części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem

dakopi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 12:12
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: dakopi » 08 sty 2016, 11:58

Można zakodować aku każdego producenta, czy tylko bardziej powszechne? Planuję zakup Autocrafta 110 Ah tylko czy potem uda się go zaadaptować... <hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 sty 2016, 13:26

Generalnie jeśli kupisz innego producenta to ważne aby zakodować coś z listy o tych samych parametrach co Twój aku. Jeśli poszukasz dobrze na forum to jeden kolega wrzucał tu listę kodowań do aku o różnych parametrach.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 08 sty 2016, 14:28

dakopi, zakoduj jako 110 Varta i po temacie


110 Ah 920A
4FO 915 105 D
VAO 270 305 34 15

dakopi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 24 sty 2015, 12:12
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: dakopi » 09 sty 2016, 09:49

Panton i drago_o wielkie dzięki - operacja zakończona sukcesem <amasz> Aku kupiłem Dublet 110 Ah 960 prąd rozruchu za 280 zł 2 lata gwarancji. Autocraft okazał się niewymiarowy (za szeroki).

Audik_Agi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2016, 23:36
Lokalizacja: PN

Post autor: Audik_Agi » 03 paź 2016, 21:06

FOSS pisze:
piter1959 pisze:nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?
Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.

Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:
Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 03 paź 2016, 22:52

Audik_Agi pisze:
FOSS pisze:
piter1959 pisze:nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?
Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.

Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:
Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje
Na 99% po odłączeniu akumulatora w D3 nie trzeba go ponownie kodować, ale trzeba będzie usunąć błędy spadku napięcia i jeszcze kilka innych przy okazji. Można też ładować bardzo małym prądem. + od prostownika podłącza się do + na akumulatorze a - do takiego metalowego długiego prętu (tzw. zacisk zewnętrzny rozruchu).
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 paź 2016, 22:56

Nie trzeba kodować ale powstaje masa błędów, które najlepiej wykasować. W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Audik_Agi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2016, 23:36
Lokalizacja: PN

Post autor: Audik_Agi » 03 paź 2016, 22:58

Dziekuje.
Tak dokladnie powstało kilka błędów dot napięcia i skasowałam w trasie i potem było ok.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 paź 2016, 09:21

drago_o pisze:W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).
W stanie przedłużonego głębokiego rozładowania jest to możliwe.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 08 paź 2016, 09:45

Jezeli chodzi o ladowanie akumulatora to chyba nie jest az tak zle, bo na wiosne na starym aku uzywalem prostownika przez dobre 2 miesiace kazdej niedzieli i jakis problemow z tego nie bylo.

klark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 20 paź 2015, 20:54
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: klark » 03 lis 2016, 10:52

eed pisze:Jezeli chodzi o ladowanie akumulatora to chyba nie jest az tak zle, bo na wiosne na starym aku uzywalem prostownika przez dobre 2 miesiace kazdej niedzieli i jakis problemow z tego nie bylo.
NIestety moje auto też zimuje pod chmurką i przy mroźnych nocach zdarza się, że akumulator nie domaga. Wcześniej miałem prostownik z , ale jego problemem było to, że nie ładował takich praktycznie do zera rozładowanych akumulatorów.
Znaczenie lepiej z w tego typu sytuacjach sprawuje się prostownik . Sterowany mikroprocesorem, dobiera optymalne parametry ładowania. Sprawdza się nawet w przypadku tych mocno rozładowanych aku... N
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:42 przez klark, łącznie zmieniany 1 raz.

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 09 lis 2016, 13:46

klark, ja uzywam takiego prostownika i narazie jestem zadowolony :)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... 000031642/

kor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2014, 21:28
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 24 gru 2016, 00:04

Panowie, a taka sprawa?:
ogólnie z aku nie mam problemu, ale ponieważ zrobiło się zimno, a obok auta wisi sobie prostownik mikroprocesorowy Boscha, to kiedy nie używam auta kilka dni (zimą więcej latam terenowym..), podłączam go pod ten prostownik. On jest bardzo mądry i po naładowaniu aku, przechodzi w stan podtrzymania (impulsowo doładowuje aku).
No i podpinam ten + do plusa, - do pręta i.. mimo że Bosch pokazuje pełne naładowanie następnego ranka dajmy na to, to przy uruchamianiu auta info o rozładowanym aku i w mmi 10%. Tak jakby rozładowywał, a nie ładował.
Czy aby na pewno ten metalowy pręt nie służy do rozruchu, a do normalnego ładowania małym prądem, może trzeba podpinać pod - normalnie? Chyba to sprawdzę, ale najpierw wolę zasięgnąć opinii..

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 24 gru 2016, 15:26

Spróbuj zaadaptować akumulator. Ja tak zazwyczaj ładuję jak pisałeś i jest ok.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 gru 2016, 00:12

Ten pret to najzwyklejsza masa z pominieciem sterownika.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl