Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.0TDI ] Ściąga w prawo - geometria niby OK.

Lord
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2010, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

[D3 03 4.0TDI ] Ściąga w prawo - geometria niby OK.

Post autor: Lord » 12 paź 2010, 00:30

Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 18:37 przez Lord, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 12 paź 2010, 10:10

mysle ze moze byc wina tarczy skoro przy chamowaniu tak sie dzieje,musisz ja miec mocno krzywa,u mnie tarcza byla krzywa i tylko wyczowalem na pedale hamulca lekkie bicie.po wymianie tarcz jest super pozdrawiam.przed kupnem nowych sprawdz te stare.pozdrawiam

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 paź 2010, 01:44

a co ma tarcza skoro 3 razy geometria robiona i 3 razy poprawiana. nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?) Może chłopaki jakie młode robią - luzują, geometrię ustawiają a potem nie dokręcą śrub i się wsio kręci pomalutku nie dziurach?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 paź 2010, 22:42

colln pisze:(...) nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?)...
Kolega colln dobrze prawi...
Lord jak masz wydruki (a takowe mieć powinieneś) to sam nawet możesz zerknąć jak masz ustawioną geometrię. Jeżeli wszystko było ustawione OK to wynik końcowy z 1 ustawiania powinien być jednocześnie identyczny z parametrami początkowymi do ustawiania 2 i wtedy należałoby się martwić i szukać "dziury w całym"...
jeżeli jednak te parametry były różne (a podejrzewam że raczej tak) to znaczy że przez te 200-300km geometria się rozjechała :roll:

Przyczyną może być albo partactwo mechaników którzy, jak kolega colln powyżej napisał, wyregulują ale nie dokręcą śrub albo po prostu luzy w zawieszeniu i/lub układzie kierowniczym których teoretycznie być nie powinno do poprawnego ustawienia geometri (a robienie geometrii przy luzach w zawieszeniu to także błąd mechanika chyba że robi to na wyraźne życzenie klienta który świadomy jest tych luzów).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 14 paź 2010, 20:32

ok.koledzy tylko tam w poscie pisze ze zawieszenie ok.wiec albo zle gosc ustawia ta geometrie,ale dziwne ze przy chamowaniu trzepie kierownica dlatego zasugerowalem sprawdzenie tarcz,u mnie po wymianie koncowki drazka i wspornika stabilizatora zrobilem 20 km na zlej geometrii (na drugi dzien geometria oczywiscie zrobiona) i nie trzepalo kiera przy chamowaniu.pozdrawiam

Grisza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Grisza » 29 paź 2010, 14:25

kolego lordzie.ja mam ten sam problem ze sciaganiem w prawo d2 a8.jak kupilem to sciagalo i teraz tez sciaga geometria idealna,oponki nowe amorki i sprezynki nowe i zawiecha cala nowa.brak luzow i niema sie do czego czepic.przekladalem oponki i felgi i cuda robilem i nic.niewiem jezdze na 245/45/18 to moze normalne przy takim rozmiarze bo jezdnia jest troche w lewo pochylona.bo to nie wyglada tak ze nie moge jej utrzymac bo tak ciagnie ale jak puszcze to leci w prawo.

Awatar użytkownika
polbed
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Bulowice/Małopolska

Post autor: polbed » 30 paź 2010, 10:55

Drodzy koledzy miałem ten sam problem ze ściąganiem w prawo. Kilka razy robiłem geometrie , zmieniałem koła , sprawdzałem zawieszenie , byłem już nie pamiętam ilu mechaników. Mieszkam w holandii i staram się zawsze mieć samochód na 100% żeby nie mieć niespodzianek w czasie drogi.W wakacje byłem w kraju i jak zwykle oddałem samochód na sprawdzenie wszystkiego-jednak tym razem oddałem do nowego mechanika poleconego przez znajomego. Powiedziałem co ma mi naprawić , wymienić i sprawdzić. Przy okazji wspomniałem temat ściągania w prawo , a on stwierdził że sobie to sam sprawdzi po swojemu(...pomyślałem kolejny mechanik który rozłoży ręce i powie że nie wie dlaczego ten samochód ściąga :/ ).
Samochód zostawiłem i miałem czekać na telefon od niego. Nie minęło kilka godzin a on dzwoni i pyta się czy samochód był bity z prawej strony (troche mnie to zdziwiło bo w historii samochodu jak się orientowałem nie było nic na ten temat , a samochód od początku był prowadzony w serwisie Audi w Niemczech) mówie że nie , chociaż nie wiem co mogło sie dziać poza serwisem :-( :-( Jak się okazało prawe koło nie było w osi z lewym -(było wysunięte do przodu o prawie 1cm :shock: :shock: )Jednak później uspokoił
mnie troch że nie musiał być bity(bo sam naprawdę nic nie widział żeby coś tam było robione , naprawiane lub naciągane) i samochód mógł wyjechać taki już z fabryki. Rozwiązania tego problemu są dwa albo naciągasz zawieszenie którego nie polecał ,albo ustawienie geometrii z korektą z tyłu.Z tego co on tłumaczył to korygowali delikatnie tył .Szczegółów nie wiem w którą stronę korygowali i o jak wiele, ale mówił że jest wszystko jeszcze w tolerancji . Wiem natomiast że po tym zabiegu samochód jedzie jak po stole i już go nie ściąga :-) :-)

Nie wiem panowie czy macie ten sam problem co ja ale sprawdźcie sobie zwykłym metrem odległość rantu felgi na prostych kołach do nadkola (w poziomie ) . Powinien być ten sam wymiar. U mnie było ok 8mm różnicy :shock: :shock: Wtedy możecie 1000 razy robić zbieżność i nigdy nie pojedzie prosto. Życzę powodzenia!!! :-) :-) :-)

Pozdrawiam

Grisza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Grisza » 31 paź 2010, 11:08

polbed.sprawdzilem.mierzylem chyba z godzine na roznych punktach i od rantu felgi i od rantu opony i wychodzi tyle samo z jednej i drugiej.dopompowalem wiatru w tej stronie co mnie sciaga o 0.3 atmoswery wiecej i tez nic nie pomoglo.

Awatar użytkownika
polbed
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Bulowice/Małopolska

Post autor: polbed » 31 paź 2010, 11:55

Kolego Grisza , a mierzyłeś tylne opony??może z tyłu jest jakaś różnica. Ten mechanik który znalazł u mnie ten problem powiedział że jeśli zbieżność ustawiona dobrze a samochód dalej ściąga , wina leży gdzieś indziej na pewno nie w geometrii . Ogólnie każdy mechanik który zrobił mi zbieżność wcześniej a później jak się okazało że dalej ściąga umywał ręce i wysyłał mnie do serwisu :-x . Moim zdaniem jeśli masz jakiegoś naprawdę dobrego mechanika , musisz przedstawić mu całą historie co i jak... może wtedy znajdzie problem przez który ściąga auto w prawo.

ralphi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 22 sty 2010, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: D3 4.0TDI 2003 Auto sciaga w prawo /POMOCY

Post autor: ralphi » 01 lis 2010, 07:46

Lord pisze:Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc
Kolego, a moze Ci wszyscy spece od geometrii sa "siebie warci"? Jestes z Wawy, znam goscia ktory robi m.in dobre sportowe fury( Evo, Porsche, Imprezy i inne) i jest znany w Wawie bardzo dobrze jezeli chodzi o ten zakres uslug wlasnie w tych kregach, co mowi samo za siebie. Kilkanascie lat juz smigam roznymi samochodami, robilem geometrie w wielu miejscach, ale od niego wracam zawsze zadowolony i robilem tam nie jeden samochod m.in poprawiajac robote innych. Pomijam ze warsztat jako calosc ma specjalizacje VW Group i cos moze zawsze zaradzic. Jak bedziesz chcial namiar to podesle Ci na priv. Zabieg geometrii ok 180 pln i tutaj zwlaszcza podejscie tego konkretnego majstra i przy okazji sprzet jest pierwsza klasa.

Grisza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Grisza » 01 lis 2010, 14:38

ralphi podeslij mi na pw adres i moze telefonik do nich.trzeba sprobowac.jak zrobia tak jak trzeba to masz u mnie duza dobra wodke.

[ Dodano: 2010-11-10, 17:18 ]
siemanko.dlugo sie nie odzywalem ale brak czasu.ralphi gosciu polecony przez ciebie ustawil mi zbieznosc.jest super.dla goscia to bulka z maslem ale i sprzet maja odpowiedni.masz u mnie flaszke.musimy sie tylko styknac jakos w wawie.a jeszcze jedno.wszystko jak w nowce sztuce.wszystko proste

Risorius
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: Risorius » 17 lut 2012, 16:40

Odświeżam temat, bo mam ten sam problem, d3 4.2tdi ściąga delikatnie na prawo, geometria ustawiana w dwóch różnych warsztatach, maglownica zmieniona, wahacze które były podejrzane wymienione łożysko w lewym kole wymienione a autko ściąga na prawo delikatnie i doprowadza mnie to do "szewskiej pasji" (bo nie chciałem bluzgać). Jedyne co mnie zastanawia to to że na postoju kiedy opuszczam zawieszenie z lift to kierownica delikatnie przekręca się w prawo. Już nie wiem co mam zrobić żeby się pozbyć tej przypadłości. Proszę POMÓŻCIE.
RISORIUS

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl