części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 11 ] Prośba o pomoc w wyborze silnika TDI

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 04 lis 2016, 17:52

Często na autostradach DE praktycznie przejeżdżając kraj wzdłuż i wszerz to minimum 200 i grupo ponad <amasz> , nie martw się ja nie z tych wariatów co na zabudowanym przekracza ponad 100 . Wszystko jest dla ludzi tylko w odpowiednim stopniu i z głową przede wszystkim bo jeśli bym miał nie wykorzystywać chodź odrobinę potencjału a8 to tak na prawdę lepiej kupić sobie jakiś dupowóz za kilka procent wartości tego auta . Tak na końcu dodam że raczej bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania .

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 04 lis 2016, 18:07

No bo już myślałem że wariat jesteś, he he :)

Najlepiej niech się kolega wypowie jakie prędkości osiąga. Ja osobiście 200 i ponad jadę sobie czasem tak z 2 km, tak dla podniesienia adrenaliny (obawiam się dość dużych prędkości) :P
rafalr93 pisze: bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania .
Oczywiście fakt nie do podważenia :)
I`m the LPG master

Ciupa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2013, 20:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ciupa » 04 lis 2016, 20:42

200 km/h zdarza się niezwykle rzadko, ponieważ za nasze granice nie jeżdżę często, a na autostradzie pomiędzy Legnicą a Wrocławiem ( gdzie mam na to największe szanse ) ruch jest taki, że ciężko utrzyać stałe 150:)
Wiadomo, że 4.2 będzie miał lepsze osiągi, ale chodzi mi głównie o to czy ten silnik, w tym aucie, będzie w miarę jechał. Teraz mam Superba 170km i chciałbym, żeby 3.0 był mocniejszy bo tam brakuje mocy głónie przy wyprzedzaniu, tak jak zresztą Kolega powiedział, że wtedy najbardziej się przydaje.
Druga sprawa jest taka, czy koszty eksploatacji, czyli typowych wymian i ewentualnych napraw nie będą przy 4.2 dużo wyższe.
I jeszcze jedno, jeżeli wejdzie ustawa o akcyzi to od 01.2017 za 3.0 zapłaci się 3500 zł a za 4.2 14000 zł więc różnica jest i powstaje pytanie czy warto dołacić zarówno do auta jak i do akcyzy - przy założeniu oczywiście, że będzie to z NIemiec a nie Polski:)

st@rost
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 271
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: st@rost » 05 lis 2016, 08:40

Cos kręcisz z ta akcyza...

14000zl jest planowane dla aut 2004r i starszych. D4 z 2011 będzie autem młodszym niż 7-letnie i raczej takich stawek nie będzie miało. Oczywiście pojemność silnika będzie podnosić koszty ale "mlodosc" silnika obnizac.

Co do Twoich tras: jeśli faktycznie jesteś demonem szybkości to 3.0 TDI będzie Ci absolutnie wystarczać. W razie "W" zrobisz sobie program na ok 300KM i wtedy już będzie na pewno bardzo zadowolony :)

Faktycznie w Twoim przypadku nie ma może konieczności abys 4.2 kupowal.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 lis 2016, 09:56

18000 dla aut z 2004 i starszych z silnikiem 4,0 w górę :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Ciupa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2013, 20:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ciupa » 05 lis 2016, 14:09

http://superauto24.se.pl/porady/nowe-st ... 12217.html
Tutaj macie całą tabelę, czyli auto z 2011 i silnikiem 3.0 TDi - 3592 zł, a silnikiem 4.2 TDI - 14664 zł :)
A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 05 lis 2016, 15:04

A jak zrobisz soft 4.2 to masz 450 ps

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 20 lis 2016, 22:12

3.0 tdi w d4 daje rade, 6 sekund calkiem spoko.. mialem 4.2 tdi w d3 to przyspieszenie podobne, a w d4 4.2 tdi podobno awaryjny, aa spalanie 3.0 tdi bardzo male srednio 7-8l przy normalnej jezdzie

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 22 lis 2016, 20:50

Niby co jest awaryjne ? bo jak widzę , że w Europie główne usługi serwisowe dotyczą 3.0 TDI ok 69 % całości

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 22 lis 2016, 21:01

http://www.a8team.pl/d3-10-42tdi-korba- ... t15206.htm
chociazby i tu
a o 3.0 tdi jeszcze nie slyszalem zeby byl awaryjny, sam taka jezdze i smiga bezwaryjnie,pozdro

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 lis 2016, 07:20

Jesli sugeruujesz ze nikomu nigdy nie wyszla korba bokiem w 3.0 to chyba zly argument ;)

Nikoum nigdy nie polamal sie przycisk recznego przy zaciaganiu w d3 a mi sie polamal bo sa awaryjne? Raczej jeden z przypadkow losowych.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 23 lis 2016, 17:42

kolega w tamtym poscie pisze ze dzieje sie to nagminnie, tym sie sugerowalem

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 23 lis 2016, 17:59

nie będę wypisywał elementów 3.0 TDI
powodzenia w zakupie

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 29 lis 2016, 11:03

Ciupa pisze:A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie?
Jak dedukuję, silnik 3.0 V6 TDI w modelu D4 to rozwinięcie / kontynuacja jednostki 3.0 montowanej w A8 D3 i A6 C6. Chciałbym więc zwrócić twoją uwagę na problematyczny rozrząd w silniku 3.0 TDI i trudności z jego wymianą. Jak to wygląda w 4.2 TDI nie powiem, bo nie zgłębiałem tematu.

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 29 lis 2016, 16:21

Ciupa, skoro nie zależy ci na osiągach a kasą się nie martwisz z tego co widzę to najlepszym wyborem będzie 3.0tdi po licie z 13 roku ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl