Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 94 2.8PB/LPG ] Wymiana czy naprawa skrzyni

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 12 sie 2016, 12:24

Kluczowe jest też tutaj słowo trafić bo może być w różnym stanie:) Nie robię dużo km rocznie do tego sporo po mieście więc u mnie zwrot inwestycji trochę by trwał. Dlatego wolałbym zrobić obecną skrzynię na tip-top.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 sie 2016, 23:34

Weź zobacz jakie wałki i zębatki spięte są na 5b i wymień na tych elementach łożyska.

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 16 sie 2016, 16:55

Forumowicze, macie może informacje jakie przełożenia na poszczególnych biegach mają skrzynie CVE i CUR? Wiem, że główne to 35:9 i tyle mam informacji na temat tych skrzyń.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 sie 2016, 21:07

Jarek1988 pisze:Dlatego wolałbym zrobić obecną skrzynię na tip-top.
Jak masz czas to przytargaj lub wyślij ją do mnie i się naprawi ;)

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 16 sie 2016, 21:38

Dziś kupiłem drugą skrzynię - znalezienie manualnej skrzyni do A8 2.8 w konfiguracji z napędem na przód to jakaś masakra - w ogóle tego nie ma. Zobaczymy jak ta nowa będzie się sprawowała - sprzedawca mówi, że 100% sprawna, daje gwarancje...
danishow stara skrzynia na razie zostaje w razie ,,w". Tak jak pisałem po rozebraniu nie widać nigdzie takiego zużycia które jednoznacznie wskazywałoby który element odpowiada za wycie na 5 biegu. Wg mechanika jest to łożysko, niedużo zużyte ale odzywające się już. 9/10 na kierowców nawet by sobie tyłka nie zawracało tym wyciem bo nie jest to głośne ale mnie kurvica brała jak miałem otwartą szybę i wkładałem 5 bieg - jestem przeczulony na jakiekolwiek dziwne odgłosy. Do Ciebie to do Niemiec trzeba by wysyłać?

Gość

Post autor: Gość » 16 sie 2016, 21:42

Ale podobne skrzynie sa tez w innych modelach :]

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 16 sie 2016, 21:44

Właśnie tylko w A6 C4 występowały - jeśli chodzi o przełożenie główne.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 sie 2016, 21:48

Jarek1988 pisze:Wg mechanika jest to łożysko, niedużo zużyte ale odzywające się już
Jeżeli kręcąc łożyskiem słychać odgłos pracujących kulek czy też rolek to na bank uszkodzone, poza tym właśnie łożyska na piątym biegu najczęściej padają ...i tak, mieszkam w DE ;)

Gość

Post autor: Gość » 16 sie 2016, 21:54

No ale co cię obchodzi nieco inne przęłożenie glowne?? krotszej to chyba nie znajdziesz jedynie dłuższą a to akurat nie jest nic złego. Nawet jak bys miał Q to się dobiera dyfer i się lata a nie stresowac się przęłożeniem głównym manuala <faktycznie>

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 16 sie 2016, 21:59

danishow pisze:Jeżeli kręcąc łożyskiem słychać odgłos pracujących kulek czy też rolek to na bank uszkodzone, poza tym właśnie łożyska na piątym biegu najczęściej padają ...i tak, mieszkam w DE
Właśnie po rozebraniu nie bardzo słychać coś te łożyska - może dopiero zaczynają siadać... Jak nie mam pewności na 100%, że to łożysko to nie chcę wydać kilku stów i okażę się, że dalej słychać bo to może tryb już jest wytarty nie widocznie gołym okiem a koszty trybów to masakra. Mam nadzieję, że druga skrzynia będzie cicha, jak nie to będzie się składało 1 z 2 :) Jak to nie pomoże to będę się kontaktował z Tobą danishow

[ Dodano: 2016-08-16, 21:59 ]
Apophis pisze:No ale co cię obchodzi nieco inne przęłożenie glowne?? krotszej to chyba nie znajdziesz jedynie dłuższą a to akurat nie jest nic złego. Nawet jak bys miał Q to się dobiera dyfer i się lata a nie stresowac się przęłożeniem głównym manuala
Tak ale skrzynia z Q to właśnie dochodzi dyfer, jeszcze inne pierdoły i koszta idą trochę w górę.

Gość

Post autor: Gość » 16 sie 2016, 22:01

No ale ty masz ośke to se wkładasz byla ci pasowała na lapy a tu juz wybór mamy spory. przełożenie głowne jest mało istotne-jak masz za krótkie możan sobie swoje dac jak dłuższe to lepiej :)

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 18 sie 2016, 22:50

No nic zobaczymy co wyjdzie z mojego zamysłu czyli druga taka sama skrzynia. Albo będzie dobrze albo nie :) Dzięki chłopaki za rady i pomysły na pewno jak nie teraz to później mogą się przydać :) Jak skrzynia będzie w Ósemce to będę kontynuował wątek.

[ Dodano: 2016-08-18, 22:50 ]
Odebrałem dziś samochód i po przejechaniu około 40 km jest cisza i spokój. Nie słychać żadnego wycia, biegi ładnie wchodzą. Jutro jadę w małą trasę na krótki urlop i zobaczę jak skrzynia będzie się sprawowała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl