![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Tiptronic czasami nie jedzie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Troche zaryzykowałem i kupiłem w dobrych pieniądzach(taniej niż nowy konwerter) inną skrzynię. Do przodu jedzie bez żadnego problemu(lepiej niz stara- płynnie zmienia biegi)
jedynie czasami jak wrzucę wsteczny załapuje za drugim razem(zapnie bieg,puści i znów zapnie) Dzieje sie tak po nagrzaniu ,na niskich obrotach, tak jakby za małe ciśnienie. Podejrzewam jakis elektrozawór lub nie drozna płytę sterującą. Bede szukał przyczyny powoli.
A w wolnej chwili(choć nie mam nigdy) bede próbował się nauczyć naprawiać tiptronika na mojej starej skrzyni
jedynie czasami jak wrzucę wsteczny załapuje za drugim razem(zapnie bieg,puści i znów zapnie) Dzieje sie tak po nagrzaniu ,na niskich obrotach, tak jakby za małe ciśnienie. Podejrzewam jakis elektrozawór lub nie drozna płytę sterującą. Bede szukał przyczyny powoli.
A w wolnej chwili(choć nie mam nigdy) bede próbował się nauczyć naprawiać tiptronika na mojej starej skrzyni
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Mineło troche czasu i jestem coraz bliższy rozwiazania problemu. Wszystkie objawy opisane w tym temacie sugerowały na sterownik hydrauliczny(oczywiście zasięgałem pomocy równiez u innych źródeł)
Tak więc nabyłem inny i wymieniłem
Przez chwilę sie ucieszyłem bo problem znikł-auto rusza i cofa dobrze i bez problemów.
Z tym ze pojawił się inny
Przy wrzucaniu 4 biegu czasami jest ok,czasami lekko szarpnie, czasami tak jakby slizgnie sie sprzęgło(podskocza wyżej obroty) a drugi problem to przy zwalnianiu kiedy skrzynia sama redukuje na 2 bieg czasami mocno wyhamowyje auto-kiedy wcisne gaz auto nie chce jechac(jakby cos trzymało)dopiero pomaga zmiana n 1 lub 3 bieg
Dzieje sie to nie zawsze i nie regularnie ale raczej na rozgrzanym oleju
Wszystko wskazuje na sterownik-w starym wogóle ten problem nigdy nie wystąpił
Moze problem z zaworkami??
Może kanały przytkane??
Dodam że zaraz po wymianie było gorzej-teraz z biegiem czasu coraz lepiej ale nadal czasami coś sie zdaży
Może musi się przepłukać-odpowietrzyć??(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)
Tak więc nabyłem inny i wymieniłem
Przez chwilę sie ucieszyłem bo problem znikł-auto rusza i cofa dobrze i bez problemów.
Z tym ze pojawił się inny
Przy wrzucaniu 4 biegu czasami jest ok,czasami lekko szarpnie, czasami tak jakby slizgnie sie sprzęgło(podskocza wyżej obroty) a drugi problem to przy zwalnianiu kiedy skrzynia sama redukuje na 2 bieg czasami mocno wyhamowyje auto-kiedy wcisne gaz auto nie chce jechac(jakby cos trzymało)dopiero pomaga zmiana n 1 lub 3 bieg
Dzieje sie to nie zawsze i nie regularnie ale raczej na rozgrzanym oleju
Wszystko wskazuje na sterownik-w starym wogóle ten problem nigdy nie wystąpił
Moze problem z zaworkami??
Może kanały przytkane??
Dodam że zaraz po wymianie było gorzej-teraz z biegiem czasu coraz lepiej ale nadal czasami coś sie zdaży
Może musi się przepłukać-odpowietrzyć??(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wracają do tematu
W poprzednim sterowniku hydraulicznym było "wsteczny na dwa razy" i czasami szarpnął do przodu- wydaje mi sie że przyczyna znaleziona. Pęknieta obudowa.
![Obrazek]()
Co do drugiej płyty -to problem przy redukcji na 2 bieg i szarpnięcie przy czwartym-czy też przyczyna może być peknięcie???
W najgorszym przypadku z dwóch zrobie jedną
W poprzednim sterowniku hydraulicznym było "wsteczny na dwa razy" i czasami szarpnął do przodu- wydaje mi sie że przyczyna znaleziona. Pęknieta obudowa.
Co do drugiej płyty -to problem przy redukcji na 2 bieg i szarpnięcie przy czwartym-czy też przyczyna może być peknięcie???
W najgorszym przypadku z dwóch zrobie jedną
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Jeszcze nie-przełozyłem tylko peknietą częśc z innej płyty i w przyszłym tygodniu chce wymienic cały sterowni hydrauliczny
[ Dodano: 2016-11-24, 22:35 ]
Na dzień dzisiejszy problem ogarnięty
Co prawda dopiero dwa dni testuje ale żadnych niepokojących objawów nie ma.
Czyli mogę stwierdzić że u mnie z pewnością przyczyną była płyta hydrauliczna.
Tak przy okazji szukając przyczyn, sprawdzając, i testując wszystko żeby znaleźć problem trochę się nauczyłem i dowiedziałem kilku rzeczy. I jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące
[ Dodano: 2016-11-24, 22:35 ]
Na dzień dzisiejszy problem ogarnięty

Co prawda dopiero dwa dni testuje ale żadnych niepokojących objawów nie ma.
Czyli mogę stwierdzić że u mnie z pewnością przyczyną była płyta hydrauliczna.
Tak przy okazji szukając przyczyn, sprawdzając, i testując wszystko żeby znaleźć problem trochę się nauczyłem i dowiedziałem kilku rzeczy. I jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości