części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura

ernesto

Post autor: ernesto » 08 wrz 2016, 08:17

SenatorS8 pisze:Dla testu zalejcie ponad polowe baku tak by paliwo mimo wszystko bylo w koszu.Druga opcja to gdy nie odpala dolac te 2-3 litry i znow sprawdzic
U mnie nie pomaga to. Czasami jest tak, że nawet jak wskazówka leży i bida piszczy w zbiorniku to pali od strzału rano <bezradny>
Podejrzewam u siebie problem z TPS-em chyba, że znowu jakieś gryzonie się do czegoś dobrały i raz jest styk a raz nie. Kable od sond im najlepiej smakują.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 08 wrz 2016, 08:28

A może zaworek jałowych się klei? Kiedyś miałem tak w MB. Na zimnym musi się sporo otworzyć a ciężko/wolno chodził i się źle otwierał przez co odpalał kulawo/wcale. Warto by było zerknąć czy na zimnym silniku otwiera się podczas kręcenia tak jak powinien. Na ciepłym było już mu lżej a i otwiera się mniej.
Kot też jest Quattro

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 08 wrz 2016, 16:33

Taki tam filmik z odpalaniaFilmik

miankowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2014, 21:57
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: miankowy » 08 wrz 2016, 17:35

moim skromnym zdaniem zrób tak: odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło.Jeśli nie to pisz będę Ci mówił jakie kroki diagnostyki wykonać.Napisz tylko czy masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 08 wrz 2016, 17:51

Witam
Ja jednego nie rozumiem , tak na oko i słuch to można pół auta wymienić .
Podjechać pod kompa i sprawdzić co go boli ??
kryhawrc, Przed odpaleniem po dłuższym postoju włącz zapłon z 2 razy i poczekaj, aż pompa się wyłączy , za trzecim razem spróbuj odpalić .

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 08 wrz 2016, 18:44

miankowy pisze: odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło.
Odłączałem już nie raz-bez rezultatu
miankowy pisze:masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry
Tak mam VAGa tak ze nie bedzie problemu
mdamian pisze:Przed odpaleniem po dłuższym postoju włącz zapłon z 2 razy i poczekaj, aż pompa się wyłączy , za trzecim razem spróbuj odpalić .
Żadnych błedów w sterowniku nie ma!!!
Tak jak pisałem powyżej w moim aucie pompka podaje paliwo w momencie krecenia rozrusznikiem. Ale jak tez wspomniałem podłaczyłem pompke na krótko przed odpaleniem i nic to nie dało

miankowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2014, 21:57
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: miankowy » 08 wrz 2016, 19:01

po mojemu problem leży nie w ciśnieniu paliwa a w czasie otwarcia.
sprawdź w momencie uruchamiania jakie jest ciśnienie na listwie - manometr, jakie są czasy otwarcia, jaką odczytujesz temperaturę z ECT i czy przypadkiem nie ma problemu z immo
miałem taki przypadek z D2 że gasła zaraz po uruchomieniu i tak raz,dwa,kilka a innym razem paliła od kopa

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 08 wrz 2016, 19:57

1-Rozumiem że rozkręcić przewód zasilający-wkręcić nanometr i odczytać ciśnienie
2-Jak odczytać czasy otwarcia?
3-Jak odczytac temperature ECT?

[ Dodano: 2016-09-08, 19:57 ]
Niestety profesionalnego sprzętu do pomiaru nie posiadam na miejscu, ale mam nanometr do powietrza(myśle że też bedzie dobry) Podłaczyłem węzyk na łaczeniu koło filtra paliwa(bo nie miałem takiej przejściówki z gwintem) i pominołem 25 centymetrów-ale chyba to nie problem i pokręciłem 1-2 sek.-nanometr pokazał ponad 4 bary <bezradny>
Obrazek

miankowy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2014, 21:57
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: miankowy » 08 wrz 2016, 20:53

czyli ciśnienie paliwa jest
ECT to czujnik temperatury - odczyt wskazań za pomocą testera
odczytaj też temperaturę jaką widzi sterownik "na zewnątrz"
czasy otwarcia lub dawki paliwa - to albo czas otwarcia wtryskiwacza lub ilość paliwa (nie wiem jak odczytuje Twój tester) ja u siebie w warsztacie mam maca 50 gutmana i delfaja i nie pracuję na vcds-ach, więc może ktoś obeznany podpowie

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 09 wrz 2016, 16:28

Sprawdziłem dzis przed odpaleniem temperature.
Na zegarach 23 stopnie
W bloku 001 -21 stopni
W bloku 004 -21 i 33 stopnie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2016-09-09, 16:28 ]
W bloku 001 pozycja 2 -temperatura silnika
W bloku 004 pozycja 2 to temperatura płynu chłodniczego 4 to temperatura powietrza wlotowego.
Czyli tutaj też jest dobrze <blee>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2016, 20:39

u mnie się poprawiło
nie wiem na jak długo ale jest ok
Zastanawiam się nie pali bo nie ma paliwa czy ma za dużo jego i jest zalewany

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 09 wrz 2016, 21:07

Jak by miał za dużo to po odpaleniu raczej zakopciłby i było by czuć paliwo <hmm>
Tak myśłe

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 10 wrz 2016, 01:00

Odpalanie musi trafić składem w punkt jeśli silnik nie załapie od razu to się szybko zalewa i sprawa zaczyna się przeciągać.
Generalnie leje się dużo paliwa i musi być dużo powietrza - stąd wspominałem aby sprawdzić regulator jałowych bo on otwiera się mocno.
Sterownik leje paliwo w ilości zależnej od temepratury - więc ważny jest precyzyjny pomiar.
Jeśli po kręceniu świece są mokre, iskra jest - to szukał bym braku powietrza.
Podłączył bym oscyloskop/ rejestrator pod wtryski aby zobaczyć jakie czasy otwarcia są wtedy kiedy pali i nie pali.
Nie wiem jak zachowa się sterownik jeśli podczas odpalania lekko doda się gazu. Wtedy można by zweryfikować moją teorię o braku powietrza. Może on jednak wtedy też i odcinać paliwo.
Zerknął bym w VCDS jakie on czasy wtrysku serwuje, czy synchronizacja jest odrazu. W polifotwych sterownikach zapamiętywana jest pozycja silnika po zgaszeniu by szybciej synchronizować zapłony przy odpalaniu.
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2016, 06:39

może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 10 wrz 2016, 21:48

pepi pisze:może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić
Gaz dołączony całkowicie.
Ukaniu
chętnie zrobię wszystkie możliwe pomiary tylko powiedz jak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl