części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2016, 19:07

No jest temat szukajta.

nastawniki sa po to by drenowac kieszeń :D

A tak serio poprawiaja charakterystyke przebiegu momentu obrotowego zmieniając odpowiednio fazy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2016, 19:33

tia poprawiają ale serwisy

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 30 wrz 2016, 19:37

Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić :D

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2016, 20:04

Nie w V8 i to tez juz byo-czytac czytac czytać :P

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 01 paź 2016, 10:47

methanex pisze:Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić :D
Można ale zabawy jest sporo i bez piggy-backa albo reprogramu kulawego ME7.1.1 się nie obędzie.

Co do nastawników - w każdym wsadzie silnika jaki oglądałem do 4.2 40v są dwie mapy paliwowe i kąta zapłonu dla załączonych i wyłączonych nastawników. Przełączane są dynamicznie po tym jak z czujników wałków wyniucha czy wstały czy nie.
Nastawniki nie działają przez wysterowanie PWM a jedynie ON/OFF - jest zasilanie na cewkę tłoczka nastawnika albo go nie ma... Jak jest - w mapie ECU jest 22"kW... dokładnie tyle i tego oczekuje ECU od czujników.

Ogólnie z tego co się zorientowałem to działa to mniej więcej w takiej pętli (myślę, że tunerzy więcej powiedzą) :

Obciążenie poniżej 80%, obroty poniżej 1800 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki ON
Obciążenie poniżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty powyżej 4300 - nastawniki OFF
(zakres obrotów zależy od konkretnego modelu silnika, inaczej mają ANK, AQF czy BFM)
Dlaczego nie są wysterowane do max rpm ? Nie zdążą się zaworki przed tłokami schować ;)
Każdy silnik z "S" ma ssące lżejsze i trzonki 6mm zamiast 7mm jak w tych z A..6, 8 itd.
Mimo to - zostawili zapas bo 7000rpm czyli 3500rpm na głowicy to w zaokrągleniu 60 cylki otwarcia / zamknięcia zaworu na sekundę ! Szybko ? Bardzo :)

Na ustawianie nastawników jest w ECU mapa kontrolna - ma w sobie 22"kW zapisane (dla 4.2 bo dla 3,7 jest jak pamiętam 13"kW)

Jeżeli więc spełniony jest jeden z dwóch warunków (obciążenie i obroty) to ecu poda napięcie na obie cewki nastawnika (uwaga - poda jednym pinem więc oba są wysterowane jednocześnie i jednakowo, tylko w RS4 i RS6 są dwa osobne piny na ECU do tego).

Poda napięcie... czeka na odczyt z czujnika wałka - jeżeli jest około 22kW (zapisane w mapie kontrolnej) to zmienia w locie mapę kąta zapłonu i czasu wtrysku na te "wysterowane" i wówczas mamy większy moment obrotowy. Jeżeli odczyt nie mieści się w granicach to mamy błąc pozycji wałka rozrządu.

Rzecz w tym, że można by zmienić wsad ECU, wyzerować mapę kontrolną nastawników i tym samym spowodować by nie wysterowywał ich albo wyjąć cewki, zostawić podłączone, oszukać jakimś piggy-backiem odczyty z wałków by wydawało się ECU, że są wysterowane. Nie spowoduje to wówczas błędu ale zdejmie nuita - w pierwszej opcji więcej, w drugiej raczej mniej. Mechanicznie należało by wówczas "zablokować" napinacz by był w pozycji retard a nie advance.

Taka teoria... co myślicie ?

Znacie tunera który wygeneruje sumy kontrolne do 7.1.1 bo mapy już mam ;)
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2016, 12:27

Drukasz ładnie napisane ale juz ci na innym forum pisałem że to było juz przerabiane i testowane tu u nas przez k44761 i on i nasze dupohamownie jednoznacznie stwierdziły że jest syf. Naście stopni z r4 np da się wyizolowac uśredniając wartości map ale tez się u góry czy na dole odczuje braku momentu.
W V8 to bedzie syf i żaden tuner nie znajdzie tu zadowalającej recepty. Przerabiałem to też z Krzyskiem Brylem z Genowefa garage-on w 1.8T itp robi takie patenty nie raz ale V8 to liipa. CHyba że silnik jest ostro tuningowany to wowczas można z czegoś cos zabrac by dodac czym innym. Czy opłacalne? Nie.

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 01 paź 2016, 18:03

Za wiele to z tego nie zrozumiałem , ale ok :D

Gdzie są umieszczone nastawniki w 4.2 aqf?
Otwierając maskę , stojąc na przeciwko silnika ten od pasażera strony jest bliżej szyby umieszczony na końcu, a od strony kierowcy?

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2016, 18:30

Pasażera strona od grodzi kierowcy od przodu auta. Chyba jak dobrze pamiętam :)

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 01 paź 2016, 18:49

a drugi?

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2016, 18:56

w okolicy 5v :)

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 01 paź 2016, 19:08

Hmmm, myślałem , że ten drugi jest na tej samej wysokości co 1szy.

coś mi hałasuję jak się rozgrzeje silnik i zejdzie z ssania. Albo osprzęt rozrządu albo któryś ślizg od strony kierowcy. Bo z okolic napisu v8 4.2 -5v wydobywa się taki dziwny dźwięk jakby terkotanie diesla, ale dopiero jak silnik złapie temperaturę, na zimnym tego nie ma.

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2016, 19:12

No widac je przecie sa na przeciwległych krańcach głowic :)

Kij wie może w kolektorze ci coś dzwoni. stetoskop i nasłuchuj

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 01 paź 2016, 20:35

Ktoś ponoć wymieniał ślizgi górne i dolne. Dużo z tym zachodu ? :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 01 paź 2016, 20:42

Musisz wyjąć nastawnik czyli roboty tyle co do jego wymiany.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 paź 2016, 12:58

zegar pisze:Taki lejo w aso <bezradny>
Jest jakiś specjalny temat do poczytania o olejach czy tak z wątków wyrwane ?
Temat o olejach tutaj: http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-jaki-o ... vt8344.htm
...
a w nim właśnie wrzuciłem jak to jest jak jeździsz na oleju kujawskim :D
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-jaki-o ... 44,234.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl