![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB ] Wymiana płynu chłodzącego.
[D2 96 4.2PB ] Wymiana płynu chłodzącego.
Siemka wszystkim musze wymienic plyn w chlodnicy , wiecie moze czy autko posiada jakis kranik do spuszczania i ile potrzebuje plynu na wymiane ?
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2014, 22:06 przez pawel, łącznie zmieniany 2 razy.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm Na piątym zdjęciu widać niebieski " kranik " do spuszczania płynu .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Nie wiem jak to się ma do składu chemicznego obu płynów ale osobiście wielokrotnie mieszałem G12 i różowe Borygo (chyba nie ma innego niż różowe ale piszę tak dla jasności) i jak na razie obyło się bez żadnych przykrych konsekwencji więc śmiem twierdzić że można je stosować wspólnie i zamiennie ;-)tomi5 pisze:(...) a tak przy okazji Borygo jest odpowiednikiem G12??
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 22:57 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Wielu majstrów mi mowiło jedną rzecz że płyny sa do chłodnic alu i nie ma wiekszego znaczenia czy zielony czy rózowy jak do alu to jest ok.
Od początku w swojej wlałem petrygo i smiga na nim do dziś bezproblemowo więc o co chodzi z tym G12?
Pytam was sopecjalisci bo mam zamiar tez płyn wymienić i własnie co lac?
Od początku w swojej wlałem petrygo i smiga na nim do dziś bezproblemowo więc o co chodzi z tym G12?
Pytam was sopecjalisci bo mam zamiar tez płyn wymienić i własnie co lac?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W wiekszosci chwyt marketingowy i wyciaganie $. Im nowsze, droższe tym bardziej zrace wlasciwosci, co wiecej bardziej niszczace układ.
Co do FEBI, przykład:
http://www.a8team.pl/nowosci-febi-konce ... hlight=g12
Co do FEBI, przykład:
http://www.a8team.pl/nowosci-febi-konce ... hlight=g12
Black Cars Matters
Z tym petrygo, to ja jestem uczulony. Kiedyś lałem go do mojej Vectry, no i przy wymianie, mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał. Zrobił mi sie osad (kamień) w weżach - i nie było tego mało, widziałem na własne oczy. Mowił mi, żebym stosował płyny na bazie glikolu - Petrygo nie spełniało wtedy tych specyfikacji. Przeszedłem wtedy na KAGER-a i było OK .
Po kupnie S8, miałem pewien dyemat ale kupiłem koncentrat HEPU G12+ (made in Germany) plus 4 litry wody destylowanej i jest OK. Jakoś Borygo i Petrygo mnie nie przekonują, a jak mam zaoszczedzić tylko jakies ~ 30zl (raz na 5 lat) to wole zastosować coś lepszego (mam taką nadzieje)
Po kupnie S8, miałem pewien dyemat ale kupiłem koncentrat HEPU G12+ (made in Germany) plus 4 litry wody destylowanej i jest OK. Jakoś Borygo i Petrygo mnie nie przekonują, a jak mam zaoszczedzić tylko jakies ~ 30zl (raz na 5 lat) to wole zastosować coś lepszego (mam taką nadzieje)

Ma rację jak najbardziej, petrygo do silnika nie zalecanekmicic-lt pisze: mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał.
