części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 03 lip 2016, 12:59

Apophis pisze:Z tyłu głowic sa czujniki wałków
Od kierowcy z tyłu, od pasażera z przodu.

Gość

Post autor: Gość » 03 lip 2016, 17:41

Faktycznie moj błąd. Prawy siedzi pod osłona rozrzadu sprytnie...wtyczka w strone kolektora ssacego.

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 03 lip 2016, 21:27

Sprawdzę to :) odnośnie klap kolektora jak sprawdzić czy się zacięły ? gruszki się zasysyją to klapy też pracują czy mogły się zaciać w jednej pozycji i auto nie ciągnie z dolnego zakresu obrotów.

Gość

Post autor: Gość » 03 lip 2016, 21:36

Jak pracuja ciegna to klapki raczej ok

Krzysiekkg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:43
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: Krzysiekkg » 03 lip 2016, 22:03

hmm juz nie mam pomysłów co by tu jeszcze sprawdzić czemu autko nie chce jechać z dołu

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 04 lip 2016, 13:44

danishow... a dokręcałeś kiedyś 12Nm ?
Akcja serwisowa Audi opierała się na sprawdzeniu siły aktualnego dokręcenia - jeżeli było mniej niż 4Nm to... replace, jeżeli około 11Nm to OK.
Dokręcałem 20Nm z kluczykiem dynamo i nic nie ukręciłem - warunek... oczyszczone dobrze śruby i otwory.

Polecam : http://uberlame.com/a6_tsb/Engine/Engin ... Torque.pdf
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 04 lip 2016, 13:47

drookash, 10NM to ja koła dokrecam i uwierz mi moje dośc silne palce tyle niutonów nie mają w sobie także musisz miec naprawde krzepe :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 04 lip 2016, 19:16

Apophis pisze:drookash, 10NM to ja koła dokrecam i uwierz mi moje dośc silne palce tyle niutonów nie mają w sobie także musisz miec naprawde krzepe :)
Maćku, koła to Ty może momentem 120Nm dokręcasz. A 10Nm to naprawdę niewiele.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2016, 19:27 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 04 lip 2016, 19:24

ja tam spec nie jestem ale na kluczu dynamometrycznym wybieram 10 taka szkołe mi dał kiedys moj znajomy co ma juz ponad cwierćwieku mechanikowania za sobą. I nie musze ani dokrecac ani skakac po kluczu przy odkrecaniu...

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 04 lip 2016, 19:30

No to masz klucz ustawiony w kG, co by dawało około 100 Nm. A tu masz kalkulatorek: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... Gm,16.html
Ale do alusów to trzeba 120Nm, tylko RSki mają po 140 Nm.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 04 lip 2016, 19:40

pebo pisze:No to masz klucz ustawiony w kG, co by dawało około 100 Nm
Wiesz masz racje :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 lip 2016, 23:04

drookash pisze:danishow... a dokręcałeś kiedyś 12Nm ?
Nie od wczoraj bawię się mechaniką, często (prawie codziennie) używa się momentów dokręcania rzędu 9, 10, 11 ...bardzo rzadko nawet 6Nm.
Miski olejowe, kolektory ssące itp nigdy nie mają zalecanego momentu większego od 12Nm dla M6.
To, że Tobie udało się dokręcić taką siłą świadczy o wielkim szczęściu lub wadliwym kluczu ;)

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 05 lip 2016, 07:57

Wadliwy klucz wykluczam :) Jak i również nie kwestionuję niczyjego doświadczenia... Ja tam amator i samouk jestem :)
Moje szczęście... Dokładnie zdaję sobie sprawę, że 10Nm dla M6x1 to tak akurat... ale dokręciłem kiedyś 10Nm i... po dwóch tygodniach dwie były luźne.
Odkręciłem w kolejności, dałem klej do gwintów ale kapeczkę tylko i dokręciłem 20Nm... od tego czasu spokój. Kluczyk mam YATO - kupowałem do rozrządu gdzie było chyba 4Nm napięcia trzeba zrobić...
Co do kół... śmiech mnie ogarnia jak to wulkanizatorzy robią. Najpierw udarowym... na maxa a potem "pykają" kluczem z jakimś tam nie wiadomo jakim momentem. Kiedyś zapytałem jakim momentem dokręcają... 100Nm wszystkie :D Parodia...
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lip 2016, 22:11

akurat koła to 90 :]

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 lip 2016, 00:01

Śruby M14x1,5 w samochodach z grupy VAG dokręca się z siłą 140Nm ;)

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl