części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 94 ] Wymiana tylnych łożysk

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[D2 94 ] Wymiana tylnych łożysk

Post autor: Wiśnia » 05 sty 2014, 20:36

Koledzy mam pytanko czy ktoś wymieniał u siebie tylne łożyska? Ponieważ czeka mnie ten zabieg:-) Szukałem na forum, ale znalazłem tylko temat o przednich. Jakby ktoś mógł napisac coś na temat wymiany tylnych to bede wdzięczny:-) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 22:05 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 sty 2014, 15:20

ja u siebie mam i tak inaczej zbudowana zwrotnice, ale moze ten schemat Ci pomoze.

Obrazek

Ale jak u siebie w A4 kiedys wymienialem to pomogl mi taki tlok ktory wyciska i wciska lozyska z i do zwrotnicy, bo inaczej to tylko mlotek i jakis dopaswany do lozyska przyrząd aby nie rozwalic go <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 sty 2014, 15:43

tu mam jeszcze z elsy



Obrazek

Obrazek

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 08 sty 2014, 15:26

Dzięki koledzy :) bez prasy hydraulicznej się raczej nie obejdzie :) Wkurw... się trochę po porobiłem wszystko w zawieszeniu co stukało, pukało i miało luz pojechałem na zbierzność. Pojeździłem i łożyska się odezwały i po wymianie łożysk znów na zbieżność :(

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 sty 2014, 19:51

..no ale na szczescie zbieznosc nie kosztuje majatek :D a lepiej miec juz wszystko zrobione na cacy ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 08 sty 2014, 19:51

Po wymianie łożysk nie musisz jechać na zbieżność. Łożyska nie zmieniają zbieżności. Sprawdzić nie zaszkodzi. Samo sprawdzenie bodaj ze 2/3 dychy kosztuje więc to jeszcze nie katastrofa.
Dążenie do doskonałości.

Hjeniu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 166
Rejestracja: 23 gru 2013, 09:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hjeniu » 08 sty 2014, 20:27

A czy możesz mi wytłumaczyć po co chcesz jechać na zbieżność po wmianie łożysk ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 sty 2014, 08:08

A jaki VIN ? W zaleznosci od tego wprasowywane (jw, jak przod) albo przykrecane (jak np. w D3)
Black Cars Matters

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 25 lip 2016, 22:52

Odgrzewam kotleta :)

Koledzy podpowiedzcie - czy do wyjęcia łożyska koła z tylnej osi będzie potrzebny demontaż wahacza i wyciskanie na prasie?
Na rysunku w ETKA nie ma tego, ale w zestawie ze znanej firmy z częściami jest oprócz łożyska i śruby jeszcze pierścień zabezpieczający Segera - czyżby znajdował się on schowany pod piastą koła?
Obrazek
Zdemontowałem dzisiaj wszystko oprócz piasty (27) i łożyska (26) i złożyłem z powrotem - nie dało się dalej ruszyć - nawet pobijając od tyłu dopasowanymi tulejami od kluczy nasadowych.
Obrazek

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 26 lip 2016, 07:37

Kolego .
Tylko prasa albo sciagacz srubowy.Za mocno to siedzi po tylu latach w aucie.Mi prasa potrafi napompowac i 15 ton by sie lozysko ruszylo.
Tu masz filmik z neta jak to sie robi sciagaczem Demontaż łożyska

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 26 lip 2016, 12:09

Dziękuję za podpowiedź. Film lepiej zobrazuje niż tłumaczenie ;)
Planuję już kolejny zakup do garażu - Zestaw ściągaczy do łożysk i tulei (mam wprawdzie 3 różne ściągacze, ale do tej operacji się nie nadają).
Zrobiłem trochę zdjęć, więc po zakończonej operacji wrzucę mini poradnik (dla innych forumowiczów).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl