części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 3.7PB/LPG ] Wymiana pompy ABS-odpowietrzanie

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

[D2 95 3.7PB/LPG ] Wymiana pompy ABS-odpowietrzanie

Post autor: oliwier30 » 24 kwie 2016, 21:05

Witam,ze względu na to że w mojej pompie nie da się przełożyć samego sterownika,jestem zmuszony jutro zmienić pompę w całości i tu mam pytanie,czy ktoś próbował patentu z odpowietrzaniem samemu przy pomocy długiego wężyka wsadzonego do zbiorniczka?
Odpowietrzać lepiej na zgaszonym czy odpalonym silniku?
Ostatni raz hamulce odpowietrzałem chyba z 10 lat temu i to w aucie bez abs dlatego wolę się upewnić ;)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 kwie 2016, 22:23

Pompę należy odpowietrzać przy włączonym zapłonie i jednocześnie nie zapomnieć podpiąć dodatkowego zasilania do akumulatora (chyba że masz b.dobre aku to nie trzeba). Następnym krokiem jest podpięcie urządzenia do odpowietrzania hebli do zbiorniczka płynu hamulcowego ...ustawić max. 1,5 bara. Teraz podpinamy urządzenie diagnostyczne np. VCDS i włączamy po kolei zawory w bloku ABS by żaden pęcherzyk powietrza tam nie został ;)
Oczywiście wielu ludzi robi to metodą chałupniczą pompując pedał hamulca i dolewając do zbiorniczka płynu, ta metoda nie przynosi jednak korzyści w dalszej eksploatacji auta.

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 24 kwie 2016, 22:42

danishow, dzięki za odpowiedz,ale raczej nie skołuje sobie na jutro ani VCDS-a ani urządzenia do odpowietrzania hamulców także pozostaje narazie metoda chałupnicza :]
A tak z ciekawości..dlaczego metoda z pompowaniem nie przynosi korzyści na dłuższą metę?Znam warsztat który cieszy się bardzo dobrą opinią i np. tam odpowietrzają tylko w ten sposób ;)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 kwie 2016, 23:14

oliwier30 pisze:Znam warsztat który cieszy się bardzo dobrą opinią i np. tam odpowietrzają tylko w ten sposób
Dużo warsztatów robi też rozrządy bez odpowiednich blokad. Silniki pracują a auta jeżdżą ale czy jest to zgodne ze stanem przed wymianą ...najczęściej nie ;)

P.S.
Urządzenie nie jest drogie a oszczędza sporo czasu, skoro "polecany" warsztat go nie używa to chyba mają za mało roboty <bezradny>

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 25 kwie 2016, 14:29

danishow, roboty o dziwo mają sporo,jednak ja z przyczyn osobistych nie korzystam z ich usług ;)
A co do mojej pompy to poddałem się przy próbie odkręcenia pierwszego przewodu hamulcowego,w pryszłym tygodniu wstawiam do swojego mechanika niech on się męczy :]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 kwie 2016, 18:40

Qurde mnie tez to czeka bo juz sie kontrolki na stale swieca i blad zaworka wychodzi....na szczescia mam druga pompe oby sprawa byla <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 25 kwie 2016, 19:38

martin_rs4, ja mam wykrzyknik i żółtą kontrolkę ABS odkąd kupiłem auto,zapalają się odrazu po odpaleniu auta.Dzisiaj na próbę podłączyłem kostkę do zakupionej pompy,odpaliłem na chwile auto i wszystkie kontrolki ładnie poznikały.Niestety mimo że od dwóch dni psikałem po przewodach WD40 nie chciały za cholerę się odkręcić,miałem wrażenie że zaraz się pourywają dlatego dałem sobie spokój,jak ma coś pójść nie tak to niech pójdzie w warsztacie :>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 kwie 2016, 21:00

O to mkze ja tez podlacze ta moja i zobaczymy....ale generalnie mi sie kontrolki zapalaja po przejechaniu kilku metrow. Wiec tak nie sprawdze czy zawor dziala <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 25 kwie 2016, 21:11

Ja podłączyłem tylko na chwilę bo nie wiem czy pompa może sobie tak chodzić na sucho żeby zrobić dłuższy test,z tym że tak jak mówię,mi błędy wyskakiwały odrazu dlatego że w mojej starej pompie brakuje całkiem dwóch pinów ;)
Z tym że jak mam stary typ pompy i nie wiem czy u Ciebie nie wystarczy przełożyć sam sterownik? <hmm>

ernesto

Post autor: ernesto » 26 kwie 2016, 22:59

A mnie też jest pompa ubita ale jest problem bo jest uszkodzone zabezpieczenie od wtyczki. Więc jedyne wyjście dostania się do niej będzie podczas wymiany rozrządu. Na obecną chwilę za pomocą jednego kolegi z forum małym trikiem wyłączyłem ( ! ) i ABS z FIS-a

Awatar użytkownika
oliwier30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 233
Rejestracja: 11 gru 2014, 06:28
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: oliwier30 » 27 kwie 2016, 06:48

ernesto, ściągasz lewy reflektor i masz ją jak na dłoni,no chyba że w 4.2 jest inaczej coś..

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 kwie 2016, 12:31

oliwier30 pisze:ernesto, ściągasz lewy reflektor i masz ją jak na dłoni,no chyba że w 4.2 jest inaczej coś..
Dokladnie tak jest tez w 4.2 Tu foto jak ty wyglada bez reflektora

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 04 maja 2016, 06:09

Marcin u mnie inna pompa jest i zabezpieczenie jest od strony kolektora wydechowego. Obawiam się, że będzie ciężko wydłubać wtyczkę od ABS-u .
Na spokojnie teraz i tak nawet nie mam czasu na porządne umycie auta, a co dopiero na taki zabieg :D

Awatar użytkownika
Adamo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 21 gru 2014, 19:33
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Adamo » 04 sie 2018, 20:42

Podepnę się do tematu. Wczoraj korzystając z świątecznego popołudnia postanowiłem wymienić pompę abs-u. Jak piszecie powyżej trzeba wyjąc reflektor wyjąc ze stojaka zbiornik wspomagania. Zanim przystąpiłem do wymiany pompy zdjąłem wszystkie koła auto stało na kobylkachbi ruszyłem odpowietrzniki. Odkręciły się wszystkie wiec przystąpiłem do działania. Najwiecej trudności sprawiło odkręcanie przewodów od pompy abs. Sama wymiana bezproblemowa. Przykręciłam pompę zapomniałem wlać płynu do niej przed przykręceniem. Wolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego około 0,5 litra. Przystąpiłem do odpowietrzania układu. Kolejność jaka zastosowałem to tył prawy, lewy, przód lewy i prawy. Czynność powtórzyłem dwa razy. Z pomocą przyszła oczywiście żona wciskając sumiennie pedał hamulca. Efekt końcowy odzyskałem system abs i asr a także wymieniony płyn hamulcowy. W przyszłości zamierzam zregenerować zaciski hamulcowe.

[ Dodano: 2018-08-04, 20:42 ]
Minęło trochę czasu i zregenerowałem zaciski z tylu. Z pomocą telefoniczną Cinka za którą dziekuje. Hamulce zrobione ręczny się pojawił. Super sprawa. W przyszłym tygodniu robię przód wszystko zamówione.Oczywiscie robię to sam bo to największa frajda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl