Jak w temacie.
Jako że nie zadowala mnie obecna praca układu rozważam trzy opcje.
Problem w moim aucie to tworzenie się poduszki gazowej między klockiem, a tarczą. Przynajmniej takie ewidentnie są odczucia. Nie jest to fading temperaturowy. Hamujemy z 200 mocno i po krótkiej chwili pedał robi się twardy, czuć, że klocek ślizga się po tarczy. Wystarczy na sekundę odpuścić i docisnąć znowu, by hamowanie było ponownie bardzo efektywne. Można to powtórzyć natychmiast (jedno hamowanie po drugim) i "nie brakuje" hebla z powodu przegrzania, tylko właśnie tak, jakby poduszka gazowa pod klockiem się robiła.
Z tarczami innymi niż gładkie mam niezbyt dobre doświadczenia, stąd traktuję to jako ostateczność - wolałbym swap na większą tarczę po prostu.
Klocka - to może być przyczyna. Nie zakładałem do tej pory EBC, Hawk itp, bo kupowanie klocka za osiem stów do testów mi się średnio uśmiechało - wolałem pomyśleć nad większym układem, bo przyzwyczajony jestem do tego, że seryjne heble w autach (nawet tych mocniejszych) są liczone na styk i jak się naprawdę ambitnie ich używa, to brakuje. Niemniej może rzeczywiście warto najpierw spróbować i "zaklockować" ten zacisk jakoś ambitniej, niżeli klockiem seryjnym.
Pedał nie jest twardy od razu. I tylko przy hamowaniu z wysokiej prędkości pojawia się ten objaw (co akurat jest normalne i spodziewane). Hamujemy powiedzmy z 200, chwile hamuje poprawnie, po czym pedał twardnieje, czuć, że hamulec przestaje działać skutecznie, uczucie poduszki gazowej. Ale nie jest to niewydolność temperaturowa. Puścisz hebel na ułamek sekundy i dowalisz - jest znowu w miarę poprawnie. Od razu można po takim hamowaniu na gorącym układzie hamować ze 100 do zera i hebel jest bardzo wydajny, nie ma tego objawu. Ale rozpędzimy się znowu do 200 i hamowanie - efekt ten sam.
Zaciski są zregenerowane przeze mnie osobiście, przewody oplot, płyn jak trzeba, więc nie tu należy szukać.
Możliwie rozwiązania:
1. Nie robić nic poza założeniem lepszego klocka (Hawk, Ferodo DS, EBC) i ewentualnie tarczy jakiejś lepszej (a raczej innej po prostu, lub robić/kupować tarczę pod zamówienie z osobnym dzwonem), obecnie założony jest jakiś badziew typu TRW do tarczy Ferodo.
2. Dawać zacisk 6-tłoczkowy z nieznacznie większą tarczą (choć tu się może uda dać tarczę sporo większą, bo jeden zacisk z Prosiaka ma budowę taką, że może zmieści się z dużą tarczą w felgę 18". O taki w budowie:
http://teilecar.com/?1577,porsche-cayen ... t&sLang=en
Pytanie jednak, czy faktycznie da się tam upchać coś znacznie większego niż 365mm.
3. Iść po bandzie i wsadzać 8-tłoczkowy zacisk z RS6/Phaeton z tarczą 365mm/362mm, który na 99% się w moją 18" felgę zmieści, bo Phaeton ma też osiemnastkę.
Ale tu już trzeba by było albo ryzykować i kupować tarczę Zimmermanna w nadziei, że będzie dobrze, albo kupować coś bardziej profi za zylion: http://sidmotorsport.pl/pl/hamulce/276-loba-362-mm.html
Zacisk 8p wygląda tak: http://sidmotorsport.pl/pl/hamulce/995- ... -tlok.html
Używka chodzi po lekko ponad 2ooozł/ komplet.
Zagadnienie otwarte w przypadku SWAPu to takie, że... Trzeba to zamontować. Wymagało by to zrobienia adaptera, co nie jest trudne, ale też nie jest łatwe, bo trochę się trzeba będzie pobawić przy ustawieniu tego na miejscu. Trzeba dolot powietrza do chłodzenia tarczy dokupić najlepiej z Phaetona, co niekoniecznie musi się udać bez kupna całej zwrotnicy (minimum 500 za obie)
Jest gość, który robi takie rzeczy niby za 4ooozł, ale... Mam obawy, czy w tych czterech koła jest wsio co potrzeba i jak to jest faktycznie zrobione. Mam tam jednak ponad 500km i średnio mi się chce wycieczki robić.
http://allegro.pl/swap-brembo-8-tloczko ... 69084.html
Komuś to pewnie zlecę, bo nie mam na takie zabawy czasu obecnie, ale chcę się dobrze rozeznać w temacie, żeby nie robić po najmniejszej linii oporu, tylko DOBRZE.
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 00 ] Większy hebel od seryjnego 345mm
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
A ja przywracam bo:
- temat dotyczy liftowego zacisku brembo co wiąże się z inną zwrotnicą i ona nie posiada uchu na jarzmo zacisku jak cała reszta zwrotnic.
- kolega szuka pomocy a i tak jest dostateczny bałagan bo każdy pisze gdzie się da, informacje są powielane (trudno przejrzeć 4 strony wstecz) jak i mieszane w generacjach i konfiguracjach.
- ten temat będzie dotyczył tylko i wyłącznie możliwości zmiany układu na wydajniejszy przy obecnym zestawie brembo 4tłoczki. Każdy post nie na temat zostanie usunięty.
Jestem ciekaw jakby to było zrobione na zwrotnicy z eSki bo nigdy takiej nie miałem w rękach nawet do przymiarek.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest dopasowanie zacisku do normalnej tarczy co kosztuje 300-500zł a nie 2-3,5tys /szt
Jeśli nie wypali to można wymienić zwrotnice na żeliwne, są takie co pasują P&P, jak i takie co wymagają "specialnego" banana. Wszystko zależy od tego co potrzebujesz.
- temat dotyczy liftowego zacisku brembo co wiąże się z inną zwrotnicą i ona nie posiada uchu na jarzmo zacisku jak cała reszta zwrotnic.
- kolega szuka pomocy a i tak jest dostateczny bałagan bo każdy pisze gdzie się da, informacje są powielane (trudno przejrzeć 4 strony wstecz) jak i mieszane w generacjach i konfiguracjach.
- ten temat będzie dotyczył tylko i wyłącznie możliwości zmiany układu na wydajniejszy przy obecnym zestawie brembo 4tłoczki. Każdy post nie na temat zostanie usunięty.
A EBC turbo groove? Nacinane i nawiercane (nie przewiercane bo to całkiem inna bajka).ernil pisze:Z tarczami innymi niż gładkie mam niezbyt dobre doświadczenia, stąd traktuję to jako ostateczność
Tarcza z d2 345mm ma tą samą wysokość co d3 360mm, więc założenie większej wymagało by zastosowania niewielkiego adaptera. Zacisk proponowałbym 6cio tłoczkowy, coś na wzór tego co pokazałeś bo te zaciski są też w wersjach sporo grubszych.ernil pisze:Dawać zacisk 6-tłoczkowy z nieznacznie większą tarczą
Jestem ciekaw jakby to było zrobione na zwrotnicy z eSki bo nigdy takiej nie miałem w rękach nawet do przymiarek.
Ale po co? Lepszym wyjściem jest 6 tłoczków. 8 tłoczkowe mają swoje wady. Swój zestaw brembo, oplot, adapter, tarcza 385mm wyszło równo 3500. Jak zaczniesz się bawić w dzwony i cudaśnie bajery to podwoisz a nawet potroisz moją kwotę.ernil pisze:Ale tu już trzeba by było albo ryzykować i kupować tarczę Zimmermanna w nadziei, że będzie dobrze, albo kupować coś bardziej profi za zylion: http://sidmotorsport.pl/p...oba-362-mm.html
Zacisk 8p wygląda tak: http://sidmotorsport.pl/p...mbo-8-tlok.html
Używka chodzi po lekko ponad 2ooozł/ komplet.
A wyczaiłeś koszta tarcz do RSa?ernil pisze:Iść po bandzie i wsadzać 8-tłoczkowy zacisk z RS6/Phaeton z tarczą 365mm/362mm

To się nazywa kierownica powietrza i też ją mam. Montaż taki sam w alu jak i żeliwnej zwrotnicy. Wiadomo nie paci idealnie ale po delikatnym dopasowaniu jest OK.ernil pisze:Trzeba dolot powietrza do chłodzenia tarczy dokupić najlepiej z Phaetona
Jeśli nie wypali to można wymienić zwrotnice na żeliwne, są takie co pasują P&P, jak i takie co wymagają "specialnego" banana. Wszystko zależy od tego co potrzebujesz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:49
- Lokalizacja: Rzeszów
A to wskaż proszę gdzie, bo przejrzałem sporo stron w dziale o hamulcach (fakt, nie wszystkie) i nie znalazłem nic, co by mogło się przydać w temacie swapa większego hebla do układu Brembo w S8 D2 FL... A że doświadczenie pozwala mi przypuszczać, że nie jest to sprawa popularna jak motanie zwykłego hebla w A8, to pozwoliłem sobie temat jednak założyć.Apophis pisze:Sorki że wywale ten temat bo sie napisąłes niestety wszystko o heblach co cie interesuje juz mamy na forum obstukane wzdłuż i wszerz.
W linku, który cytujesz pod tym fragmentem masz właśnie cenę takich tarcz. Przykładową, za sensowny w miarę komplet. Ogólnie mnie jakoś szczególnie nie przerażają koszty, o ile widzę sens.krzychu22.p1i pisze:A wyczaiłeś koszta tarcz do RSa?
Jeżeli stwierdzę, że to będzie działać o wiele lepiej niż inne rozwiązania, to koszt będzie po prostu czymś, co trzeba będzie ponieść i tyle.
Proszę o nie traktowanie ceny jako najważniejszego wyznacznika.
Nie zapominaj, że zwykła tarcza w rozmiarach, o jakich piszemy, to już duża waga. W przypadku tarczy z dzwonem waga spada znacząco. Do tego lepiej znoszą temperaturę itp.
Otóż to, to jest w tym zagadnieniu bardzo istotne.krzychu22.p1i pisze:temat dotyczy liftowego zacisku brembo co wiąże się z inną zwrotnicą i ona nie posiada uchu na jarzmo zacisku jak cała reszta zwrotnic.
Tak, wiem o tej tarczy i rozważam poważnie, czy nie zamontować jej razem z odpowiednim klockiem zanim zacznę szczepić.krzychu22.p1i pisze:A EBC turbo groove? Nacinane i nawiercane (nie przewiercane bo to całkiem inna bajka).
Yellow-stuff'ów używamy w ponad trzystukonnej rajdówce też na monobloku 4p i dają radę z gładką tarczą, myślę, że w S8 też będzie dużo lepiej. Pytanie tylko, czy wystarczająco dobrze. Bo tak jak pisałem - ponad 2 tony przy jednym hamowaniu z 200 do 90 to nie jest to samo, co częste hamowanie dużo lżejszego auta ze 130 do 60 na przykład...
Właśnie w tym rzecz. O ile mocowanie wzdłużne do osi półosi jest proste, tak prostopadłe do tejże osi już takie banalne nie będzie. Tzn. będzie, o ile mamy wystarczająco dużą różnicę w rozstawie otworów mocujących zaciski. Wtedy stosunkowo łatwo będzie zrobić adapter, o ile wszystko razem zmieści się w feldze.krzychu22.p1i pisze:Jestem ciekaw jakby to było zrobione na zwrotnicy z eSki bo nigdy takiej nie miałem w rękach nawet do przymiarek.
Jakie?krzychu22.p1i pisze:8 tłoczkowe mają swoje wady.
Mógłbym się obawiać, że to będzie za ostry zestaw do tego auta, ale chyba nie, bo testowałem Phaetona W12 z tym układem i myślę, że w S8 nie powodowałby jakiegoś dziwnego zachowania, o ile opona i zawias sensowne.
Przypomnij co do czego konkretnie przeszczepiałeś? Jaki zacisk, jaka felga itp.krzychu22.p1i pisze:Swój zestaw brembo, oplot, adapter, tarcza 385mm wyszło równo 3500
Wiem, że to się może nazywać kierownica.
Co do zwrotnic - wolałbym tu nie kombinować i nie zmieniać swojej.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Znam dobrze ceny tarcz do RSaernil pisze:W linku, który cytujesz pod tym fragmentem masz właśnie cenę takich tarcz. Przykładową, za sensowny w miarę komplet. Ogólnie mnie jakoś szczególnie nie przerażają koszty, o ile widzę sens.

Jeśli to nie stanowi problemu to OK, ale temat będzie dotyczył brembo przy eSkowych zwrotnicach i kiedyś komuś się przydadzą niektóre informacje.ernil pisze: Proszę o nie traktowanie ceny jako najważniejszego wyznacznika.
Dobrze o tym wiem, 385x36 waży szt. 18kg. 38,9kg waży zestaw - żeliwna zwrotnica z łożyskiem 92mm, piastą, adapterem, klockami, zaciskiem, kierownicą powietrza. Takie fakty na suchoernil pisze:Nie zapominaj, że zwykła tarcza w rozmiarach, o jakich piszemy, to już duża waga.

Myślę, że do normalnej czy dynamiczniejszej jazdy waga zestawu nie będzie miała ekstremalnego wpływu.
Brembo 4 tłoczki ma rozstaw 130mm a zacisk brembo z amg 6 tłoczków 255mm. Spokojnie się da zrobić adapterek. Ja bym celował w tarczę 360x34mm. Koło powinno 18" wejść.ernil pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Jestem ciekaw jakby to było zrobione na zwrotnicy z eSki bo nigdy takiej nie miałem w rękach nawet do przymiarek.
Właśnie w tym rzecz. O ile mocowanie wzdłużne do osi półosi jest proste, tak prostopadłe do tejże osi już takie banalne nie będzie. Tzn. będzie, o ile mamy wystarczająco dużą różnicę w rozstawie otworów mocujących zaciski. Wtedy stosunkowo łatwo będzie zrobić adapter, o ile wszystko razem zmieści się w feldze.
Nie z mego doświadczenia ale czytałem parę razy i osoby posiadające 8tłoka wspominały o zapiekaniu się tłoczków. Pomaga za wczasu rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie i złożenie na nowych gumkach o ile tłoczki nie skorodowały. Druga rzecz to klocek a raczej klocki bo jest ich 4 na zacisk.ernil pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
8 tłoczkowe mają swoje wady.
Jakie?
Będzie się to gryzło z wątkiem tematu ale jak pytasz to tylko odpowiem informacyjnie gdyż posiadam zwykłe zwrotnice z uszami na zaciski.ernil pisze:krzychu22.p1i napisał/a:
Swój zestaw brembo, oplot, adapter, tarcza 385mm wyszło równo 3500
Przypomnij co do czego konkretnie przeszczepiałeś? Jaki zacisk, jaka felga itp.
Zacznę od początku. Miałem standard przez 3lata czyli 323mm było ok ale nadszedł czas na zrobienie hebli i całkiem szczęśliwie znalazłem kpl zestaw z w12 d3 (2 tłoczki pływający) i tarczy 385mm z rewelacyjnej kwocie (nie w tej co teraz oferują bo to przegięcie

Do sedna, obecnie posiadam nowy zestaw z mercedesa amg c63 w211 liftowego (3 różne średnice tłoczków, litfowy znaczek amg), tarcza taka sama jak wcześniej czyli 385x36 + adapter. Niestety wysokość zacisku wymusiła 19" felgę. Gdybym zastosował tarczę 360mm felga 18" by pozostała i robiło by to nadal robotę bo obecnie jest na prawdę gruubo

-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:49
- Lokalizacja: Rzeszów
Też się w pełni z tym zgadzam - różnie bywa z jakością produktów markowych, zwłaszcza w późniejszym okresie ich produkcji (często przesuniętej do fabryk z ryżu). Czasem lepiej kupić coś, co dopiero wchodzi na rynek i jeszcze trzyma poziom.krzychu22.p1i pisze:Znam dobrze ceny tarcz do RSaTylko pytam bo nie zawsze to co drogie musi być lepsze od tańszych rozwiązań.
Poza tym - podróbki to też nie jest rzadkie zjawisko, a podrabia się najchętniej to, na czym jest największe "przebicie" w cenie...
A w temacie - jakie tarcze z układu instalowanego w RS polecasz w takim razie, czy to z własnych, czy to z innych ludzi doświadczeń?
Jeżeli mowa o wpływie wagi na kwestie przyspieszenia czy hamowania, to zauważalnego mieć wpływu raczej nie będzie (pomijalne), ale już na masę nieresorowaną wpływ może mieć większy i odczuwalny.krzychu22.p1i pisze:Myślę, że do normalnej czy dynamiczniejszej jazdy waga zestawu nie będzie miała ekstremalnego wpływu.
Tak, sprawdziłem wczoraj przy okazji wyważania dynamicznego, że rozstaw moich mocowań to 130mm. I tak jak piszesz, tarcza 360-365 powinna wejść, bo w Phaetonie taki właśnie zestaw się w 18" felgę mieści.krzychu22.p1i pisze:Brembo 4 tłoczki ma rozstaw 130mm a zacisk brembo z amg 6 tłoczków 255mm. Spokojnie się da zrobić adapterek. Ja bym celował w tarczę 360x34mm. Koło powinno 18" wejść.
Byłoby idealnie, jakby z zaciskiem 6p np. tym bananem z Prosiaka wchodziła jeszcze większa tarcza.
Co do Twoich prywatnych modyfikacji - niewątpliwie jest różnica, gdy przesiadasz się z małego układu seryjnego na jakikolwiek duży na monobloku.
Natomiast trzeba już sporo bardziej się natrudzić przy zmianie mojego 345mm, by uzyskać efekt WOW.
I dlatego się zastanawiam, czy jest sens po prostu.
Mój plan na razie jest taki - założę inną tarczę i jakiś fajny klocek. A później podumam nad felgą 19" i zapakuję tam coś w stylu tego Twojego 385mm.
A w ogóle to nie wiem, czy dzisiaj nie kupię Phaetona W12, więc będę miał masę innych problemów na głowie, niżeli zmiana hebla w moim S8, hihi

[ Dodano: 2016-08-30, 22:49 ]
Phaeton W12 w garażu
