części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Amortyzatory powietrzne ale czy olejowe?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 ALL ] Amortyzatory powietrzne ale czy olejowe?

Post autor: colln » 21 paź 2016, 10:47

Krótkie pytanie o budowie amortyzatorów w D3
Wiadomo ze jest to zawieszenie pneumatyczne - ciśnieniem gazu jest regulowany prześwit, a co odpowiada za tłumienie i żeby nie skakało jak pingpong na nierównościach? W klasycznym zawieszeniu jest to olej który przepływa przez zaworki inne gdy się ugina i inne gdy rozciąga a jak jest tutaj?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 paź 2016, 10:51

masz normalny amor + poduszka :) Nie wiem co wypełnia amor ale jest to chyba ten co po podaniu 12V zmienia gęstość płynu i twardość amortyzacji (Dynamic/Comfort).

Obrazek
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 21 paź 2016, 13:02

colln, w amorze jest olej z opilkami jakiegos metalu... Po podaniu odpowiedniego napiecia olej gestnieje i masz twardszy amor ;) Tyle ze nie wiem czy bylo zastosowane to juz w pierwszych d3 czy tez ciut pozniej ;)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 paź 2016, 13:06

Wydaje mi się, że tak bo nie zależnie od wysokości (po obniżeniu) na comforcie buja jak głupie a na dynamicu jest twardo. Teraz mam comfort tak jak wcześniej miałem dynamic i auto nie jest tak twarde jak wcześniej na dynamicu przed glebą. Więc coś je musi dodatkowo utwardzać i stawiam, że dokładnie od tego jest wtyczka na szczycie amora :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 paź 2016, 14:24

A jeśli by tam w ogóle nie było oleju a twardość byłaby realizowana np poprzez elektryczne zamknięcie dyszy w trzpieniu głównym (tam gdzie analogicznie w klasycznym olejowym amorku jest zawór - tu by mogła być dysza..)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 21 paź 2016, 19:35

Regulacji dokonuje się ciśnieniowo. Hydrauliczną regulację twardości mają amorki z fluidem, a takowe były chyba w R8. Dla A8 D3 macie to ładnie opisane w zeszytach metodycznych nr 292 i 242.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 paź 2016, 22:11

jakiś link gdzie o tym poczytać albo ściągnąć ..?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6028
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 paź 2016, 11:41

Jw, wszystko masz opisane w SSP: 56-SSP 292 adaptive air suspension in the Audi A8
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 22 paź 2016, 14:27

Dzięki
Tu jest chyba to samo (tylko łatwiej otwierać)

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl