Post
autor: colln » 03 paź 2010, 01:02
Polerownia klosza jeśli chodzi o jasność na drodze daje bardzo bardzo niewiele albo nic no może max 1% natomiast znacznie może go osłabić. Po polerce jedynie sprawi wrażenie nowego i będziemy wierzyć, że to coś rozjaśniło na drodze.
Jasność na drodze wpływ mają 2 rzeczy:
-Stan odbłyśnika
-Stan i ogniskowa palnika
Palnik (każdy) emituje dużo ciepła jak grzejnik od centralnego - chyba każdy widział w swoim życiu odymione miejsca nad różnymi rurkami centralnego albo grzejników - zastanawialiście się skąd to tam jest? Powietrze czyste nie jest, ciepło wprawia go w szybszy ruch (nad grzejnikiem jest ciepło) zwielokrotniony przepływ powietrza nawet minimalnie zanieczyszczonego spowodował ten osad. Grzejnik ile może mieć stopni? Generalnie damy radę dotknąć dłonią - średnio 50stopni i tak potrafi załatwić ścianę którą co jakiś czas ktoś umyje lub pomaluje. Teraz palnik, ile może mieć stopni? Ja kiedyś dotknąłem to mi z 5 warstw skóry na nim zostało... Lampa wcale nie jest hermetyczna jak wielu sobie wyobraża, oczywiście ma otwory wentylacyjne a auto jeździ po przeróżnych nawierzchniach i podrywa niesłychane ilości kurzu. Tymi otworkami wentylacyjnymi (jeśli nawet miały by 5mm średnicy) dostaje się masa pyłu który jest następnie podgrzewany i wraz z powietrzem kotłuje się nad palnikiem i po rozgrzaniu wręcz robi się smolisty i lepki, jako zanieczyszczenie wżera się z czasem w odbłyśnik, głównie nad palnikiem z racji kierunku emisji ciepła. Odbłyśniki to tworzywo pokryte w jakiś tam ekonomiczny sposób warstwą jakiegoż błyszczyku, który z założenia wcale nie ma wytrzymać wiele lat. Obecne reflektory projektuje się jak opony, maja żyć z 5 lat. To, że nie są potłuczone nie znaczy, że są dobre.
Mało kto wierzy w to co teraz napisałem bo tego z zewnątrz nie widać, a jak nie widać to bzdura... Nie będzie tego widać ponieważ skutecznie zasłania to soczewka a wersji xenonplus karby na kloszu. Zobaczyć to można w jakimś potłuczonym reflektorze albo malutkim warsztatowym lustereczkiem (coś na podobieństwo jak u dentysty), jeśli ktoś ma takie lustereczko jak 50 groszy to proszę wyjąć palnik wsunąć lusterko do wnętrza soczewki przypalić latarką i obejrzeć co jest nad palnikiem czyli w miejscu które jest odpowiedzialne za odbijanie promieni dla świateł mijania - ja to widziałem już wiele razy i czasem jak mam czas a ktoś chce to zaglądniemy - zazwyczaj słyszę o dzisus albo k**wa mac... i w obecnych konstrukcjach nie da się tego sensownie naprawić. Mycie - złazi razem z tym sreberkiem, pozostaje demontaż i wysłanie lampy do napawania i mamy 2 tygodnie czekania a efekty różne..
Jeśli chodzi o palniki
Barwa nowego palnika to 4100K (nawet nie 4300) 4300 to najlepsze palniki z Tajwanu i CHRL
wymysły Philipsa innej barwy to takie dla ubogich, chodzi o to, że palnik z czasem się starzeje i zmienia swoją ciepłotę (Kelviny) Dlatego philips sobie wykombinował, że zrobi palnik ca5000Kelvinów który będzie świecił jak kilkuletni. To dla tych co zbili reflektor i chcą oszczędzić to kupują tylko 1 nowy palnik
dobra na razie starczy, jak będzie ktoś miał niedosyt to pociągniemy dalej tłumacząc także czemu polerka klosza niewiele daje itp