części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

slotvek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:14
Lokalizacja: Zamość

Post autor: slotvek » 20 maja 2016, 16:50

Krzychu wydaje mi się że u Ciebie czyściej niż u mnie.

Poskładany, całkiem inny samochód i przy pierwszym pierwszym odpalaniu nie było trrr.. Uszczelniony bo uszczelki puszczały olej już, lewa już puszczała do świecy, założone nowe świece NGK 1 1496 Laser Line, poprzednie miały już 80k ten sam model i wcale nie wyglądały najgorzej.

Olej LM jednak 5W40 a nie jak pisałem wcześniej 5W30:

Obrazek


Świeczki, coby znaleźć made in japan to aż o Berlin zachaczyło:

Obrazek

Czekam do rana co by posłuchać jak zapala na zimnym zimnym.

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 20 maja 2016, 17:01

Co jeszcze u siebie wymieniłeś oprócz uszczelek, że czekasz jak odpali na zimnym ? Bo chyba nic co związane z "terkotką" nie ruszane, więc to mnie lekko zastanawia <hmm>

slotvek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:14
Lokalizacja: Zamość

Post autor: slotvek » 20 maja 2016, 17:06

Też mnie zastanawia, może ten kawłek przytykał sito w smoku, może olej był słaby. Ale trekotał mi przy odpalaniu już nawet na gorącym oczywiście tak lekko, a teraz nic... cisza. Były wypowiedzi że zmiana oleju uciszała nie wiem dam znać jutro.

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 20 maja 2016, 19:17

Czyli niby wszystko u Ciebie ładnie wygląda co mogło by powodować terkotanie a odzywało się coś nawet na gorącym... Heh te nastawniki to prawdziwa zagadka.
U mnie po wymianie oleju, pamiętam pierwsze zimne odpalenie było wręcz idealne, ja zadowolony, że pomógł nowy olej ale kolejnego dnia rano już nie było tak fajnie <papa2>

maajkii
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 28 gru 2015, 21:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: maajkii » 21 maja 2016, 11:56

A ja nie wiem o co chodzi z tymi nastawnikami ale u mnie jest cisza poza chuczacym visko :P macie jakiś filmik jak się to objawia żebym mógł mieć kolejne rzeczy na liście do zrobienia? <chura>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 21 maja 2016, 12:11

U Ciebie nie ma nastawników :) Wystarczy forum poczytać to byś wiedział
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

maajkii
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 48
Rejestracja: 28 gru 2015, 21:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: maajkii » 21 maja 2016, 12:25

No i dobrze chociaż jeden problem mam z głowy :p ale już bym wolał chyba te nastawniki niż gorący nawiew z każdej kratki -.-

Gość

Post autor: Gość » 21 maja 2016, 12:52

Uwierz mi że nie. I trzymajmy się tematu :)

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 21 maja 2016, 15:07

No to jeśli nie napinacze, to może jednak szklanki? Do V6 30V był fajny opis w elsie:

"Obrócić wał korbowy na śrubie centralnej koła paska zębatego zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż krzywki sprawdzanego cylindra będą skierowane w górę. Ustalić luz pomiędzy krzywką i popychaczem szklankowym. Nacisnąć popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego. Jeżeli między wałek rozrządu a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm wymienić popychacz."

W V8 jest inna konstrukcja zaworów - wałki nie stykają się bezpośrednio ze szklankami, tylko przez dodatkowy popychacz. W mojej elsie niestety nie ma informacji na temat sprawdzania szklanek w tym silniku.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2016, 20:53 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 21 maja 2016, 19:41

omg ludzie tam sa zmiennie fazy rozrzadu terkotanie tez zalezy jak sie to wszystko ustawi- w jakiej pozycji, ja jak slizgow nie mialem to tez czasem bylo cicho bo wlasnie sporo zalezy od tego jak sie to ustawi na dowidzenia :) bynajmniej tak tlumaczyl mi majster
bądź sobą, wariatów też lubią

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 21 maja 2016, 20:09

Ale u kolegi slotvek, ślizgi ładne itp. a odezwie się nawet na gorącym. Jak to wytłumaczyć ? :D

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 21 maja 2016, 20:45

tak ze sa do wymiany
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 21 maja 2016, 20:57

Żeby to było takie proste. Nikt nie da stuprocentowej pewności, że po wymianie nastawnika będzie poprawa. A wywalanie dwóch kafli w ciemno, to burżujstwo :P Naturalnym jest więc, że człowiek szuka innych przyczyn, zanim wyda na nastawnik ;)

Można zrobić eksperyment i odpalić na zimno ze zdjętym deklem. Będzie widać, czy łańcuch luźny, czy to hałas od szklanek. Tylko sprzątania później co niemiara ;)

Gość

Post autor: Gość » 21 maja 2016, 20:59

Zrob odlew z plastiku :D

Zawsze możesz kupic ryżowaca :)

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 21 maja 2016, 21:11

No właśnie nie mogę :P

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl