części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 14 wrz 2016, 12:21

No to ja już nie wiem komu wierzyć. A w serwisie nie będą znali przyczyny tego? Quattro przecie nie szło tylko w A8.
I`m the LPG master

Gość

Post autor: Gość » 14 wrz 2016, 12:29

A znajdź ogarnięty serwis <bezradny>

Ja np nabyłem pewne mruczenie spowodowane jak doszedłem tu przez wał ktory miałem przedłużany to ostatnia opcją bedzie założenie wału z pomoca tego usztywniającego przyrządu.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 14 wrz 2016, 12:33

Może mają jakieś wytyczne od Audi jak postępować w przypadku takiego drgania przy skręcaniu. Może winny jest tutaj ten EDS?

A przyrząd ktoś ma, czy serwis? Widziałem coś kiedyś na forum ale nie wiem jak to się skończyło.

U mnie łożysko wykryli w bardzo prosty sposób - wóz do góry, rozpędzenie do 120 km/h, N na wybieraku i wyłączenie silnika. Może zróbcie tak samo?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 14 wrz 2016, 13:24

ja mam podobne wibracje, odczuwalne są gdy zostawiam auto po dłuższej szybkiej trasie na pare godzin (lub do rana) po ruszeniu wszystko ok do 70km/h -140km/h wibruje auto przez kilka km. doszedłem do wniosku że rozgrzane opony pozostawione pod ciężarem auta po prostu się zniekształcają. odkryłem to jadąc powoli po bardzo gładkiej drodze jest takie bujanie jakby opony miały guzy. Co ciekawe jak opony nie będą mocno nagrzane to owe zjawisko nie występuję. na zimowych 16 nie mam tego zjawiska, a na letnich pirelli 225/55 17 jest

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 14 wrz 2016, 13:28

martin_rs4 pisze:ja zauważyłem że przy mocno załadowanym aucie (jak siedzi nisko) te drgania są już bardzo lekko wyczuwalne tylko przy 120-130km/h. Czyli tak jakby się półośki inaczej w przegubach ułożyły co zniwelowało to drganie <hmm>
Marcin a na zimówkach też to masz?
ja już nie wiem czego się czepiać, dzisiaj bylem jeszcze raz wyważyć te moje multispoke i dalej to samo. Przewiozłem kilka osób i każda stwierdziła że to na 100% wina kół, najwyżej dla pewności przejadę się jeszcze do innego wulkanizatora. Generalnie te drgania są cały czas, tylko przy 100-130km/h najbardziej się nasilają, do tego jak mam reke na kierownicy to widać jak ręka lata na kierze w tym zakresie prędkości.

emilus143, gdybym miał walnięte łożysko, to wydaję mi się byłoby słychac że wyje, a po drugie na zimówkach 17" też chyba miałbym te drgania?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2016, 13:47

karol208, typowe zjawisko starych lub złych jakościowo opon. Miałem tak na GoodYearach

puzzel1, ja robiłem test drogowy kół, podmieniałem od AMSTAFFa jego 19" i czuc drgania, więc koła wątpię!
Bardziej układ napędowy, ponieważ czuć przy przyspieszaniu w zakresie +/- 2000obr jak telepie autem .Powyżej tego nie ma.

Chyba zaryzykuję nówki ryzowe z allegro <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 14 wrz 2016, 16:04

cholera ciężki temat z tymi drganiami, mi kolega mechanik mowi z kolei, ze to też może być i sprzęgło hidrokinetyczne, z tego względu że przy 17 nie ma drgań, a przy 19-20stkach jest większe obciążenie dla sprzęgła i dlatego są drgania, ale skrzynie mam po remoncie więc nie wierzę jakoś w tą teorię, poza tym u mnie czuć to lekkie bicie na kierownicy...
Grunt to podmienić jakieś pewne koła i sie przejechać, ja niestety nie mam dostępu do żadnych pewnych 19/20stek, bo inni znajomi co mają a8 też mają te drgania, tylko że wszyscy u jednego wulkanizatora wyważamy, więc zacznę od przejechania się do innego, a potem bede szukał kół na podmiankę (poza moimi 17" na których jak wspomniałem nie ma drgań), a potem będę eliminować inne kasochłonne przyczyny typu zawieszenie/zawieszenie dyfra/dyfer/wał/łożyska itp..

Gość

Post autor: Gość » 14 wrz 2016, 16:09

Co za bzdury...to czy masz 17 czy 22" nie ma znaczenia bo przy oporach toczenia sie liczy jedynie szerokośc koła a ta tez przecie miedzy 225 a 245 nie ma praktycznie znaczenia tak samo jak masz 265 bo szersze to sa juz rzadkością.

Jak na 17" nie ma a na wiekszych jest to czepil bym się kół tylko.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 wrz 2016, 16:53

Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter.
xyz

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 wrz 2016, 17:49

pavel44 pisze:Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter.
dokładnie <okok> tam wszystko wyjdzie
to nie jest zwykły napęd...to

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 14 wrz 2016, 19:14

Jak miałem krzywe felgi też mi biła kierownica. Wyważane były na ideał. Co do łożyska, to po wymianie nie drgają mi już ani pedały ani kierownica.
I`m the LPG master

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 wrz 2016, 19:17

Ale wyważanie nie wyrówna Ci koła. Jak byś nie wyważył krzywego koła to i tak dalej będzie krzywe i będzie biło.
xyz

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 14 wrz 2016, 20:13

Dokładnie tak było. Poszły do prostowania i bicie ustało.
I`m the LPG master

matii000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 09 cze 2015, 20:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: matii000 » 14 wrz 2016, 21:07

Panowie u mnie w tym samym przedziale prędkości bije zrobione już:

-prostowanie felg plus wyważanie (felgi 20 cali) opony dot2014 dunlop
-nowe wielowachacze przód
-nowe końcówki i drążek kierowniczy
-nowe heble przód 6 tłoczków bremvo plus tarcza 350mm
-wymienione łożyska w przednim dyfrze, był spory luz na flanszy, teraz też jest ale mniejszy
-zregenerowane tylne zaciski

Został mi tył do sprawdzenia i wał, chyba że sprzegło hydrokinetyczne jest wszystkiemu winne

Bicie centralne, widać jak fotelem pasażera telepie pow. 140km/h jedzie jak po stole

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 wrz 2016, 21:40

matii000 przeguby wewnętrzne sprawdzałeś? Gumy tylnego dyfru?
xyz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl