[D4 11 ] Prośba o pomoc w wyborze silnika TDI
Często na autostradach DE praktycznie przejeżdżając kraj wzdłuż i wszerz to minimum 200 i grupo ponad , nie martw się ja nie z tych wariatów co na zabudowanym przekracza ponad 100 . Wszystko jest dla ludzi tylko w odpowiednim stopniu i z głową przede wszystkim bo jeśli bym miał nie wykorzystywać chodź odrobinę potencjału a8 to tak na prawdę lepiej kupić sobie jakiś dupowóz za kilka procent wartości tego auta . Tak na końcu dodam że raczej bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania .
No bo już myślałem że wariat jesteś, he he
Najlepiej niech się kolega wypowie jakie prędkości osiąga. Ja osobiście 200 i ponad jadę sobie czasem tak z 2 km, tak dla podniesienia adrenaliny (obawiam się dość dużych prędkości)
Najlepiej niech się kolega wypowie jakie prędkości osiąga. Ja osobiście 200 i ponad jadę sobie czasem tak z 2 km, tak dla podniesienia adrenaliny (obawiam się dość dużych prędkości)
Oczywiście fakt nie do podważeniarafalr93 pisze: bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania .
I`m the LPG master
200 km/h zdarza się niezwykle rzadko, ponieważ za nasze granice nie jeżdżę często, a na autostradzie pomiędzy Legnicą a Wrocławiem ( gdzie mam na to największe szanse ) ruch jest taki, że ciężko utrzyać stałe 150:)
Wiadomo, że 4.2 będzie miał lepsze osiągi, ale chodzi mi głównie o to czy ten silnik, w tym aucie, będzie w miarę jechał. Teraz mam Superba 170km i chciałbym, żeby 3.0 był mocniejszy bo tam brakuje mocy głónie przy wyprzedzaniu, tak jak zresztą Kolega powiedział, że wtedy najbardziej się przydaje.
Druga sprawa jest taka, czy koszty eksploatacji, czyli typowych wymian i ewentualnych napraw nie będą przy 4.2 dużo wyższe.
I jeszcze jedno, jeżeli wejdzie ustawa o akcyzi to od 01.2017 za 3.0 zapłaci się 3500 zł a za 4.2 14000 zł więc różnica jest i powstaje pytanie czy warto dołacić zarówno do auta jak i do akcyzy - przy założeniu oczywiście, że będzie to z NIemiec a nie Polski:)
Wiadomo, że 4.2 będzie miał lepsze osiągi, ale chodzi mi głównie o to czy ten silnik, w tym aucie, będzie w miarę jechał. Teraz mam Superba 170km i chciałbym, żeby 3.0 był mocniejszy bo tam brakuje mocy głónie przy wyprzedzaniu, tak jak zresztą Kolega powiedział, że wtedy najbardziej się przydaje.
Druga sprawa jest taka, czy koszty eksploatacji, czyli typowych wymian i ewentualnych napraw nie będą przy 4.2 dużo wyższe.
I jeszcze jedno, jeżeli wejdzie ustawa o akcyzi to od 01.2017 za 3.0 zapłaci się 3500 zł a za 4.2 14000 zł więc różnica jest i powstaje pytanie czy warto dołacić zarówno do auta jak i do akcyzy - przy założeniu oczywiście, że będzie to z NIemiec a nie Polski:)
Cos kręcisz z ta akcyza...
14000zl jest planowane dla aut 2004r i starszych. D4 z 2011 będzie autem młodszym niż 7-letnie i raczej takich stawek nie będzie miało. Oczywiście pojemność silnika będzie podnosić koszty ale "mlodosc" silnika obnizac.
Co do Twoich tras: jeśli faktycznie jesteś demonem szybkości to 3.0 TDI będzie Ci absolutnie wystarczać. W razie "W" zrobisz sobie program na ok 300KM i wtedy już będzie na pewno bardzo zadowolony
Faktycznie w Twoim przypadku nie ma może konieczności abys 4.2 kupowal.
14000zl jest planowane dla aut 2004r i starszych. D4 z 2011 będzie autem młodszym niż 7-letnie i raczej takich stawek nie będzie miało. Oczywiście pojemność silnika będzie podnosić koszty ale "mlodosc" silnika obnizac.
Co do Twoich tras: jeśli faktycznie jesteś demonem szybkości to 3.0 TDI będzie Ci absolutnie wystarczać. W razie "W" zrobisz sobie program na ok 300KM i wtedy już będzie na pewno bardzo zadowolony
Faktycznie w Twoim przypadku nie ma może konieczności abys 4.2 kupowal.
18000 dla aut z 2004 i starszych z silnikiem 4,0 w górę
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://superauto24.se.pl/porady/nowe-st ... 12217.html
Tutaj macie całą tabelę, czyli auto z 2011 i silnikiem 3.0 TDi - 3592 zł, a silnikiem 4.2 TDI - 14664 zł
A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie?
Tutaj macie całą tabelę, czyli auto z 2011 i silnikiem 3.0 TDi - 3592 zł, a silnikiem 4.2 TDI - 14664 zł
A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie?
http://www.a8team.pl/d3-10-42tdi-korba- ... t15206.htm
chociazby i tu
a o 3.0 tdi jeszcze nie slyszalem zeby byl awaryjny, sam taka jezdze i smiga bezwaryjnie,pozdro
chociazby i tu
a o 3.0 tdi jeszcze nie slyszalem zeby byl awaryjny, sam taka jezdze i smiga bezwaryjnie,pozdro
Jesli sugeruujesz ze nikomu nigdy nie wyszla korba bokiem w 3.0 to chyba zly argument
Nikoum nigdy nie polamal sie przycisk recznego przy zaciaganiu w d3 a mi sie polamal bo sa awaryjne? Raczej jeden z przypadkow losowych.
Nikoum nigdy nie polamal sie przycisk recznego przy zaciaganiu w d3 a mi sie polamal bo sa awaryjne? Raczej jeden z przypadkow losowych.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jak dedukuję, silnik 3.0 V6 TDI w modelu D4 to rozwinięcie / kontynuacja jednostki 3.0 montowanej w A8 D3 i A6 C6. Chciałbym więc zwrócić twoją uwagę na problematyczny rozrząd w silniku 3.0 TDI i trudności z jego wymianą. Jak to wygląda w 4.2 TDI nie powiem, bo nie zgłębiałem tematu.Ciupa pisze:A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie?