Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.0MPI/LPG ] Kontrolka oleju i pękniety pasek

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

[D3 04 3.0MPI/LPG ] Kontrolka oleju i pękniety pasek

Post autor: kleszcz75 » 01 cze 2016, 21:47

Witam wszystkich forumowiczów i właścicieli Audi oraz innych fajnych autek <chura>
Jestem właśnie po remoncie głowic w moim wymarzonym A8.
Poprzedniemu właścicielowi pękł pasek po 2000 mil od wymiany rozrzadu. Pasek pekl rowno w poprzeg wiec mysle ze byl za mocno naciagniety.
Glowice zrobilem (wymiana 16 zaworow) skladania troche bylo, ale auto odpalilo od pierwszego. Troche chodzil jak traktor po sprawdzeniu gupy 093 na 3 walku wartosc byla -17.
Na innych walkach wartosci nie pokazalo. Dodam ze mam blokady ale na poczatku ustawialem bez blokad poniewaz naczytalem sie ze i tak na zwyklych blokadach dobrze nie ustawie walkow w kacie.
Druga proba ustawienia byla na blokadach. Wartosci ktore pokazalo to -0.4 na pierwszym walku na pozostalych N/A czyli wartosci nie znane. Silnik po wykasowaniu bledow pracowal w miare rowno. W miare poniewaz troche falowal.
Stwierdzilem, ze narazie zloze, pojezdze, zobacze co sie bedzie dzialo.
Po przejechaniu kilometra zaczela zapalac sie kontrolka cisnienia a po chwili auto stanelo i slychac bylo pocalunek zaworow z tlokami. Lekka zalamka, ale bardziej oslabia mnie to ze znowu tyle rozkrecania mnie czeka.
Czy ktos wie gdzie popelnilem blad. Nie bylem pewien co do napiecia paska, wydawalo mi sie, ze jest troche za luzny czy to moglo byc przyczyna.
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 18:20 przez kleszcz75, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2016, 22:06

ASN to wymagający silnik i rozrząd nie jest tam najłatwiejszy a z tego co piszesz robiłes metoda kowala. Wg mnie możesz silnik na złom oddac już. Poczytaj o bolaczkach ASna sporo tego na forum A6 np.

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

Post autor: kleszcz75 » 01 cze 2016, 22:46

Dzieki za wyczerpujaca i pocieszjaca odpowiedz.wiem ze to bardzo skomplikowany silnik.naczytalem sie troche o tym silniku.nie jestem mechanikiem wiec nie liczylem na to ze wszystko pojdzie tak latwo. ja jestem jednak mysli ze silnik da sie uratowac.nie jest tak prosto wywalic silnik w ktory wlozylo sie sporo pracy

[ Dodano: 2016-06-01, 21:46 ]
nie mioge dodac zalacznika z nagraniem jak pracowal silnik

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2016, 22:53

załaczniki poprzez YT lub pokazywarke dodaaj albo inne hostingi.

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

Post autor: kleszcz75 » 02 cze 2016, 00:11

filmik z praca silnika po ustawieniu na blokadach


Gość

Post autor: Gość » 02 cze 2016, 00:26

film prywatny

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

Post autor: kleszcz75 » 02 cze 2016, 00:30

Sorki,moze teraz pojdzie

ernesto

Post autor: ernesto » 02 cze 2016, 18:35

Już było coś nie tak od początku, widać na filmie, że silnik drży. Ogólnie sześć garczków dobrze się równoważy i drgań nie powinno być.
kleszcz75 pisze:Po przejechaniu kilometra zaczela zapalac sie kontrolka cisnienia, a po chwili auto stanelo i slychac bylo pocalunek zaworow z tlokami
Raczej kontrolka wnioskowała by brakiem smarowania.
2.0 TDI na kontrolce popracował dosłownie kilkadziesiąt metrów do zatoczki autobusowej po czym stanął i koniec.
kleszcz75 pisze: ja jestem jednak mysli ze silnik da sie uratowac.nie jest tak prosto wywalic silnik w ktory wlozylo sie sporo pracy
To prawda ale nie zawsze jest to opłacalne. Wszystko zależy od rodzaju zniszczeń/uszkodzeń.

Co Ci mogę doradzić <hmm> Pierw zlej olej z silnika i zobacz czy nie ma w nim opiłków. Jesli nie będzie to rozbieraj i sprawdzaj co się dzieje z paskiem, spróbuj go przekręcić ręcznie, jeśli się da.
Natomiast jeśli pojawią się opiłki w oleju to niestety czeka Cię poszukiwanie serducha.

Jeśli masz pewność, że dobrze... mniej więcej dobrze ustawiłeś rozrząd to istnieje ryzyko, że coś puściło, czegoś nie dokręciłeś może przekręciłeś. Tego teraz nikt Ci nie powie.
Sprawdź czy silnik da się przekręcić manualnie kluczem i ten olej jeszcze. Na początek.
Daj znać co i jak.

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

Post autor: kleszcz75 » 04 cze 2016, 18:04

Hej.Dzieki za odpowiedz.Dopiero w weekend cos bede dlubal.Narazie pracuje i nie bardzo mam czas a i jeszcze musze zaciagnac byka do stajni,a to nie takie latwe.bede pisal na bierzaco co i jak.

pozdrawiam

Dodano: 2016-06-04, 17:04
Hej wszystkim.Dzisiaj po rozebraniu przodu i sprawdzeniu paska okazalo sie ze proawdopodobnie spadl z lewych kol i owinal sie na kole zebatym od walu.podejzewam ze byl za luzno napiety.Olej zlalem jak radzil Kolega i zadnych opilkow nie bylo.Krecilem tez walem i nic nie blokowalo.Czy jest prawdopodobienstwo ze jak pasek zablokowal wal to nie doszlo do kolizji z zaworami.

Przy okazji chcialbym napisac jak napinalem pasek poniewaz napiecie wedlug instrukcji troche mnie zastanawia.
Mianowicie pasek powinno sie naciagac od lewej strony naciadgajac lewe zewnetrzne kolo w prawo,pozniej naciagamy prawe zewnetrzne w prawo po czym naciagamy napinacz i zwalniamy zawleczke tlumika drgan.Tyle ze po takim napieciu zauwazylem ze jak zwolnimy zawleczke tlumika drgan to pasek jest tak napiety ze nie mozna nim ruszyc.Czy to jest dobrze.
Ja napialem w ten sposob ze najpierw zwolnilem zawleczke tlumika drgan a potem napialem napinacz.

pozdrawiam i dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2016, 19:36

Wałki blokowałeś tak jak w instrukcji? Zwróciłeś uwagę czy blokada w wał weszła do samego końca?

Wg instrukcji blokady na miejscu, 4 koła zluzowane.

Masz najpierw napiąć prawą (w prawo) rolkę mimośrodową kluczem sztywnym aż dojdzie klucz do osi wirnika pompy płynu i dokręcasz w tej pozycji śrubę tej rolki.

Następnie kluczem dynamometrycznym ustawiasz 45nm i lewą rolkę (tą nad napinaczem) przekręcasz w prawą stronę (aby wstępnie napiąć pasek) aż do kliknięcia. Tym ruchem pasek się naciąga równomiernie na zluzowanych kołach.

Teraz kluczem sztywnym naciskasz aby zwolnić zawleczkę i bierzesz klucz dynamometryczny (moment 25nm), ustawiasz go pionowo i przekręcasz w prawo do kliknięcia.

Akcja z paskiem prawie zakończona.

Bierzesz teraz znowu klucz dyno, ustawiasz na 10nm i mając nasadkę t40028 (z ząbkami) przykładasz do kółek po stronie wałków wydechowych kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż do kliknięcia.

Teraz możesz dokręcić zluzowane koła rozrządu momentem 100nm.

Rób zgodnie z instrukcją a nie będzie problemu.

kleszcz75 pisze: Ja napialem w ten sposob ze najpierw zwolnilem zawleczke tlumika drgan a potem napialem napinacz.
W ten sposób nie pracuje w prawidłowym położeniu i nie spełnia swojego zadania.

Załóż blokady i sprawdź jeszcze raz. Zwróć uwagę na blokadę wału, ma wejść do samego końca. Jeśli na jednym z czujników nie pokazywało przestawienia to może nie podpięty albo uwalony?

kleszcz75
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 cze 2016, 20:28
Lokalizacja: England

Post autor: kleszcz75 » 04 cze 2016, 20:28

podejzewam ze czujniki sa dobre poniewaz jak ustawialem bez blokad to na 3 walku pokazalo mi -17 a na innych no available.po ustawieniu na blokadach na 1ym pokazalo -4 a na pozostalych N/A czyli polozenie nie znane.

Oczywiscie kola byly poluzowane

Na wszelki wypadek zamowilem nowe czujniki.

Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic czy zawory sa OK bez zwalania glowic...???

Dodano: 2016-06-04, 19:28
Co do blokowania walu to przyznam szczerze ze nie blokowalem.Ustawilem prawy srodkowy tlok w gornym punkcie jak mialem zdjete glowice.Bede musial teraz zrobic z blokada walu.tylko musze pomyslec jak sie do tej sruby tam dostac.. <okok>

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 05 cze 2016, 00:06

Czemu prawy srodkowy? Na kole pasowym masz znak.

Aby sprawdzic kompresje mozesz musisz poprawnie złozyc rozrzad.

Czyli koła zluzowane, najpierw rolke mimosrodową, pozniej napinacz. Czyli idziesz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Napinajac na luznych kołach zostaje bardzo dokładnie wybrany luz paska, pozostaje dokrecic koła i musi byc dobrze.

Jesli sprawdzales VCDS i nie było wartosci to była ona poza zakresem.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl