ostatnio mi mechanik wyliczył to kompletny rozrząd + remont głowicy ok. 2400zł....
![]() |
![]() |
![]() |
A8 D2 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa - str.1
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
juz chyba wiem co moze byc przyczyna telepawki silnika na wolnych obrotach.... obstawiam ssaka, bo przy zasysaniu i odpuszczaniu fakt, faktem ciegna, dzwigienki ciagna do konca ale widac jak sie przycinaja (zacieraja).
Tak wiec czeka mnie demontaz ssaka na czesci pierwsze i wyczyszczenie i uszczelnienie wszystkiego, nowe uszczelki na blok, bo moze dzies lewizne lapie
Tak wiec czeka mnie demontaz ssaka na czesci pierwsze i wyczyszczenie i uszczelnienie wszystkiego, nowe uszczelki na blok, bo moze dzies lewizne lapie
to nie jest zwykły napęd...to
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
FKS zaktualizowana o nwe graty, tym razem wpadły nowe amorki SACHSa na przód i używki jak nówki na tył...auto płynie
a modów ciąg dalszy....jutro :
* zrywam modre i wymieniam kompletny rorząd,
* pompe ABS,
* wspomagania,
* wszystkie oringi - uszczekli chłodniczki oleju,
* poduszke silnika + skrzyni,
* sprawdzam kompresje na prawej główce i jak będzie słabo to również rwiemy i regeneracji,
* kolektor j.w. do rozbiórki i czyszenia + nowe nawierty pod lpg.
* półoski przednie
* na pewno wahacz górny przedni (prosty) a reszta do wyjęcia i sprawdzenia
* no i co najlepsze
wymiana helbi na D3
i tu podziękowania dla Maćka Apophis za namiary na zaciski które załatwił mi Damian FOSS więkie dzieki
Zaciski w bardzo przyzwoitym stanie, postanowiłem sobie odnowić i dylemat był na odpowiednim kolorem
Czerwony już przechodzny KM nie dodaje
, szary (lub srebrny połysk) ok ale mam obecnie, inne kolory - za dużo ich do wyboru
I tu podziękowania dla Erniego za doradzenie odpowidniego koloru....oczywiscie próby przekonania mnie o kolorze żółtym nie udały się, więc pomysł padł na kolor zacisków od S8 D3 Audi Ceramic - grafitowy
no to zabrałem sie do roboty korzystając z ku temu sprzyjających warunków pogodwych.
na początek mydełko, szczoteczka, potem benzynka ekstracyjna na odtłuszczenie i lecimy...malujemy oczywiscie HAMMERITEm (przetestowane każdych warunkach, trzyma sie idealnie). Na podkład polakierowałem sobie srebrnym połyskiem aby zobaczyc jak będzie wygdlącać :
![Obrazek]()
wglada ładnie, ale pomysł koloru z S8 D3 bardziej mnie przekonał więc kolejne dwie warstwy poszły w grafitowym półmacie. Dla kontrastu zdrecydowałem że blaszki na klocki zostawiam w kolorze srebrnym
(nie komentwać chwastów - nie miałem czasu bo zaciski malowełem
, a później piaskownice synkowi
)
wyszło midzio, więc dzis wpdały jeszcze 4-5 warstw klaru aby uzyskać połysk i taki oto efekt :
teraz jeszcze musi wpasc na blasze jakas naklejka, ale tu w PL słabo o jakąs jakosciowo dobrą więc szukam u kolegów w DE > pomóżcie wybrać
no zobaczymy...jutro montujemy, ale cos mi sie zdaje ze 1 caky dzien nam (mi i mojemu mechanikowi) na wszystko nie starczy
a modów ciąg dalszy....jutro :
* zrywam modre i wymieniam kompletny rorząd,
* pompe ABS,
* wspomagania,
* wszystkie oringi - uszczekli chłodniczki oleju,
* poduszke silnika + skrzyni,
* sprawdzam kompresje na prawej główce i jak będzie słabo to również rwiemy i regeneracji,
* kolektor j.w. do rozbiórki i czyszenia + nowe nawierty pod lpg.
* półoski przednie
* na pewno wahacz górny przedni (prosty) a reszta do wyjęcia i sprawdzenia
* no i co najlepsze
i tu podziękowania dla Maćka Apophis za namiary na zaciski które załatwił mi Damian FOSS więkie dzieki
Zaciski w bardzo przyzwoitym stanie, postanowiłem sobie odnowić i dylemat był na odpowiednim kolorem
Czerwony już przechodzny KM nie dodaje
I tu podziękowania dla Erniego za doradzenie odpowidniego koloru....oczywiscie próby przekonania mnie o kolorze żółtym nie udały się, więc pomysł padł na kolor zacisków od S8 D3 Audi Ceramic - grafitowy
no to zabrałem sie do roboty korzystając z ku temu sprzyjających warunków pogodwych.
na początek mydełko, szczoteczka, potem benzynka ekstracyjna na odtłuszczenie i lecimy...malujemy oczywiscie HAMMERITEm (przetestowane każdych warunkach, trzyma sie idealnie). Na podkład polakierowałem sobie srebrnym połyskiem aby zobaczyc jak będzie wygdlącać :

wglada ładnie, ale pomysł koloru z S8 D3 bardziej mnie przekonał więc kolejne dwie warstwy poszły w grafitowym półmacie. Dla kontrastu zdrecydowałem że blaszki na klocki zostawiam w kolorze srebrnym
wyszło midzio, więc dzis wpdały jeszcze 4-5 warstw klaru aby uzyskać połysk i taki oto efekt :
teraz jeszcze musi wpasc na blasze jakas naklejka, ale tu w PL słabo o jakąs jakosciowo dobrą więc szukam u kolegów w DE > pomóżcie wybrać
no zobaczymy...jutro montujemy, ale cos mi sie zdaje ze 1 caky dzien nam (mi i mojemu mechanikowi) na wszystko nie starczy
Ostatnio zmieniony 26 cze 2016, 19:46 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
- danishow
- Super Klubowicz

- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
no i po robocie
bez problemów się oczywiście nie obyło, no bo jak
przy wymianie rozrządu zamówiona nowa pompa DOLZa okazała się jakiś chińskim czyś, co nawet odlewem nie pasowało na miejsce
, ale przy okazji czekania na nową TERMOTECa (poprzednia wytrzymała 80kkm i przejechała by jeszcze lekko ze 20kkm) zdążyłem wymienić:
* pompe ABSu i jeden przewod miedziany bo się urypać chąc, nie chąc
*pompe wspomagania, bo miałem po małym przebiegu, obecna też jest dobra więc pójdzie na handel
* półośki sprawdziłem, tj. przeguby, luzy itp.i wsio jest ok
* znalazłem miejsce gdzie woda mi spitalała i to nie była chłodniczka oleju jak myślałem. To było miejsce łączenia obudowy termostatu z wężem...spuchło dziadostwo i ciekło, więć mam nadzieje że już nie będę nic dolewał
* no i oczywiście heble na D3 wymienione
..na razie mi się dostraja wsio. jutro jade na kompletne odpowietrzenie układu.
Po wszystkim sprawdziłem jeszcze kompresję na prawej główce na zimnym wyszło po 12,5 a na ostatnim, tj 4tym nieco ponad 11
![Obrazek]()
bez problemów się oczywiście nie obyło, no bo jak
przy wymianie rozrządu zamówiona nowa pompa DOLZa okazała się jakiś chińskim czyś, co nawet odlewem nie pasowało na miejsce
* pompe ABSu i jeden przewod miedziany bo się urypać chąc, nie chąc
*pompe wspomagania, bo miałem po małym przebiegu, obecna też jest dobra więc pójdzie na handel
* półośki sprawdziłem, tj. przeguby, luzy itp.i wsio jest ok
* znalazłem miejsce gdzie woda mi spitalała i to nie była chłodniczka oleju jak myślałem. To było miejsce łączenia obudowy termostatu z wężem...spuchło dziadostwo i ciekło, więć mam nadzieje że już nie będę nic dolewał
* no i oczywiście heble na D3 wymienione
Po wszystkim sprawdziłem jeszcze kompresję na prawej główce na zimnym wyszło po 12,5 a na ostatnim, tj 4tym nieco ponad 11

to nie jest zwykły napęd...to
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
a dziś w A8 serwis klimy, co by po drodze kiedyś w te upały nie zabrakło....
A heble nawet fajnie się prezentują, tylko jeszcze jakaś wlepa na blaszke od klocków i będzie malina
w sumie to po wymianie rozrządu przestała chodzić, co było m.in. powodem tego serwisu...po wszystkim okazało się że wtyczka była winna i trzeba było styki przeczyścić
A heble nawet fajnie się prezentują, tylko jeszcze jakaś wlepa na blaszke od klocków i będzie malina
w sumie to po wymianie rozrządu przestała chodzić, co było m.in. powodem tego serwisu...po wszystkim okazało się że wtyczka była winna i trzeba było styki przeczyścić
to nie jest zwykły napęd...to
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Na kolejka wybrana i zamówina w DE. Będzie skromne ale za to elegancko wyglądające //S
No i powoli się przymierzam jednak do zrobienia drugiej główki. Jakoś cos mi się nie podoba jak chodzi ten silnik
Szczególności ze jak puszczam lekko hamulec i auto zaczyna ruszać to poszarpuje delikatnie do przodu. Na wstecznym to samo. Ta kompresja mi się nie podoba bo po ponownym przemierzeniu na 3 cyl. bylo ok 13bar a 4ty nie pchał więcej niż 10 bar
.. chyba nowy temat załoze 
No i powoli się przymierzam jednak do zrobienia drugiej główki. Jakoś cos mi się nie podoba jak chodzi ten silnik
Szczególności ze jak puszczam lekko hamulec i auto zaczyna ruszać to poszarpuje delikatnie do przodu. Na wstecznym to samo. Ta kompresja mi się nie podoba bo po ponownym przemierzeniu na 3 cyl. bylo ok 13bar a 4ty nie pchał więcej niż 10 bar
to nie jest zwykły napęd...to





