A8 D2 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa - str.1
juz chyba wiem co moze byc przyczyna telepawki silnika na wolnych obrotach.... obstawiam ssaka, bo przy zasysaniu i odpuszczaniu fakt, faktem ciegna, dzwigienki ciagna do konca ale widac jak sie przycinaja (zacieraja).
Tak wiec czeka mnie demontaz ssaka na czesci pierwsze i wyczyszczenie i uszczelnienie wszystkiego, nowe uszczelki na blok, bo moze dzies lewizne lapie
Tak wiec czeka mnie demontaz ssaka na czesci pierwsze i wyczyszczenie i uszczelnienie wszystkiego, nowe uszczelki na blok, bo moze dzies lewizne lapie
to nie jest zwykły napęd...to
FKS zaktualizowana o nwe graty, tym razem wpadły nowe amorki SACHSa na przód i używki jak nówki na tył...auto płynie
a modów ciąg dalszy....jutro :
* zrywam modre i wymieniam kompletny rorząd,
* pompe ABS,
* wspomagania,
* wszystkie oringi - uszczekli chłodniczki oleju,
* poduszke silnika + skrzyni,
* sprawdzam kompresje na prawej główce i jak będzie słabo to również rwiemy i regeneracji,
* kolektor j.w. do rozbiórki i czyszenia + nowe nawierty pod lpg.
* półoski przednie
* na pewno wahacz górny przedni (prosty) a reszta do wyjęcia i sprawdzenia
* no i co najlepsze wymiana helbi na D3
i tu podziękowania dla Maćka Apophis za namiary na zaciski które załatwił mi Damian FOSS więkie dzieki
Zaciski w bardzo przyzwoitym stanie, postanowiłem sobie odnowić i dylemat był na odpowiednim kolorem
Czerwony już przechodzny KM nie dodaje , szary (lub srebrny połysk) ok ale mam obecnie, inne kolory - za dużo ich do wyboru
I tu podziękowania dla Erniego za doradzenie odpowidniego koloru....oczywiscie próby przekonania mnie o kolorze żółtym nie udały się, więc pomysł padł na kolor zacisków od S8 D3 Audi Ceramic - grafitowy
no to zabrałem sie do roboty korzystając z ku temu sprzyjających warunków pogodwych.
na początek mydełko, szczoteczka, potem benzynka ekstracyjna na odtłuszczenie i lecimy...malujemy oczywiscie HAMMERITEm (przetestowane każdych warunkach, trzyma sie idealnie). Na podkład polakierowałem sobie srebrnym połyskiem aby zobaczyc jak będzie wygdlącać :
wglada ładnie, ale pomysł koloru z S8 D3 bardziej mnie przekonał więc kolejne dwie warstwy poszły w grafitowym półmacie. Dla kontrastu zdrecydowałem że blaszki na klocki zostawiam w kolorze srebrnym (nie komentwać chwastów - nie miałem czasu bo zaciski malowełem , a później piaskownice synkowi )
wyszło midzio, więc dzis wpdały jeszcze 4-5 warstw klaru aby uzyskać połysk i taki oto efekt :
teraz jeszcze musi wpasc na blasze jakas naklejka, ale tu w PL słabo o jakąs jakosciowo dobrą więc szukam u kolegów w DE > pomóżcie wybrać
no zobaczymy...jutro montujemy, ale cos mi sie zdaje ze 1 caky dzien nam (mi i mojemu mechanikowi) na wszystko nie starczy
a modów ciąg dalszy....jutro :
* zrywam modre i wymieniam kompletny rorząd,
* pompe ABS,
* wspomagania,
* wszystkie oringi - uszczekli chłodniczki oleju,
* poduszke silnika + skrzyni,
* sprawdzam kompresje na prawej główce i jak będzie słabo to również rwiemy i regeneracji,
* kolektor j.w. do rozbiórki i czyszenia + nowe nawierty pod lpg.
* półoski przednie
* na pewno wahacz górny przedni (prosty) a reszta do wyjęcia i sprawdzenia
* no i co najlepsze wymiana helbi na D3
i tu podziękowania dla Maćka Apophis za namiary na zaciski które załatwił mi Damian FOSS więkie dzieki
Zaciski w bardzo przyzwoitym stanie, postanowiłem sobie odnowić i dylemat był na odpowiednim kolorem
Czerwony już przechodzny KM nie dodaje , szary (lub srebrny połysk) ok ale mam obecnie, inne kolory - za dużo ich do wyboru
I tu podziękowania dla Erniego za doradzenie odpowidniego koloru....oczywiscie próby przekonania mnie o kolorze żółtym nie udały się, więc pomysł padł na kolor zacisków od S8 D3 Audi Ceramic - grafitowy
no to zabrałem sie do roboty korzystając z ku temu sprzyjających warunków pogodwych.
na początek mydełko, szczoteczka, potem benzynka ekstracyjna na odtłuszczenie i lecimy...malujemy oczywiscie HAMMERITEm (przetestowane każdych warunkach, trzyma sie idealnie). Na podkład polakierowałem sobie srebrnym połyskiem aby zobaczyc jak będzie wygdlącać :
wglada ładnie, ale pomysł koloru z S8 D3 bardziej mnie przekonał więc kolejne dwie warstwy poszły w grafitowym półmacie. Dla kontrastu zdrecydowałem że blaszki na klocki zostawiam w kolorze srebrnym (nie komentwać chwastów - nie miałem czasu bo zaciski malowełem , a później piaskownice synkowi )
wyszło midzio, więc dzis wpdały jeszcze 4-5 warstw klaru aby uzyskać połysk i taki oto efekt :
teraz jeszcze musi wpasc na blasze jakas naklejka, ale tu w PL słabo o jakąs jakosciowo dobrą więc szukam u kolegów w DE > pomóżcie wybrać
no zobaczymy...jutro montujemy, ale cos mi sie zdaje ze 1 caky dzien nam (mi i mojemu mechanikowi) na wszystko nie starczy
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 19:46 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
no i po robocie
bez problemów się oczywiście nie obyło, no bo jak
przy wymianie rozrządu zamówiona nowa pompa DOLZa okazała się jakiś chińskim czyś, co nawet odlewem nie pasowało na miejsce , ale przy okazji czekania na nową TERMOTECa (poprzednia wytrzymała 80kkm i przejechała by jeszcze lekko ze 20kkm) zdążyłem wymienić:
* pompe ABSu i jeden przewod miedziany bo się urypać chąc, nie chąc
*pompe wspomagania, bo miałem po małym przebiegu, obecna też jest dobra więc pójdzie na handel
* półośki sprawdziłem, tj. przeguby, luzy itp.i wsio jest ok
* znalazłem miejsce gdzie woda mi spitalała i to nie była chłodniczka oleju jak myślałem. To było miejsce łączenia obudowy termostatu z wężem...spuchło dziadostwo i ciekło, więć mam nadzieje że już nie będę nic dolewał
* no i oczywiście heble na D3 wymienione ..na razie mi się dostraja wsio. jutro jade na kompletne odpowietrzenie układu.
Po wszystkim sprawdziłem jeszcze kompresję na prawej główce na zimnym wyszło po 12,5 a na ostatnim, tj 4tym nieco ponad 11
bez problemów się oczywiście nie obyło, no bo jak
przy wymianie rozrządu zamówiona nowa pompa DOLZa okazała się jakiś chińskim czyś, co nawet odlewem nie pasowało na miejsce , ale przy okazji czekania na nową TERMOTECa (poprzednia wytrzymała 80kkm i przejechała by jeszcze lekko ze 20kkm) zdążyłem wymienić:
* pompe ABSu i jeden przewod miedziany bo się urypać chąc, nie chąc
*pompe wspomagania, bo miałem po małym przebiegu, obecna też jest dobra więc pójdzie na handel
* półośki sprawdziłem, tj. przeguby, luzy itp.i wsio jest ok
* znalazłem miejsce gdzie woda mi spitalała i to nie była chłodniczka oleju jak myślałem. To było miejsce łączenia obudowy termostatu z wężem...spuchło dziadostwo i ciekło, więć mam nadzieje że już nie będę nic dolewał
* no i oczywiście heble na D3 wymienione ..na razie mi się dostraja wsio. jutro jade na kompletne odpowietrzenie układu.
Po wszystkim sprawdziłem jeszcze kompresję na prawej główce na zimnym wyszło po 12,5 a na ostatnim, tj 4tym nieco ponad 11
to nie jest zwykły napęd...to
a dziś w A8 serwis klimy, co by po drodze kiedyś w te upały nie zabrakło....
A heble nawet fajnie się prezentują, tylko jeszcze jakaś wlepa na blaszke od klocków i będzie malina
w sumie to po wymianie rozrządu przestała chodzić, co było m.in. powodem tego serwisu...po wszystkim okazało się że wtyczka była winna i trzeba było styki przeczyścić
A heble nawet fajnie się prezentują, tylko jeszcze jakaś wlepa na blaszke od klocków i będzie malina
w sumie to po wymianie rozrządu przestała chodzić, co było m.in. powodem tego serwisu...po wszystkim okazało się że wtyczka była winna i trzeba było styki przeczyścić
to nie jest zwykły napęd...to
Na kolejka wybrana i zamówina w DE. Będzie skromne ale za to elegancko wyglądające //S
No i powoli się przymierzam jednak do zrobienia drugiej główki. Jakoś cos mi się nie podoba jak chodzi ten silnik
Szczególności ze jak puszczam lekko hamulec i auto zaczyna ruszać to poszarpuje delikatnie do przodu. Na wstecznym to samo. Ta kompresja mi się nie podoba bo po ponownym przemierzeniu na 3 cyl. bylo ok 13bar a 4ty nie pchał więcej niż 10 bar .. chyba nowy temat załoze
No i powoli się przymierzam jednak do zrobienia drugiej główki. Jakoś cos mi się nie podoba jak chodzi ten silnik
Szczególności ze jak puszczam lekko hamulec i auto zaczyna ruszać to poszarpuje delikatnie do przodu. Na wstecznym to samo. Ta kompresja mi się nie podoba bo po ponownym przemierzeniu na 3 cyl. bylo ok 13bar a 4ty nie pchał więcej niż 10 bar .. chyba nowy temat załoze
to nie jest zwykły napęd...to