Wystarczy przejrzeć allegro... pełno tego
Ale jest też jedna ważna kwestia. U nas TDI można użytkować podobnie do PB (pomijając to co zdrowe dla silnika a co nie). Ludzie nie są przyzwyczajeni i nie zdają sobie sprawy z realiów posiadania TDI w Niemczech czy Holandii. U nas idziesz do urzędu i nie ma znaczenia (poza akcyzą) pojemność, rodzaj paliwa, rocznik w sumie też nie... Zarejestrujesz, ubezpieczysz... jedynie akcyza jest większa. Za granicą te auta muszą jeździć i to głównie w firmach aby na siebie mogły zarabiać. Ja tutaj ile płacę za auto? 700zł rocznie opłat? A mój brat w Holandii musiałby prawie 2000 Euro płacić rocznie za takie auto aby je ubezpieczyć i zapłacić podatek. W Niemczech podejrzewam, że lepiej bo za miesięczne ubezpieczenie zapłaciłem 120Euro a gdzie reszta opłat.
To pozwala myśleć, nazwijmy go, Kowalskiemu, że te auta po prostu mało jeżdżą. On przecież w astrze 1.6 też miał 10 000km rocznie. A skoro opłaty podobne to czemu A8 TDI miałoby nie robić 10 000km rocznie? No i to jest bardzo mylne.
I co ciekawe na zakup i posiadanie takiego auta + opłacenie to polaków jest bardziej stać (nie mówię o utrzymaniu i serwisowaniu) bo u nich ktoś z moimi zarobkami nikt nigdy nie połasiłby się na zakup A8 tam w Niemczech bo wypłata cała na auto by szła.