części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 26 cze 2016, 22:30

Myślę, że za szybko takie diagnozy stawiać :)

Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to.

Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze.

Terkotka może być przez uwalone hydropopychacze. Jeżeli jesteś w stanie określić z której głowicy dochodzi terkotanie to wymień tam komplet popychaczy. Poproś kogoś aby odpalił zimną furkę a Ty stój z łapkami na silniku.

Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju.

Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione ?

Pomierz odstęp między górą głowicy a najwyższym punktem trzonków zaworów - czasami gniazda "siadają" i zawór przestaje a to ściska popychacz. Ssące dźwigienki są tak zaprojektowane by się naddać gdy któryś stoi wyżej ale do pewnego wymiaru a potem ściska nadmiarowo popychacz. Musisz do tego wywalić wałki.

Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz.

Co można jeszcze koledze podpowiedzieć Panowie ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 27 cze 2016, 08:02

pepi pisze:to tylko brak ciśnienia oleju
pozostaje czyli motor trup
Nie no, specjalista jesteś <boisie> Dzięki za diagnozę - dziś oddam silnik na złom <brawo> Przecież pisałem, że ciśnienie oleju jest prawidłowe.
drookash pisze:Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to.
Tak, to zrobię wkrótce - pozostałość po poprzednim właścicielu. Nie sądzę jednak, żeby to miało wpływ, bo w innych przypadkach bywało gorzej, a nastawniki chodziły: przykład.
drookash pisze:Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju.
Odpada - nowa uszczelka. Poza tym tam są wypustki, które blokują uszczelkę we właściwym miejscu.
drookash pisze:Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione?
Tak.
drookash pisze:Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze.
Mierzone - pisałem o tym kilka postów wcześniej. Niestety nie mam jak zmierzyć ciśnienia w momencie wstawania nastawników - pracują na wolnych tylko na kompletnie zimnym silniku (gdzie ew. spadek ciśnienia będzie niezauważalny) i pod obciążeniem (nie mam jak sprawdzić tego podczas jazdy).
drookash pisze:Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz.
Pompa nieco hałasuje, ale to nie to. Wiskozę również wykluczam.

Tak w ogóle to dzięki za pomoc - przyjmuję każdy pomysł (oprócz haseł typu "motor trup"), który może naprowadzić na trop. Wykluczyłem już sprawy oczywiste, teraz zagadka jest trudniejsza. Zastanawiająca jest ta sztywna górna granica - czy olej zimny, czy gorący. Coś tu jednak powinno się zmieniać.

P.S. Sprawdzałem jeszcze łańcuch i nie jest rozciągnięty.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 cze 2016, 10:16

no ale co mam napisać jak to prawda
jeśli sterowanie jest napinacz wymieniony i to samo to tylko pozostaje nam brak ciśnienia oleju
w owym napinaczu
To że na czujniku jest nie znaczy że na nim jest .
Dlatego pisałem już kiedyś wam że ja zmieniałem motor bez podobny przypadek tylko u mnie chinol puszczał ale wolałem zmienić motor .
A jak lubisz szukać i płacić i nie potrzebnie wymieniać części to kto bogatemu zabroni <hmm>

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Logi nastawników proszę o ocenę .

Post autor: Krzysiekkg » 29 cze 2016, 15:22

Witam wszyskich proszę o analizę logów nagrałem krótki filmik jezeli chodzi o prace nastawników dodam że auto nie chce jechać z dolnego zakresu obrotów .


krótki filmik :

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 cze 2016, 21:39

a gruszki sprawne

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 29 cze 2016, 22:05

Dziwnie się zachowuje jeżeli chodzi o zależność między engine load na danymi z bloku 090.
Rozrząd masz do lekkiej poprawy : 0/-7 niezbyt dobrze.
Stawiam na gruszki... sprawdź podciśnienia i dźwigienki + klapy.
Kamerka w łapkę i przez przepustnicę pooglądaj czy coś się nie połamało.
Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 29 cze 2016, 22:06

drookash pisze:Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ?
No tylko BFM wg profilu :)

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 29 cze 2016, 22:42

Gruszki po odpaleniu silnika się zasysają przepływka nowa ori korekty paliwa idealne błędów w ecu brak ...Auto stoi cala noc wyjade z garazu pojezdze z 10 minut i traci moc od dołu dlatego obstawiam nastawnik ze się zblokował w danej pozycji i nie zmienia zmiennych faz.Jakie jeszcze macie pomysły drodzy koledzy ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 cze 2016, 08:28

lambdy odczep :]

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 30 cze 2016, 13:51

lambdy nowe ori od 2 msc cały czas mi się wydaje że fazy się nie przesawiają dlatego ta utraa mocy z dołu

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 01 lip 2016, 13:04

Odczep lambdy i możesz też odczepić obie cewki napinaczy - nie będą wstawały, nie zablokują się jeżeli tego się obawiasz. Gdyby się blokowały - miał byś błąd korelacji wału z wałkami bo czujniki wałków by to wykryły. W następnej kolejności odepnij oba czujniki wałków.

A kolektor masz dobrze dokręcony ? Gdy się nagrzewa lub się "podnieść" i powstaje nieszczelność. Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm... z wyczuciem. ELSA jak pamiętam zaleca 10Nm... śmiech na sali - palcami tyle dokręcisz.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 lip 2016, 23:10

drookash pisze:Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm
To są śruby M6 wkręcane w aluminium, dokręcając siłą 20 Nm zerwie się gwint ...radzę max 12Nm !

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 02 lip 2016, 19:02

kolektora nie sprawdzalem czy poluzowany ale zobaczę to ...Czujniki polozenia walkow gdzie się znajdują ?? po odpieciu i przejechaniu się powinienem zauwazyc jakas roznice ?

Gość

Post autor: Gość » 02 lip 2016, 19:09

Z tyłu głowic sa czujniki wałków

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 02 lip 2016, 19:46

sprawdzę jeszcze kolektor ssący moze faktycznie nie jest dokrecony i po rozgrzaniu ciagnie lewe powietrze i nie wkręca się na obroty .... Ewentualnie może klapy się zblokowały lecz gruszki po odpaleniu silnika się zasysją .

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl