Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tiptronic czasami nie jedzie

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 22 sie 2016, 21:40

Troche zaryzykowałem i kupiłem w dobrych pieniądzach(taniej niż nowy konwerter) inną skrzynię. Do przodu jedzie bez żadnego problemu(lepiej niz stara- płynnie zmienia biegi)
jedynie czasami jak wrzucę wsteczny załapuje za drugim razem(zapnie bieg,puści i znów zapnie) Dzieje sie tak po nagrzaniu ,na niskich obrotach, tak jakby za małe ciśnienie. Podejrzewam jakis elektrozawór lub nie drozna płytę sterującą. Bede szukał przyczyny powoli.
A w wolnej chwili(choć nie mam nigdy) bede próbował się nauczyć naprawiać tiptronika na mojej starej skrzyni

Gość

Post autor: Gość » 22 sie 2016, 21:42

Może tez kosz mówi papa więc interesu to ty nie zrobiłeś :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 22 sie 2016, 21:53

To wygląda na sam tłok wstecznego.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 31 paź 2016, 20:57

Mineło troche czasu i jestem coraz bliższy rozwiazania problemu. Wszystkie objawy opisane w tym temacie sugerowały na sterownik hydrauliczny(oczywiście zasięgałem pomocy równiez u innych źródeł)
Tak więc nabyłem inny i wymieniłem
Przez chwilę sie ucieszyłem bo problem znikł-auto rusza i cofa dobrze i bez problemów.
Z tym ze pojawił się inny
Przy wrzucaniu 4 biegu czasami jest ok,czasami lekko szarpnie, czasami tak jakby slizgnie sie sprzęgło(podskocza wyżej obroty) a drugi problem to przy zwalnianiu kiedy skrzynia sama redukuje na 2 bieg czasami mocno wyhamowyje auto-kiedy wcisne gaz auto nie chce jechac(jakby cos trzymało)dopiero pomaga zmiana n 1 lub 3 bieg
Dzieje sie to nie zawsze i nie regularnie ale raczej na rozgrzanym oleju
Wszystko wskazuje na sterownik-w starym wogóle ten problem nigdy nie wystąpił
Moze problem z zaworkami??
Może kanały przytkane??
Dodam że zaraz po wymianie było gorzej-teraz z biegiem czasu coraz lepiej ale nadal czasami coś sie zdaży
Może musi się przepłukać-odpowietrzyć??(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)

Gość

Post autor: Gość » 31 paź 2016, 21:06

kryhawrc pisze:(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)
No jak myślisz że gdyby były na dole to by spełniały role? A jak by ich nie było wcale to co z cisnieniem i rozszerzalnościa temperaturową cieczy?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 31 paź 2016, 21:57

Pisząc "po co odpowietrzniki" miałem namyśli to: że może musi pochodzic żeby sie odpowietrzyć, a nie to że są nie potrzebne

Gość

Post autor: Gość » 31 paź 2016, 22:12

Niee nieee nie o to chodzi :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 paź 2016, 22:17

kryhawrc pisze:po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?
Żeby woda mogła odparować

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 06 lis 2016, 13:59

Wracają do tematu
W poprzednim sterowniku hydraulicznym było "wsteczny na dwa razy" i czasami szarpnął do przodu- wydaje mi sie że przyczyna znaleziona. Pęknieta obudowa.
Obrazek
Co do drugiej płyty -to problem przy redukcji na 2 bieg i szarpnięcie przy czwartym-czy też przyczyna może być peknięcie???
W najgorszym przypadku z dwóch zrobie jedną

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 lis 2016, 14:38

A mierzyłeś czy na tej małej płycie jest szczelność? Na necie jest to pokazane.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 06 lis 2016, 15:11

Nie nie sprawdzałem-nie znalazłem jak.
Ale widok jaki ujrzałem i objawy(wyczytałem że słychac lekki świst i szarpanie) na to wskazywały.

Kosmy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kosmy » 10 lis 2016, 04:34

Ogarnąłeś problem ?

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 24 lis 2016, 22:35

Jeszcze nie-przełozyłem tylko peknietą częśc z innej płyty i w przyszłym tygodniu chce wymienic cały sterowni hydrauliczny

[ Dodano: 2016-11-24, 22:35 ]
Na dzień dzisiejszy problem ogarnięty <chura>
Co prawda dopiero dwa dni testuje ale żadnych niepokojących objawów nie ma.
Czyli mogę stwierdzić że u mnie z pewnością przyczyną była płyta hydrauliczna.
Tak przy okazji szukając przyczyn, sprawdzając, i testując wszystko żeby znaleźć problem trochę się nauczyłem i dowiedziałem kilku rzeczy. I jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lis 2016, 16:14

kryhawrc pisze:jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące
Nie raz było o tym pisane. Nawet niedawno był też temat o niekompetencji serwisu idąc w grube $$ kosztem właściciela pojazdu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl