![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody
[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody
czy ktoś wymieniał termostat w [ D3 4,2 pb 2003]- jak to zrobić
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS.
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 08:33 przez samad, łącznie zmieniany 4 razy.
Bo pewnie jest za pompą wody...samad pisze:wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi przewód wodny
dlatego (aby uniknąć takich kłopotów jak u Ciebie i podwójnej roboty) przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody i właśnie termostat ;-)
U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...
ponieważ do wymiany kompresora i przepłukania układu klimatyzacji trzeba było rozbierać przód więc zrobiłem od razu rozrząd (wg. przebiegu i tak niewiele czasu mi na niego zostało)... więc zmieniałem wszytko co było można aby drugi raz tego nie rozbierać...
nowy kompresor + inne graty od klimy, pasek rozrządu, pompę wody, termostat, wszystkie możliwe rolki rozrządu, napinacz, pasek wielorowkowy + wszystkie możliwe rolki po których jeździ.
Mam nadzieję że po takiej robocie za mojej kadencji przodu już nie będzie trzeba rozbierać ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Bez ruszania paska rozrządu to niewykonalne bo termostat jest bezpośrednio pod nim.riki76 pisze:Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.
Można próbować tak aby nie rozpinać wszystkiego i nie przechodzić przez całą procedurę ustawiania rozrządu ale daj to komuś kto wie jak takie rzeczy się robi.
Natomiast rozpięcie przodu to rzecz praktycznie nieunikniona aby zrobić to poprawnie.
Panie kolego, apropos cytowanego przez ciebie posta to pisałem to w 2010 roku u dotyczył mojej Ex S8D2pebo pisze:Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.FOSS pisze:(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)

Niestety, samego koła pasowego od kompresora klimy nie posiadam

Ostatnio zmieniony 28 lis 2015, 20:22 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
D2 ale chyba przed-lift.... bo w po-lifcie 3.7/4.2 w zakresie termostat, pompa wody kontra pasek rozrządu to jest prawie że identyczna konstrukcja co w D3 3.7/4.2riki76 pisze:No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-