[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h
Może mają jakieś wytyczne od Audi jak postępować w przypadku takiego drgania przy skręcaniu. Może winny jest tutaj ten EDS?
A przyrząd ktoś ma, czy serwis? Widziałem coś kiedyś na forum ale nie wiem jak to się skończyło.
U mnie łożysko wykryli w bardzo prosty sposób - wóz do góry, rozpędzenie do 120 km/h, N na wybieraku i wyłączenie silnika. Może zróbcie tak samo?
A przyrząd ktoś ma, czy serwis? Widziałem coś kiedyś na forum ale nie wiem jak to się skończyło.
U mnie łożysko wykryli w bardzo prosty sposób - wóz do góry, rozpędzenie do 120 km/h, N na wybieraku i wyłączenie silnika. Może zróbcie tak samo?
I`m the LPG master
ja mam podobne wibracje, odczuwalne są gdy zostawiam auto po dłuższej szybkiej trasie na pare godzin (lub do rana) po ruszeniu wszystko ok do 70km/h -140km/h wibruje auto przez kilka km. doszedłem do wniosku że rozgrzane opony pozostawione pod ciężarem auta po prostu się zniekształcają. odkryłem to jadąc powoli po bardzo gładkiej drodze jest takie bujanie jakby opony miały guzy. Co ciekawe jak opony nie będą mocno nagrzane to owe zjawisko nie występuję. na zimowych 16 nie mam tego zjawiska, a na letnich pirelli 225/55 17 jest
Marcin a na zimówkach też to masz?martin_rs4 pisze:ja zauważyłem że przy mocno załadowanym aucie (jak siedzi nisko) te drgania są już bardzo lekko wyczuwalne tylko przy 120-130km/h. Czyli tak jakby się półośki inaczej w przegubach ułożyły co zniwelowało to drganie
ja już nie wiem czego się czepiać, dzisiaj bylem jeszcze raz wyważyć te moje multispoke i dalej to samo. Przewiozłem kilka osób i każda stwierdziła że to na 100% wina kół, najwyżej dla pewności przejadę się jeszcze do innego wulkanizatora. Generalnie te drgania są cały czas, tylko przy 100-130km/h najbardziej się nasilają, do tego jak mam reke na kierownicy to widać jak ręka lata na kierze w tym zakresie prędkości.
emilus143, gdybym miał walnięte łożysko, to wydaję mi się byłoby słychac że wyje, a po drugie na zimówkach 17" też chyba miałbym te drgania?
karol208, typowe zjawisko starych lub złych jakościowo opon. Miałem tak na GoodYearach
puzzel1, ja robiłem test drogowy kół, podmieniałem od AMSTAFFa jego 19" i czuc drgania, więc koła wątpię!
Bardziej układ napędowy, ponieważ czuć przy przyspieszaniu w zakresie +/- 2000obr jak telepie autem .Powyżej tego nie ma.
Chyba zaryzykuję nówki ryzowe z allegro
puzzel1, ja robiłem test drogowy kół, podmieniałem od AMSTAFFa jego 19" i czuc drgania, więc koła wątpię!
Bardziej układ napędowy, ponieważ czuć przy przyspieszaniu w zakresie +/- 2000obr jak telepie autem .Powyżej tego nie ma.
Chyba zaryzykuję nówki ryzowe z allegro
to nie jest zwykły napęd...to
cholera ciężki temat z tymi drganiami, mi kolega mechanik mowi z kolei, ze to też może być i sprzęgło hidrokinetyczne, z tego względu że przy 17 nie ma drgań, a przy 19-20stkach jest większe obciążenie dla sprzęgła i dlatego są drgania, ale skrzynie mam po remoncie więc nie wierzę jakoś w tą teorię, poza tym u mnie czuć to lekkie bicie na kierownicy...
Grunt to podmienić jakieś pewne koła i sie przejechać, ja niestety nie mam dostępu do żadnych pewnych 19/20stek, bo inni znajomi co mają a8 też mają te drgania, tylko że wszyscy u jednego wulkanizatora wyważamy, więc zacznę od przejechania się do innego, a potem bede szukał kół na podmiankę (poza moimi 17" na których jak wspomniałem nie ma drgań), a potem będę eliminować inne kasochłonne przyczyny typu zawieszenie/zawieszenie dyfra/dyfer/wał/łożyska itp..
Grunt to podmienić jakieś pewne koła i sie przejechać, ja niestety nie mam dostępu do żadnych pewnych 19/20stek, bo inni znajomi co mają a8 też mają te drgania, tylko że wszyscy u jednego wulkanizatora wyważamy, więc zacznę od przejechania się do innego, a potem bede szukał kół na podmiankę (poza moimi 17" na których jak wspomniałem nie ma drgań), a potem będę eliminować inne kasochłonne przyczyny typu zawieszenie/zawieszenie dyfra/dyfer/wał/łożyska itp..
Panowie u mnie w tym samym przedziale prędkości bije zrobione już:
-prostowanie felg plus wyważanie (felgi 20 cali) opony dot2014 dunlop
-nowe wielowachacze przód
-nowe końcówki i drążek kierowniczy
-nowe heble przód 6 tłoczków bremvo plus tarcza 350mm
-wymienione łożyska w przednim dyfrze, był spory luz na flanszy, teraz też jest ale mniejszy
-zregenerowane tylne zaciski
Został mi tył do sprawdzenia i wał, chyba że sprzegło hydrokinetyczne jest wszystkiemu winne
Bicie centralne, widać jak fotelem pasażera telepie pow. 140km/h jedzie jak po stole
-prostowanie felg plus wyważanie (felgi 20 cali) opony dot2014 dunlop
-nowe wielowachacze przód
-nowe końcówki i drążek kierowniczy
-nowe heble przód 6 tłoczków bremvo plus tarcza 350mm
-wymienione łożyska w przednim dyfrze, był spory luz na flanszy, teraz też jest ale mniejszy
-zregenerowane tylne zaciski
Został mi tył do sprawdzenia i wał, chyba że sprzegło hydrokinetyczne jest wszystkiemu winne
Bicie centralne, widać jak fotelem pasażera telepie pow. 140km/h jedzie jak po stole