Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] Wyrzuca płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 13 wrz 2014, 10:21

Sprawdź dla świętego spokoju jak wyglądają świece , jak pojawia się krople na końcówkach wydechu to sprawdź czy nie mają słodkiego posmaku.

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 25 paź 2014, 18:04

Po długich poszukiwaniach znalazłem problem (w najbardziej oczywistym miejscu które przeoczyłem). Cieknie mi z głównego węża prowadzącego do chłodnicy na trójniku a właściwie na czwórniku gdzie grubego węża do góry wychodzi taki mały. Ktoś tam kiedyś kombinował połamał króciec. Wąż o numerze 4D0 121 101 D. Teraz mam problem żeby taki kupić.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 paź 2014, 19:09

Ja w ABZecie kleiłem silikonem ze 2 lata temu i trzyma do dziś. Nowy koło 400zł i szybko się rwie w tym miejscu.
Black Cars Matters

Gość

Post autor: Gość » 25 paź 2014, 20:19

To jest słaby punkt tych węzy. Ja raz sztukowałem a teraz bede wymieniał na uzywke w idealnym stanie.

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 25 paź 2014, 21:15

Ja próbowałem naprawiać ale łącznik jest w kiepskim stanie i daj puszcza. Kupie nowy.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 11 maja 2016, 11:08

Koledzy odgrzewam temat bo właśnie dziś zauważyłem z lewej strony na podłodze pod autem że coś kapie.
Auto rozgrzane po przyjeździe na miejsce stało już około 5minut, zanim wyszedłem. Na zewnątrz zauważyłem że coś kapie.
Silnik wyłączony, otworzyłem maskę i widzę że korek niebieski unosi się w górę i opada (czyli upuszcza ciśnienie).
Powoli go odkręciłem, wyleciało niewiele płynu natomiast pod kolektorem słychać było bulgotanie.
Nie mam ubytków płynu. Mały króciec od rury wodnej 4D0 121 101 D też mam zasilikonowany wycieków tam nie ma. Pod korkiem oleju nie mam "majonezu", ogrzewanie działa klima działa.

Czy uważacie że korek mimo że widziałem jak się unosi upuszczając ciśnienie jest do wymiany?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 11 maja 2016, 11:35

jak upuszczal cisnienie to znaczy wlasnie ze jest sprawny :)

Jak na cieplyl silniku odkrecasz korek to zawsze plyn wyleci. Byc moze bylo ponad stan i przez to przy obecnych temperaturach upuscil wiecej niz powinien.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 11 maja 2016, 12:20

tylko co może byc przyczyną że na postoju stygnąc zaczął mi wywalać płyn przez korek?
Wiadomo że wzrosło ciśnienie ale może powinienem coś teraz na szybko sprawdzić bo nigdy nie przelewało mi płynu przez korek.

Sprawdzić teraz jak stygnie węże, które? Te co jest nimi ta rura wodna z tym małym króćcem czy te przy grodzi idące do pompki obiegowej z elektrozaworami?
Który wąż nie powinny być sztywny ?

Gość

Post autor: Gość » 11 maja 2016, 14:45

Po zgaszeniu obieg ustaje i może byc tak że niewłasciwy płyn lub jak go za dużo nabierze chwilowo wartości krytycznej i wywali korkiem. DO czasu aż temperatura w okolicy głowic nieco spadnie lub uruchomi sie silnik. Takie zjawisko ma miejsce jak sie zgasi nagle mocno rozgrzany motor

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 11 maja 2016, 15:15

Apophis pisze:[...] Takie zjawisko ma miejsce jak sie zgasi nagle mocno rozgrzany motor
dokładnie tak było przyjechałem na miejsce nie było gdzie zaparkować, zgasiłem auto po około 5min znowu odpaliłem i postawiłem na zwolnionym juz miejscu ale ślad po wodzie ciągnął się od miejsca gdzie wcześniej stanąłem.
Wracając do tych twardych węży, na które mam zwrócić uwagę ?

Gość

Post autor: Gość » 11 maja 2016, 17:17

Na głowne weże od chłodnicy(uwaga gorące) jak i te co ida do nagrzewnic. Może przycina się lekko termostat? temperatura nie skacze za wysoko?

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 11 maja 2016, 17:49

w czasie jazdy temperatura caly czas 90st na zegarach

przypomnijcie mi proszę w ktorej grupie wartości mierzonych i ktorym okienku widac temperature silnika dla ECU w VAGu?
bo pamiętam że w jednym oknie widac temp z czujnika temperatury silnika tego z przodu co idzie na zegary a jest jeszcze drugi czujnik temp silnika ktory podaje temperature do ECU

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl