[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
Krzychu wydaje mi się że u Ciebie czyściej niż u mnie.
Poskładany, całkiem inny samochód i przy pierwszym pierwszym odpalaniu nie było trrr.. Uszczelniony bo uszczelki puszczały olej już, lewa już puszczała do świecy, założone nowe świece NGK 1 1496 Laser Line, poprzednie miały już 80k ten sam model i wcale nie wyglądały najgorzej.
Olej LM jednak 5W40 a nie jak pisałem wcześniej 5W30:
Świeczki, coby znaleźć made in japan to aż o Berlin zachaczyło:
Czekam do rana co by posłuchać jak zapala na zimnym zimnym.
Poskładany, całkiem inny samochód i przy pierwszym pierwszym odpalaniu nie było trrr.. Uszczelniony bo uszczelki puszczały olej już, lewa już puszczała do świecy, założone nowe świece NGK 1 1496 Laser Line, poprzednie miały już 80k ten sam model i wcale nie wyglądały najgorzej.
Olej LM jednak 5W40 a nie jak pisałem wcześniej 5W30:
Świeczki, coby znaleźć made in japan to aż o Berlin zachaczyło:
Czekam do rana co by posłuchać jak zapala na zimnym zimnym.
Czyli niby wszystko u Ciebie ładnie wygląda co mogło by powodować terkotanie a odzywało się coś nawet na gorącym... Heh te nastawniki to prawdziwa zagadka.
U mnie po wymianie oleju, pamiętam pierwsze zimne odpalenie było wręcz idealne, ja zadowolony, że pomógł nowy olej ale kolejnego dnia rano już nie było tak fajnie
U mnie po wymianie oleju, pamiętam pierwsze zimne odpalenie było wręcz idealne, ja zadowolony, że pomógł nowy olej ale kolejnego dnia rano już nie było tak fajnie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
U Ciebie nie ma nastawników Wystarczy forum poczytać to byś wiedział
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No to jeśli nie napinacze, to może jednak szklanki? Do V6 30V był fajny opis w elsie:
"Obrócić wał korbowy na śrubie centralnej koła paska zębatego zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż krzywki sprawdzanego cylindra będą skierowane w górę. Ustalić luz pomiędzy krzywką i popychaczem szklankowym. Nacisnąć popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego. Jeżeli między wałek rozrządu a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm wymienić popychacz."
W V8 jest inna konstrukcja zaworów - wałki nie stykają się bezpośrednio ze szklankami, tylko przez dodatkowy popychacz. W mojej elsie niestety nie ma informacji na temat sprawdzania szklanek w tym silniku.
"Obrócić wał korbowy na śrubie centralnej koła paska zębatego zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż krzywki sprawdzanego cylindra będą skierowane w górę. Ustalić luz pomiędzy krzywką i popychaczem szklankowym. Nacisnąć popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego. Jeżeli między wałek rozrządu a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm wymienić popychacz."
W V8 jest inna konstrukcja zaworów - wałki nie stykają się bezpośrednio ze szklankami, tylko przez dodatkowy popychacz. W mojej elsie niestety nie ma informacji na temat sprawdzania szklanek w tym silniku.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2016, 20:53 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.
Żeby to było takie proste. Nikt nie da stuprocentowej pewności, że po wymianie nastawnika będzie poprawa. A wywalanie dwóch kafli w ciemno, to burżujstwo Naturalnym jest więc, że człowiek szuka innych przyczyn, zanim wyda na nastawnik
Można zrobić eksperyment i odpalić na zimno ze zdjętym deklem. Będzie widać, czy łańcuch luźny, czy to hałas od szklanek. Tylko sprzątania później co niemiara
Można zrobić eksperyment i odpalić na zimno ze zdjętym deklem. Będzie widać, czy łańcuch luźny, czy to hałas od szklanek. Tylko sprzątania później co niemiara