części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 cze 2016, 10:18

ja ostatnio vagowałem na A4 w kierunku Wrocka i nie przekraczło 22...
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 10 cze 2016, 10:20

Na innym forum ten temaat tez żyje zdrowo i tam się z tym spotkałem że nie powinno więcej i tak wgłebiając sie troche w wysterowanie nie zauwazyłem że ma być więcej jak 22' a jesli jest więcej w logu to oznacza usterke.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 10 cze 2016, 12:15

Mea culpa, sugerowałem się wartościami z V6, a do V8 w elsie nie podano.

EDIT: Zacząłem drążyć temat i dla 4.2 faktycznie jest 22, ale dla 3.7 (BFL) 13 (?!?).

Apo, ile masz u siebie?

Gość

Post autor: Gość » 10 cze 2016, 12:24

Ja na pewno 22,sprawdź ogólne wartości dla V8 40V 12 to maja R4 np 1.8T

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 10 cze 2016, 12:33

To jest BFL, więc nieco inny jednak.

Gość

Post autor: Gość » 10 cze 2016, 12:37

Faktycznie jakos mało ma,ja mam jednak AKC to może miec inaczej <hmm>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 10 cze 2016, 12:42

Ja też mam AKC i niestety wartości 12-13 i 16-17. Będę sprawdzał pompę, a jeśli to nie ona, to mam oba do wymiany :(

Gość

Post autor: Gość » 10 cze 2016, 12:48

Niedawno mnie jeen majster elektronik powiedział że fazy rozrzadu sa takie same,to stricte dotyczyło poukładania softa do mojego silnika z S8 manual

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 13 cze 2016, 20:21

Pomierzyłem ciśnienie oleju:

silnik ciepły (płyn ok. 60stC):
- wolne obroty: 5bar

silnik gorący (płyn ok. 96stC):
- wolne obroty: 1,6-1,7bar
- 2000obr/min: 4,2bar
- 3000obr/min: 4,5bar
- 4000-5000obr/min: 4,8bar

Niby OK, ale zostawiłem auto zgaszone przez pół godziny i po ponownym odpaleniu pojawiła się niezbyt głośna terkotka przez ok. 1s i w tym czasie ciśnienie oleju 0,5bara. Po tej sekundzie wzrosło do prawidłowego i oczywiście silnik ucichł. No i teraz zagadka:

1. Czy tak ma być
2. Czy poległ jakiś zawór zwrotny lub oring w pompie oleju i olej za szybko spływa do miski po zgaszeniu silnika
3. Czy może olej spływa z powodu zużytego nastawnika

Przy okazji przebadałem dokładnie temat i nastawnik, który wykazuje max 13-14KW hałasuje na wolnych obrotach (słychać nieregularny klekot po przyłożeniu ucha i przez drewniany patyk). Po drugiej stronie (max 17KW) klekotu niemal nie słychać (ciężko odróżnić go od hałasu w tle).

Wiem już przynajmniej na pewno, że czeka mnie wymiana jednego nastawnika - wykluczyłem inne możliwe przyczyny.

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 13 cze 2016, 20:44

Myślę, że wiele można osiągnąć korzystając z oscyloskopu i mierząc zmiany fazy sygnałów na dwóch kanałach podłączonych do obu czujników wałków. W SSP dla V8 5v jest dokładnie pokazane jak powinien wyglądać sygnał z walków oraz z czujnika na wale (kole zamachowym).

Bawię się właśnie z polecenia Fossa oscyloskopem i wniosek jeden - mimo iż silnik przy 760rpm obraca wałem dokładnie w 153ms i nie ma tu odchyłek to wałki rozrządu względem siebie są o około 1,5ms przesunięte (rozrząd w 093 mam -2/0) i podczas pracy na jałowym występują różne odchyłki między głowicami dochodzące prawie do 2ms ! Względem siebie nie pracują synchronicznie. Przyczyna ? Zużyte łańcuszki, opadające napinacze ? Nieprawidłowy lub uszkodzony napinacz tensometryczny ? Za słabo naciągnięty rozrząd ?
Przyczyn może być wiele - jednak najbardziej prawdopodobna to właśnie "opadające" napinacze i rozciągnięty łańcuch lecz tutaj jak dotąd nie widziałem by się wyciągnął w innych autach nawet po 200 tyś.

BTW - W mapach dla silników 4.2 40v wałki wysterowane są na 22 CKW. Silniki 3.7 40v mają inny wznios krzywek i inne czasu otwarcia / zamknięcia zaworów. Gdyby ktoś miał mapę do 3.7 mogę popatrzeć i wrzucić tu info.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 cze 2016, 20:51

głupoty i tyle
ja ostatnio zakładałem jeden nowy
i po ustawieniu było na tej głowicy co nowy 0.0 a na drugiej -12
nie było nic zmieniane oprócz napinacza nalot 330 tys

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 13 cze 2016, 21:25

Przepraszam... gdzie widzisz głupoty ? Czego nie zrozumiałeś ? Powiedz... wytłumaczę jeżeli będziesz jeszcze miał ochotę zrozumieć.
Skoro masz -12 to daleko Ci do ideału.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 cze 2016, 21:32

Ja akurat mam prawie ideał :]
-0,2 -0,0
To wy tworzycie teorie spiskowe i takie tam
Mi moja wiedza mi wystarcza i niech tak pozostanie ;)

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 13 cze 2016, 21:44

Zgadzam się...
Zwyczajnie szukam przyczyny "dygnięć" motoru na jałowym. Na silniku postawić można 2PLN i stoi sobie ile chce... ale siedząc w środku czuć takie nieregularne "dygnięcia".
Pady mam wymienione - wszystkie 4szt. Rozrząd ustawiony -2/0. Zero błędów, korekty lambd bliskie zeru i tylko PB napędza motor. Zaworki z ASO, masa rzeczy zrobiona a nadal... są te przeklęte "dygnięcia".
Szukam więc przyczyny w nastawnikach - bo tylko to zostało.
Widzę na oscyloskopie, że G40 i G162 nie odwracają sygnału dokładnie w tym samym czasie. Czyli nasuwa się, że wałki "szarpią" ?
Masz pomysł ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 14 cze 2016, 05:44

Jeśli szarpią, to przy wyższych obrotach nie powinny (bezwładność napinacza/łańcucha). Sprawdzałeś w takich warunkach?

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl