Krótkie pytanie o budowie amortyzatorów w D3
Wiadomo ze jest to zawieszenie pneumatyczne - ciśnieniem gazu jest regulowany prześwit, a co odpowiada za tłumienie i żeby nie skakało jak pingpong na nierównościach? W klasycznym zawieszeniu jest to olej który przepływa przez zaworki inne gdy się ugina i inne gdy rozciąga a jak jest tutaj?
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Amortyzatory powietrzne ale czy olejowe?
- colln
- Super Klubowicz
- Posty: 1103
- Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
- Lokalizacja: P.T.
[D3 ALL ] Amortyzatory powietrzne ale czy olejowe?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
masz normalny amor + poduszka
Nie wiem co wypełnia amor ale jest to chyba ten co po podaniu 12V zmienia gęstość płynu i twardość amortyzacji (Dynamic/Comfort).
![Obrazek]()

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Wydaje mi się, że tak bo nie zależnie od wysokości (po obniżeniu) na comforcie buja jak głupie a na dynamicu jest twardo. Teraz mam comfort tak jak wcześniej miałem dynamic i auto nie jest tak twarde jak wcześniej na dynamicu przed glebą. Więc coś je musi dodatkowo utwardzać i stawiam, że dokładnie od tego jest wtyczka na szczycie amora 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- colln
- Super Klubowicz
- Posty: 1103
- Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
- Lokalizacja: P.T.
A jeśli by tam w ogóle nie było oleju a twardość byłaby realizowana np poprzez elektryczne zamknięcie dyszy w trzpieniu głównym (tam gdzie analogicznie w klasycznym olejowym amorku jest zawór - tu by mogła być dysza..)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6047
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jw, wszystko masz opisane w SSP: 56-SSP 292 adaptive air suspension in the Audi A8
Black Cars Matters
- colln
- Super Klubowicz
- Posty: 1103
- Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
- Lokalizacja: P.T.
Dzięki
Tu jest chyba to samo (tylko łatwiej otwierać)
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf
Tu jest chyba to samo (tylko łatwiej otwierać)
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2