![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 ] Nie działa tryb dynamic
Łączniki powinny być różne z przodu i tyłu. Z tyłu sa krótkie a z przodu dłuższe. Może tu jest problem? Ktoś je pozmieniał bo niepodobało mu się seryjne ustawienie zawieszenia (przód jest wyżej niz tył).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie nie, z przodu jest wszystko ok, łączniki przednie są z takiego podgiętego pręta i są znacznie dłuższe.
Te 7cm dotyczy tylko tylnych![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Zastanawia mnie też, dlaczego po kalibracji przestał działać dynamic
[ Dodano: 2016-05-12, 22:05 ]
Robiłem dzisiaj kilka razy kalibrację i dupa![:(](https://a8team.pl/images/smilies/smutny.gif)
Lewarowanie nie pomaga na lewe tylne koło, za cholerę nie chce zejść poniżej 390mm.
Prawy tył daje się skalibrować bez oszukiwania, ale wówczas buda krzywo stoi bo lewa strona nie schodzi na dół.
Podczas inicjalizacji low level, tył schodzi na ok 370mm z obu stron równo.
Błędów żadnych nie ma, output testy też przechodzi bez problemu.
Co ciekawe podczas output testów, lewe tył zachowuje się normalnie, schodzi nisko, tylko skalibrować się nie chce
Dynamica też na razie nie odzyskałem.
Nie mam zupełnie pomysłu o co tu może chodzić...
Te 7cm dotyczy tylko tylnych
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Zastanawia mnie też, dlaczego po kalibracji przestał działać dynamic
![<hmm>](https://a8team.pl/images/smilies/mysli.gif)
[ Dodano: 2016-05-12, 22:05 ]
Robiłem dzisiaj kilka razy kalibrację i dupa
![:(](https://a8team.pl/images/smilies/smutny.gif)
Lewarowanie nie pomaga na lewe tylne koło, za cholerę nie chce zejść poniżej 390mm.
Prawy tył daje się skalibrować bez oszukiwania, ale wówczas buda krzywo stoi bo lewa strona nie schodzi na dół.
Podczas inicjalizacji low level, tył schodzi na ok 370mm z obu stron równo.
Błędów żadnych nie ma, output testy też przechodzi bez problemu.
Co ciekawe podczas output testów, lewe tył zachowuje się normalnie, schodzi nisko, tylko skalibrować się nie chce
![<onie>](https://a8team.pl/images/smilies/nerwus.gif)
Dynamica też na razie nie odzyskałem.
Nie mam zupełnie pomysłu o co tu może chodzić...
Może sam czujnik szlak trafił? Ciężko powiedzieć.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Spróbuję to jakoś zweryfikować.
Później pobawię się też regulowanymi łącznikami
[ Dodano: 2016-05-16, 21:01 ]
Problem rozwiązany, chociaż nie całkowicie.
Blaszana łapa, do której jest przykręcony czujnik była podgięta i dlatego wychylenie drążka nie było prawidłowe.
Nie zauważyłem tego wcześniej bo nie rzucało sięw oczy. Dopiero jak przyjrzałem się dokładnie czujnikowi z drugiej strony, to zauważyłem różnicę.
Odgiąłem tęblachę tak, że czujnik wrócił do prawidłowego położenia i w końcu udało się zrobiłć poprawnie kalibrację zawieszenia![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Na dniach wleci nowa łapa, ale póki co ważne że dupa auta zeszła do prawidłowego poziomu![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Niestety tryb dynamic nadal nie działa, ale zrobię kalibrację jeszcze raz po wymianie łapy czujnika i dam znać czy to pomogło.
Później pobawię się też regulowanymi łącznikami
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
[ Dodano: 2016-05-16, 21:01 ]
Problem rozwiązany, chociaż nie całkowicie.
Blaszana łapa, do której jest przykręcony czujnik była podgięta i dlatego wychylenie drążka nie było prawidłowe.
Nie zauważyłem tego wcześniej bo nie rzucało sięw oczy. Dopiero jak przyjrzałem się dokładnie czujnikowi z drugiej strony, to zauważyłem różnicę.
Odgiąłem tęblachę tak, że czujnik wrócił do prawidłowego położenia i w końcu udało się zrobiłć poprawnie kalibrację zawieszenia
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Na dniach wleci nowa łapa, ale póki co ważne że dupa auta zeszła do prawidłowego poziomu
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Niestety tryb dynamic nadal nie działa, ale zrobię kalibrację jeszcze raz po wymianie łapy czujnika i dam znać czy to pomogło.
Masz łączniki obniżające? Z tyłu jesli się przesadzi z ich skracaniem to może się tak ustawić czujnik, że zamiast się ruszać ramię to go popchnie i wykrzywi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [D3 07 4.2TDI ]
Podnies zawieche na LIFT, odkrec brazowy przewód przy kompresorze albo przy rozdzielaczu i opusc na DYNAMIC. Daj znac czy dupa opadła do wlasciwej wysokosci.Immo pisze:Odgrzewam kotleta
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej)
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Temat kalibracji już jest rozwiązany, wymieniłem wspornik czujnika i skalibrowałem jeszcze raz zawieszenie. Teraz auto stoi idealnie.
W międzyczasie trochę poczytałem o pneumatyce i już wiem, że w zawieszeniu sportowym tryb dynamic nie zmienia wysokości.
Czyli niby wszystko działa jak powinno.
Problem jest tylko taki, że zanim zacząłem vagować, to tryby zawieszenia działały jak w zwykłym zawiasie. Czyli było bardziej miękko i dynamic opuszczał auto względem comfortu.
Jak to możliwe?
Dręczy mnie to, bo najchętniej wróciłbym do zwykłych nastawów. Bardziej pasowały do pontonu niż "sport".
W międzyczasie trochę poczytałem o pneumatyce i już wiem, że w zawieszeniu sportowym tryb dynamic nie zmienia wysokości.
Czyli niby wszystko działa jak powinno.
Problem jest tylko taki, że zanim zacząłem vagować, to tryby zawieszenia działały jak w zwykłym zawiasie. Czyli było bardziej miękko i dynamic opuszczał auto względem comfortu.
Jak to możliwe?
Dręczy mnie to, bo najchętniej wróciłbym do zwykłych nastawów. Bardziej pasowały do pontonu niż "sport".
Sportowe zawieszenie różni się od komfortowego amortyzatorami i sterownikiem zawieszenia, wiec to nie kwestia przełączenie czegoś. Może podaj VIN to koledzy mający taka możliwość spradzą jakie masz zamontowane zawieszenie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Mam "niestety" sport, oznaczenie 2MA. Tak wynika z VIN i karteczki z kodami wyposażenia.
Czytałem, że niby nie jest możliwa programowa zmiana charakterystyki sterownika, niemniej u mnie coś takiego się zdarzyło i nie mam pojęcia jak i dlaczego.
Aha, teraz w mmi mam opis "air suspension - sport", a wcześniej był "adaptive air suspension"
Czytałem, że niby nie jest możliwa programowa zmiana charakterystyki sterownika, niemniej u mnie coś takiego się zdarzyło i nie mam pojęcia jak i dlaczego.
Aha, teraz w mmi mam opis "air suspension - sport", a wcześniej był "adaptive air suspension"
Uważam, że to niemożliwe. Wiele osób by się ucieszyło jakby się dało ale nie da się w sportowym ustawić 3 poziomów wysokości auta. Na pewno przynajmniej kilka osób ze sportowym zawiasem, kombinuje przy autach lub będące mechanikami, potwierdzi to co pisze ![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jednak możliwe, skoro mi się przytrafiło ![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
Auto było oglądane 2x przed zakupem, raz przez kolegę i potem przeze mnie. Wtedy też działały 3 wysokości zawieszenia.
EDIT: widzę, że nie tylko mnie to spotkało
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3 ... l#14833687
niestety tam problem też nie został rozwiązany
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
Auto było oglądane 2x przed zakupem, raz przez kolegę i potem przeze mnie. Wtedy też działały 3 wysokości zawieszenia.
EDIT: widzę, że nie tylko mnie to spotkało
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3 ... l#14833687
niestety tam problem też nie został rozwiązany
To wypowiedź z innego forum(ale tez naszego forumowicza):
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
Ale próbuj, może jest jakiś myk, który pozwoli to zrobić. Nie Ty jeden, przy zawiasie sportowym, masz problem z tym poziomem. A pewnie wielu by się ucieszyło.
Jedno jest pewne, teraz jest poprawnie![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Czyli w zawieszeniu sportowym tryb komfortowy siedzi 20mm niżej, czyli na poziomie dynamicznym ale jest miększy niż dynamic. Nie dokońca wyobrażam sobie sposobu wykonania tego jeśli zawieszenia różnią się i sterownikiem i wszystkimi 4 amortyzatorami. Niedawno na SCP i o tym rozmawialiśmy z FOSS'em i ma ciągły problem przy jeździe na glebie bo nie ma możliwości ustawienia tego 3, środkowego poziomu. A wydaje mi się on się akurat na tym dobrze znaadaptive air suspension (sport) - elektronicznie regulowane zawieszenie pneumatyczne z trybem do jazdy sportowej
Opcja zawieszenia adaptive air suspension z elektroniczną regulacją i trybem do jazdy sportowej w Audi A8 to rodzaj zawieszenia sportowego funkcjonującego w oparciu o zasadę działania zawieszenia pneumatycznego. Amortyzatory i sprężyny tego układu zawieszenia charakteryzują się większą sztywnością w porównaniu z trybem dynamic, znajdującym się w wyposażeniu standardowym modelu Audi A8. W trybie automatic i comfort zawieszenie jest osadzone o 20 mm niżej niż w przypadku zawieszenia konwencjonalnego. Podobnie jak standardowe zawieszenie pneumatyczne również adaptive air suspension z trybem jazdy sportowej oferuje cztery tryby jazdy. W trybie comfort jazda to przyjemność, jakiej nie jest w stanie zagwarantować konwencjonalne zawieszenie sportowe.
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
Ale próbuj, może jest jakiś myk, który pozwoli to zrobić. Nie Ty jeden, przy zawiasie sportowym, masz problem z tym poziomem. A pewnie wielu by się ucieszyło.
Jedno jest pewne, teraz jest poprawnie
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Wiem, wiem, nawet producent w broszurce o zawieszeniu pneumatycznym podaje inne charakterystyki, wysokości i nry części dla różnych typów zawieszenia.
Niemniej jednak, jakimś cudem czasem daje się ustawić 3 wysokości na sporcie![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest niepoprawnie skalibrowane zawieszenie
Dziwne tylko, że ani u mnie, ani w przypadku z elektrody nie było żadnych błędów na kompie![<hmm>](https://a8team.pl/images/smilies/mysli.gif)
Niemniej jednak, jakimś cudem czasem daje się ustawić 3 wysokości na sporcie
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest niepoprawnie skalibrowane zawieszenie
![<bezradny>](https://a8team.pl/images/smilies/bezradny.gif)
Dziwne tylko, że ani u mnie, ani w przypadku z elektrody nie było żadnych błędów na kompie
![<hmm>](https://a8team.pl/images/smilies/mysli.gif)
Nie jest to możliwe.Immo pisze:Jednak możliwe, skoro mi się przytrafiło
Auto było oglądane 2x przed zakupem, raz przez kolegę i potem przeze mnie. Wtedy też działały 3 wysokości zawieszenia.
EDIT: widzę, że nie tylko mnie to spotkało
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3 ... l#14833687
niestety tam problem też nie został rozwiązany
No chyba, że przed zakupem auto miało wsadzony inny sterownik zawieszenia a przy zakupie już inny.
Sterownik zawieszenia posiada w sobie konkretny soft... albo do zawieszenia standardowego (komfortowego) albo do zawieszenia sportowego.
Gdyby miało się wydarzyć to co opisujesz to w trakcie kalibracji musiałby zostać zmieniony soft sterownika... ale niby jak?
Tu muszę sprostować.drago_o pisze:Niedawno na SCP i o tym rozmawialiśmy z FOSS'em i ma ciągły problem przy jeździe na glebie bo nie ma możliwości ustawienia tego 3, środkowego poziomu. A wydaje mi się on się akurat na tym dobrze zna![]()
Moje zawieszenie działa w pełni poprawnie, podnosi się, opuszcza, reguluje podczas jazdy i na postoju i nie mam żadnego problemu z jego poprawnym funkcjonowaniem.
To co natomiast nazwane tu zostało "moim problemem" to to, że poruszając się po naszych nędznych polskich drogach napotykałem często problemy z pokonaniem jakichś przeszkód.... torów tramwajowych, przejazdów kolejowych, podjazdów pod domy, parkingów ale w szczególności przy tzw. "leżących policjantach" na które w tym kraju chyba nikt nigdy nie wymyślił konkretnego przepisu więc każdy debil robi je sobie wg. własnego widzimisię i niektóre z nich można normalnie przejechać tylko autem pokroju SUV'a
![:/](https://a8team.pl/images/smilies/uoeee.gif)
Tu nadmienię, że poprzez modyfikacje zawieszenia moje A8 rzuciłem wyraźnie na glebę... jeszcze rok temu stało niżej od serii o ponad 4cm co w codziennym użytkowaniu potrafi rodzić nowe wyzwania i wymaga jednak zmiany sposobu jazdy.
Na SCP ponarzekałem sobie bo znam w Warszawie kilka miejsc gdzie owych "leżących policjantów" muszę pokonywać na światłach awaryjnych, w trybie Lift i tylko jadąc w poprzek pasów ruchu i korzystając z całej szerokości jezdni.... a wiele z nich jest o ruchu jednokierunkowym więc po wjechaniu w uliczkę już nie mam możliwości opuszczenia jej inaczej jak tylko do przodu
![:/](https://a8team.pl/images/smilies/uoeee.gif)
I w tym miejscu przyznałem (tam na SCP), że osoby z zawieszeniem komfortowym mają łatwiej.
Bo w tej wersji zawieszenia można sobie ustawić auto nisko na glebie na zloty (pozycja Dynamic) a jednocześnie do jazdy dziennej mieć trochę wyższe ustawienie (pozycja Comfort). Ci którzy mają zawieszenie sportowe nie mają tej możliwości bo ich zawias jest obniżony w stosunku do tego komfortowego a na postoju i podczas wolnej miejskiej jazdy pomiędzy ustawieniami Comfort i Dynamic nie ma żadnej różnicy wysokości (to tak jakby ktoś mający zawieszenie komfortowe cały czas jeździł w pozycji Dynamic).
Zresztą na zimę 2015/2016 w trosce o stan wielu elementów znajdujących się pod spodem auta podniosłem go trochę do góry i przyznam się szczerze, że pomimo sezonu już letniego auto wciąż jeździ jeszcze na setup'ie zimowym bo jakoś tak mi trochę z tym wygodniej się zrobiło.
To nie jest problem, taka jest specyfika fabrycznego zawieszenia sportowegodrago_o pisze:Ale próbuj, może jest jakiś myk, który pozwoli to zrobić. Nie Ty jeden, przy zawiasie sportowym, masz problem z tym poziomem.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Szczerze wątpięImmo pisze:Niemniej jednak, jakimś cudem czasem daje się ustawić 3 wysokości na sporcie![]()
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Jak już wspomniałem wcześniej... poprawna kalibracja = popranie działające zawieszenie.Immo pisze:Wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest niepoprawnie skalibrowane zawieszenie![]()
Dziwne tylko, że ani u mnie, ani w przypadku z elektrody nie było żadnych błędów na kompie![]()
Kalibracja nie podmienia softu więc poprawnie działające zawieszenie sportowe zgodnie z koncepcją producenta na ustawieniach Comfort i Dynamic ma tą samą wysokość.
Jedynie w warunkach autostradowych na ustawieniach Automatic oraz Dynamic po spełnieniu odpowiednich warunków jazdy zawieszenie obniża się automatycznie o dodatkowe 5mm ale po zwolnieniu lub zatrzymaniu podniesie się spowrotem także automatycznie.
Różnice pomiędzy zawieszeniami i koncepcje ich regulacji, z tego co pamiętam, opisywałem już szczegółowo w innym temacie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-