części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 3.0TDI ] Tryb podnośnika


Gość

Post autor: Gość » 11 sie 2016, 12:00

No to sa pytania na które pan FOSS powinien dawno znac odpowiedzi. My tu ci tylko pomoglismy rozwiac lingwistyczne niejasności :D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 sie 2016, 14:18

Apophis pisze:No to sa pytania na które pan FOSS powinien dawno znac odpowiedzi. My tu ci tylko pomoglismy rozwiac lingwistyczne niejasności :D
hehehe... no właśnie logiki tego akurat nie kumam... to jakaś "niemiecka" logika <faktycznie>

Teoretycznie w tych autach nie ma zbędnych rzeczy... jak nie ma czegoś z wyposażenia to wiązki elektrycznej nie ma... jak nie ma czegoś z wyposażenia to w menu MMI też tego nie ma...
noi w związku z tym jak auto nie ma fabrycznego haka holowniczego to nie ma również sterownika przyczepy ale.... opcja holowania przyczepy w MMI jest i jest aktywna (można ją włączyć).

Więc skoro haka nie ma i nie ma sterownika przyczepy to po cholerę aktywna opcja holowania przyczepy? <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 11 sie 2016, 14:32

Jak wspomniałeś
FOSS pisze: to jakaś "niemiecka" logika
Sam wiesz że nasze rozumy nie wszystko tu potrafia ogarnąć :D

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 11 sie 2016, 20:59

W D3 jest cuś takiego jak układ -J345- (sterownik świateł przyczepy) który komunikuje się po szynie CAN systemu Komfort i odbiera komunikaty &#8222;kierunkowskazy&#8221; i ze sterowników: -J519-, -J527-, -J533-, -J518- i -J393- więc podejrzewam, że jest montowany mimo braku haka holowniczego przyczepy. A jeśli się mylę i sterownik ten występuje tylko w modelach z hakiem, to pewnie dla opcji z hakiem/bez haka trzeba było pisać oddzielne wersje softu i być może (to tylko taka dywagacja), być może ze względu na funkcje rozproszone prościej było tak to zaprogramować i pozostawić. Stąd pozostałość opcji w MMI mimo np. braku haka.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 sie 2016, 12:01

pebo pisze:W D3 jest cuś takiego jak układ -J345- (sterownik świateł przyczepy) który komunikuje się po szynie CAN systemu Komfort i odbiera komunikaty &#8222;kierunkowskazy&#8221; i ze sterowników: -J519-, -J527-, -J533-, -J518- i -J393- więc podejrzewam, że jest montowany mimo braku haka holowniczego przyczepy.
No właśnie sterownik przyczepy jest tylko w autach z fabrycznych hakiem holowniczym.
pebo pisze:A jeśli się mylę i sterownik ten występuje tylko w modelach z hakiem, to pewnie dla opcji z hakiem/bez haka trzeba było pisać oddzielne wersje softu i być może (to tylko taka dywagacja), być może ze względu na funkcje rozproszone prościej było tak to zaprogramować i pozostawić. Stąd pozostałość opcji w MMI mimo np. braku haka.
Jak dla mnie głupie to. Tzn. nie to co piszesz tylko ogólny zamysł pozostawienia funkcji przyczepy dla aut bez haka.

Przecież w tym aucie jest wiele elementów wyposażenia które może być a może nie być, no. webasto, solardach, tylna roleta, oświetlenie Ambiente..... i jeżeli któregoś z tych elementów wyposażenia w aucie nie ma a auto jest poprawnie skonfigurowane (kodowania sterowników) to w MMI nie znajdziesz niczego z tym wyposażeniem związanego.

Być może pozostawiono to dla tych którzy w późniejszym czasie doposażą sobie auto w hak niefabryczny... ale znowuż jakieś to takie nielogiczne bo przecież zgodnie z najczęstszą praktyką producenta hak holowniczy powinien zostać zamontowany przez wykwalifikowany w tym zakresie warsztat a więc i ewentualne przekodowanie sterowników aby tą funkcję wyciągnąć na wierzch było by tu całkiem normalną czynnością.

eeee... wciąż nie kumam po co ta funkcja w autach bez haka a powiem szczerze że nie kojarzę D3 która by tego nie miała <bezradny>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 sie 2016, 22:05

FOSS pisze:
pebo pisze:W D3 jest cuś takiego jak układ -J345- (sterownik świateł przyczepy) który komunikuje się po szynie CAN systemu Komfort i odbiera komunikaty &#8222;kierunkowskazy&#8221; i ze sterowników: -J519-, -J527-, -J533-, -J518- i -J393- więc podejrzewam, że jest montowany mimo braku haka holowniczego przyczepy.
No właśnie sterownik przyczepy jest tylko w autach z fabrycznych hakiem holowniczym.
pebo pisze:A jeśli się mylę i sterownik ten występuje tylko w modelach z hakiem, to pewnie dla opcji z hakiem/bez haka trzeba było pisać oddzielne wersje softu i być może (to tylko taka dywagacja), być może ze względu na funkcje rozproszone prościej było tak to zaprogramować i pozostawić. Stąd pozostałość opcji w MMI mimo np. braku haka.
Jak dla mnie głupie to. Tzn. nie to co piszesz tylko ogólny zamysł pozostawienia funkcji przyczepy dla aut bez haka.

Przecież w tym aucie jest wiele elementów wyposażenia które może być a może nie być, no. webasto, solardach, tylna roleta, oświetlenie Ambiente..... i jeżeli któregoś z tych elementów wyposażenia w aucie nie ma a auto jest poprawnie skonfigurowane (kodowania sterowników) to w MMI nie znajdziesz niczego z tym wyposażeniem związanego.

Być może pozostawiono to dla tych którzy w późniejszym czasie doposażą sobie auto w hak niefabryczny... ale znowuż jakieś to takie nielogiczne bo przecież zgodnie z najczęstszą praktyką producenta hak holowniczy powinien zostać zamontowany przez wykwalifikowany w tym zakresie warsztat a więc i ewentualne przekodowanie sterowników aby tą funkcję wyciągnąć na wierzch było by tu całkiem normalną czynnością.

eeee... wciąż nie kumam po co ta funkcja w autach bez haka a powiem szczerze że nie kojarzę D3 która by tego nie miała <bezradny>
Damianie, mnie też na logikę nie wszystko tu pasuje, ale ja jestem tylko zwykłym gminnym księgowym. Ale jak rozmawiałem z ludźmi, którzy podobnymi sprawami się zajmują (np. braciak - programista, albo szwagier - elektronik w fabryce tv) to nie raz mi mówili, że czasami pewne sprawy pozostawia się, bo przebudowa tego to są koszty. A później co bardziej dociekliwy użytkownik znajduje taki element i zachodzi w głowę, dlaczego tak to jest. Kiedyś jeden kumpel mi opowiadał mi o tym, jak podczas inwentaryzacji w magazynie znaleźli jakieś układy elektroniczne warte po kilka euro za sztukę - tyle, że mieli tego na ładnych kilka milionów. Więc zaprojektowali jakieś urządzenie (coś z RTV) aby ten układ zużyć i sprzedać - i poszło.
Bądź dobry jak chleb.

Kruger
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:01
Lokalizacja: Bielsko-Białą

Post autor: Kruger » 04 mar 2018, 16:09

Odkopie temat i podpowiem tryb holowania jest zabezpieczeniem automatycznej skrzyni biegów zmienia jej prace i skrzynia nie zmienia biegów jak szalona co może doprowadzić do jej uszkodzenia dla aut bez haka dotyczy przypadków gdy holujesz inny pojazd
Jest jeszcze opcja zmiany trybu pracy sprężarki zawieszenia by nie głupiała przy hamowaniu i dodatkowemu obciążeniu haka przez przyczepe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl