[D3 06 4.2MPI ] Problem z pneumatyką / poziomowaniem
Ale czy wiemy na 100% że jest tam poziomo czy też jest to "równa posadzka, kolega mówił że jest równo i wygląda na równą"?boruc23 pisze:Samochód testowany w warsztacie na równej posadzce .
Pytam bo to ma znaczenie.
Nic konkretnego to nie mówi.boruc23 pisze: Błąd z VCDSA to :
01780 - Sensor for Vehicle Leveling .
Czym to odczytujesz?... pytam nie kojarzę takich opisów gdzie nie ma wskazanego konkretnego czujnika.
No dobrze, ale jak fizycznie przy takich odczytach auto stoi?...boruc23 pisze:Wartości w blokach pomiarowych w mm były na :
pp -1.0 mm
pl 1.0 mm
tp -2.0 mm
tl 2.0 mm
i wahały się o 1 mm +-.
Sprawdzałeś każde koło i zapisałeś gdzieś wyniki?
No bo jeżeli rzeczywiście dysponujesz kawałkiem pomieszczenia warsztatowego z ładnym poziomym miejscem to sprawdzenie tego jak auto stoi nie jest chyba żadnym problemem.
Ja rozumiem, że "na oko" coś może stać krzywo ale chcą do czegoś konkretnego dojść i posiadając zaplecze serwisowe nie robimy tu nic "na oko".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Podepnę się do tematu, mam problem z pneumatyką walczę już kilka dni bez rezultatu mianowicie auto od jakiegoś czasu zaczęło się nie chętnie podnosić, ale o dziwo jak jest podniesiony to czasami nie da się opuścić wyskakuje błąd przekroczony czas oczekiwania i żółta kontrolka, zakupiłem od mercedesa nowa górę kompresora i wymieniłem, kompresor na stole bez problemy napompował 12 Bar po zamontowaniu do auta znowu to samo podnosi się 2-3 min albo wcale idąc dalej za ciosem wymieniłem rozdzielacz zawieszenia na używany, po założeniu miałem problem z podniesieniem auta (przekroczony limit i temp. kompresora) auto było totalnie uglebione,ale o dziwo po wyjechaniu z garażu auto nieoczekiwanie się podniosło myśląc że jest wszystko ok. przełączyłem na dynamic i nie chciał opaść, jak po kilku próbach opadł to znowu nie dało się podnieść, ale raz na 10 razy po przełączeniu trybu z comfort na dynamic obniżył sie praktycznie w 3-5 sek. natomiast z powrotem na comfort też błyskawicznie 3-5 sek. ale tak się zdarzało bardo rzadko,dodam że między czasie wymieniłem sterownik zawieszenia ponieważ po nie udanej próbie wykonania adaptacji miałem błąd poziomowania lamp i świeciły dwa metry przed autem.Rozmawiając z Michałem dowiedziałem się że przyczyna może leżeć w owym rozdzielaczu i dobrze poszukać rozdzielacza z oznaczeniem 4F a nie 4E i taki zakupiłem, pełen optymizmu wymieniłem rozdzielacz i znowu to samo auto wstało tylko z lewej strony, a prawa siedzi, podczas jazdy sciąga w prawo jak cholera, próbowałem VASEM wyuczyć na nowo położenie i niestety podczas próby sterownik znowu mam rozkodowany, błąd świateł itd. Nie wiem co jest nie tak ręce opadają według mnie wygląda to tak jak by rozdzielacz nie wykonywał zadanej operacji, ale to już trzeci w blokach pomiarowych widać że sterownik otwiera np. przednie zawory celem obniżenia ,ale nic się nie dzieje, może ktoś coś pomoże, albo jakiś namiar na śląsku od fachowców od pneumatyki, dodam że auto po kilku dniach nigdy się samo nie obniżało.
Jak masz możliwość to wpadnij kiedyś do mnie. Ostatnio dużo walczyłem z zawieszeniem. Mogę się podłączyć i trochę looknac. Ja w kato będę za minimum 2tygodnie nie wcześniej. Zawory to akurat element bardzo mało awaryjny aby 3 pod rząd Ci szwankowaly(oczywiście poza czujnikiem w nich wbudowanym). Trzebaby przyjęć się sygnałom ze sterowania a fizycznym zachowaniem zawieszenia. Wygląda jakby coś się przycinało i to juz krótka droga droga do większej awarii. Sama diagnostyka nie ogranicza się do sprawdzenia błędów i domyślnie się.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Sorki za błędy ale na tel pisze. Juz Ci odpisałem
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Po wymianie rozdzielacza ja auto się podniosło,ale zawieszenie nie działało poprawnie to robiłem adaptacje VCDS której nie mogłem dokończyć ponieważ auto nie chciało się obniżać, i postanowiłem wymienić sterownik który założyłem i po założeniu zgasł mi błąd zawieszenia oraz poziomowanie lamp, i nie robiłem adaptacji natomiast po kolejnej wymianie rozdzielacza robiłem adaptację której też się nie da dokończyć,. najpierw VCDS później VAS i nic. VCDS mam klona, ale robiłem nim adaptacje jakieś dwa lata i nie było problemu.
Ostatnim razem nie dało się dokończyć przez co? Też się nie opuścił? Czyli błędy wróciły po niedokończonej adaptacji?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Czy sterownik zawieszenia posiada ochronę komponentu CP ? Czy można go samemu wymienić i po odpowiedniej adaptacji np. VAS-em wszystko powinno działać ? Obecnie na pulpicie pali mi się pomarańczowa kontrolka zawieszenia a po przeskanowaniu w sterowniku zawieszenia są w pamięci 3 błędy ( 00139 - G341 czujnik przedni lewy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00140 - G342 czujnik przedni prawy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00141 - G 343 czujnik tylni przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ). Samopoziomowanie działa i auto prawidłowo podnosi się i opuszcza. Wszystkie funkcje zawieszenia działają. Czy możliwe jest że jednak mój sterownik jest uszkodzony i generuje te 3 błędy zwarcia czujników ? Czy mógłbym wymienić samemu sterownik zawieszenia na inny oczywiście używany tak jak to zrobił kolega Marcin2013 ? i nie będzie się to wiązało z obobiązkową wizytą w ASO wcelu zciągnięcia CP ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Zielu
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI