Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Płyn hamulcowy

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 ALL ] Płyn hamulcowy

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 08:28

Witam,

Jako, że dzień 0 rozbiórki mojego zawieszenia wypada na ten lub kolejny weekend to chciałem przy okazji pomalować sobie zaciski. Będę je demontował i pewnie część płynu pójdzie... więc go wymienię.

Ile i jaki płyn polecicie? Jeszcze nigdy tego samodzielnie nie wymieniałem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 maja 2016, 10:23

Miałem Motula, Mintexa a teraz będę lał ATE. Wszystko dobre co świeże, 1 l wystarczy spokojnie :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 10:32

podziękował :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ernesto

Post autor: ernesto » 04 maja 2016, 18:34

Dobrze zaciśnij przewody elastyczne przed odkręceniem i to zminimalizuje ubytek płynu w układzie.
Zleci tyle co z zacisku.
Dobrze jest podczas demontażu jak już będziesz miał zaciski na stole potraktować odpowietrzniki jakimś penetratorem, następnie delikatnie odkręcić i przeczyścić gwint.
Tak jak Krzychu wspomniał litra Ci starczy spokojnie.
Obrazek

polecam coś takiego, ja mam samoróbkę na warsztacie zrobioną z wygiętego drutu i się przydaje za każdym razem.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 18:43

Dzięki za podpowiedź tylko się zastanawiam czy i jak najłatwiej wymienić całość płynu. Bo ja tego jeszcze nie robiłem odkąd mam auto, a poprzednik <bezradny> nieiwem...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 04 maja 2016, 18:48

Dynamicznie :) Tzn pompujesz az przepompujesz z litra.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 19:05

Miałem gdzieś kiedyś taką pompkę ale nie wiem gdzie ją posiałem... będzie trzeba pogmerać w garażu :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 04 maja 2016, 19:13

Pompka do odpowietrzania dobra rzecz ale jak brak to pompujesz heblem co zleci to dolejesz i tak az przeleci ten literek a to duzo nie trza.

ernesto

Post autor: ernesto » 04 maja 2016, 20:48

Dwie osoby.
Jedna siedzi w aucie a druga w kanale.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, wlewasz płyn hamulcowy na maxa.
Następnie jedna osoba pompuje pedałem na zgaszonym silniku kilka razy tak długo, aż zrobi się twardy.
Kiedy zrobi się twardy trzyma cały czas, wręcz zapiera się o niego. Następnie kolega odkręca odpowietrznik i czeka do momentu aż Tobie opadnie pedał do dołu.
Kiedy pedał opadnie pedał, kolega zakręca odpowietrznik dopiero ty puszczasz hamulec i pompujesz dalej i tak w koło aż zacznie lecieć czysty płyn bez pęcherzyków powietrza.
W Twoim wypadku pierw będą szły pęcherzyki, następnie brudny i czysty płyn.
Odpowietrzanie zawsze zaczynamy od koła które jest jak najdalej pompy hamulcowej.
Czyli jedziemy prawy tył, następnie lewy tył, prawy przód i lewy przód.
Najlepiej co jakiś czas kontrolować poziom płynu w zbiorniczku by pompa nie zaciągnęła powietrza.
Ogólnie zasada prosta, najbardziej przekichane ma ten co siedzi w aucie bo noga boli :)

Mam nadzieję, że w miarę sensownie to napisałem :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 20:55

Nie no to wiem szystko ernesto.... jest tylko jedno ale :P będę sam siedział na warsztacie bo teść ze szwagrem jadą na tor pojeździć crosami :D Dam radę ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 04 maja 2016, 20:58

Niby jak chcesz to sam zrobić? :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 maja 2016, 21:16

Szukam tej pompki ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 04 maja 2016, 21:21

Kolego zakładaj po kolei na każdy odpowietrznik wężyk i wkladaj do pojemnika lub butelki (zależy do czego będziesz spuszczał Stary płyn) tak żeby był zanurzony w płynie to nie będzie zaciąga powietrza .Wtedy do auta kilka razy podpompoj(odpowietrznik cały czas odkrecony) pod maskę, dolej plynu i od nowa dotąd aż zauważyłeś że leci czysty płyn.Podczas pompowania nie zaciąga plynu z powrotem z butelki tak że sam to ogarniesz bez problemu.Ja tak robiłem osobiście.Poszło mi dwie litry plynu ale ja nie żałowałem.Przynajmniej wiem że nie został się ani gram starego plynu a syf był jak trza.Powodzenia i daj znać jak ogarniesz.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2016, 21:38

Ktoś kiedyś pisał że w łosiem odwrotnie się odpowietrza : http://www.a8team.pl/d3-04-37mpi-lpg-ni ... t16496.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl