[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem
Generalnie jeśli kupisz innego producenta to ważne aby zakodować coś z listy o tych samych parametrach co Twój aku. Jeśli poszukasz dobrze na forum to jeden kolega wrzucał tu listę kodowań do aku o różnych parametrach.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?FOSS pisze:Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.piter1959 pisze:nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?
Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje
Na 99% po odłączeniu akumulatora w D3 nie trzeba go ponownie kodować, ale trzeba będzie usunąć błędy spadku napięcia i jeszcze kilka innych przy okazji. Można też ładować bardzo małym prądem. + od prostownika podłącza się do + na akumulatorze a - do takiego metalowego długiego prętu (tzw. zacisk zewnętrzny rozruchu).Audik_Agi pisze:Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?FOSS pisze:Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.piter1959 pisze:nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?
Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje
Bądź dobry jak chleb.
Nie trzeba kodować ale powstaje masa błędów, które najlepiej wykasować. W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W stanie przedłużonego głębokiego rozładowania jest to możliwe.drago_o pisze:W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
NIestety moje auto też zimuje pod chmurką i przy mroźnych nocach zdarza się, że akumulator nie domaga. Wcześniej miałem prostownik z , ale jego problemem było to, że nie ładował takich praktycznie do zera rozładowanych akumulatorów.eed pisze:Jezeli chodzi o ladowanie akumulatora to chyba nie jest az tak zle, bo na wiosne na starym aku uzywalem prostownika przez dobre 2 miesiace kazdej niedzieli i jakis problemow z tego nie bylo.
Znaczenie lepiej z w tego typu sytuacjach sprawuje się prostownik . Sterowany mikroprocesorem, dobiera optymalne parametry ładowania. Sprawdza się nawet w przypadku tych mocno rozładowanych aku... N
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:42 przez klark, łącznie zmieniany 1 raz.
klark, ja uzywam takiego prostownika i narazie jestem zadowolony
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... 000031642/
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... 000031642/
Panowie, a taka sprawa?:
ogólnie z aku nie mam problemu, ale ponieważ zrobiło się zimno, a obok auta wisi sobie prostownik mikroprocesorowy Boscha, to kiedy nie używam auta kilka dni (zimą więcej latam terenowym..), podłączam go pod ten prostownik. On jest bardzo mądry i po naładowaniu aku, przechodzi w stan podtrzymania (impulsowo doładowuje aku).
No i podpinam ten + do plusa, - do pręta i.. mimo że Bosch pokazuje pełne naładowanie następnego ranka dajmy na to, to przy uruchamianiu auta info o rozładowanym aku i w mmi 10%. Tak jakby rozładowywał, a nie ładował.
Czy aby na pewno ten metalowy pręt nie służy do rozruchu, a do normalnego ładowania małym prądem, może trzeba podpinać pod - normalnie? Chyba to sprawdzę, ale najpierw wolę zasięgnąć opinii..
ogólnie z aku nie mam problemu, ale ponieważ zrobiło się zimno, a obok auta wisi sobie prostownik mikroprocesorowy Boscha, to kiedy nie używam auta kilka dni (zimą więcej latam terenowym..), podłączam go pod ten prostownik. On jest bardzo mądry i po naładowaniu aku, przechodzi w stan podtrzymania (impulsowo doładowuje aku).
No i podpinam ten + do plusa, - do pręta i.. mimo że Bosch pokazuje pełne naładowanie następnego ranka dajmy na to, to przy uruchamianiu auta info o rozładowanym aku i w mmi 10%. Tak jakby rozładowywał, a nie ładował.
Czy aby na pewno ten metalowy pręt nie służy do rozruchu, a do normalnego ładowania małym prądem, może trzeba podpinać pod - normalnie? Chyba to sprawdzę, ale najpierw wolę zasięgnąć opinii..
Ten pret to najzwyklejsza masa z pominieciem sterownika.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG