Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody

samad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:46
Lokalizacja: lubuskie

[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody

Post autor: samad » 29 paź 2010, 14:55

czy ktoś wymieniał termostat w [ D3 4,2 pb 2003]- jak to zrobić
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 08:33 przez samad, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 29 paź 2010, 19:49

Prawdopodobnie masz walnięty termostat i nie otwiera całkiem dużego obiegu. Wymiana termostatu przebiega tak samo jak w D2. Bo silnik jest tej samej konstrukcji.
Tak ogrzewanie ma właśnie dodatkową pompę elektryczną. Wymusza ona obieg płynu w nagrzewnicach.
Dążenie do doskonałości.

samad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:46
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: samad » 29 paź 2010, 22:43

tak podejżewam
silnik [D3] jest rozwinięciem konstrukcji [D2]
wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi
przewód wodny

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 paź 2010, 02:10

W linku pdf wszystko Ci rozjaśni: http://ul.to/3a73v5
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 paź 2010, 08:02

samad pisze:wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi przewód wodny
Bo pewnie jest za pompą wody...
dlatego (aby uniknąć takich kłopotów jak u Ciebie i podwójnej roboty) przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody i właśnie termostat ;-)

U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...
ponieważ do wymiany kompresora i przepłukania układu klimatyzacji trzeba było rozbierać przód więc zrobiłem od razu rozrząd (wg. przebiegu i tak niewiele czasu mi na niego zostało)... więc zmieniałem wszytko co było można aby drugi raz tego nie rozbierać...
nowy kompresor + inne graty od klimy, pasek rozrządu, pompę wody, termostat, wszystkie możliwe rolki rozrządu, napinacz, pasek wielorowkowy + wszystkie możliwe rolki po których jeździ.
Mam nadzieję że po takiej robocie za mojej kadencji przodu już nie będzie trzeba rozbierać ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

samad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:46
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: samad » 07 lis 2010, 12:31

dice 111 - dzięki za link-pomogło
zazwyczaj termostat nie domyka ,lub nie otwiera do końca ,a tu poprostu umarł w pozycjii zamkniętej ----------

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 27 lis 2015, 20:47

Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 27 lis 2015, 20:56

FOSS pisze:(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 lis 2015, 22:25

riki76 pisze:Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.
Bez ruszania paska rozrządu to niewykonalne bo termostat jest bezpośrednio pod nim.
Można próbować tak aby nie rozpinać wszystkiego i nie przechodzić przez całą procedurę ustawiania rozrządu ale daj to komuś kto wie jak takie rzeczy się robi.
Natomiast rozpięcie przodu to rzecz praktycznie nieunikniona aby zrobić to poprawnie.
pebo pisze:
FOSS pisze:(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)
Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.
Panie kolego, apropos cytowanego przez ciebie posta to pisałem to w 2010 roku u dotyczył mojej Ex S8D2 :)

Niestety, samego koła pasowego od kompresora klimy nie posiadam <bezradny>
Ostatnio zmieniony 28 lis 2015, 20:22 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 28 lis 2015, 05:30

No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 lis 2015, 19:51

riki76 pisze:No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą
D2 ale chyba przed-lift.... bo w po-lifcie 3.7/4.2 w zakresie termostat, pompa wody kontra pasek rozrządu to jest prawie że identyczna konstrukcja co w D3 3.7/4.2 ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 28 lis 2015, 22:17

Dokładnie, pre-lift.... Prostota konstrukcji, później zaczęli wymyślać żeby utrudnić życie.

Gość

Post autor: Gość » 28 lis 2015, 23:03

Ale na zachęte dodali mocy :D

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 gru 2015, 12:27

Termostat wymieniony :) wskazówka stoi na 90 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl