części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozładowany akumulator, coś nie tak

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 01 lis 2010, 11:07

Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama.
A znam też taki przypadek, że samochód w ogóle nie chciał sie uruchomić, trzeba było rozpiac aku na nowo, zrobić "adaptacje" i poszedł od strzału.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 01 lis 2010, 12:02

U mnie właśnie trzeba było rozpiąć aku i na nowo zapiąć ,ale odpalił bez żadnych fajerwerków.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 lis 2010, 12:08

dice111 pisze:Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama...
No to u mnie chyba nie stąd ten dziwny błąd.
Ja mam włączoną pamięć kierownicy... po przekręceniu stacyjki czekam aż kierownica ustawi się w odpowiedniej pozycji a jednocześnie w tym samym momencie zdążą pogasnąć kontrolki... i dopiero po chwili uruchamiam auto.
Świadomie daję czas aby elektronika samochodu odpowiednio zastartowała a komputer porobił sobie testy które są mu potrzebne do poprawnej pracy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 01 lis 2010, 16:56

podepnę się do tematu, bo w rodzinie jest problem w D3 z systemem zarządzania energią - notorycznie akumulator z czasem ulega rozładowaniu (akumulator OK); brak błędów na VAGu.
Prawodopodobnie po wymianie akumualtora nie została zrobiona adaptacja (brak wiedzy na ten temat) - czy brak adaptacji może tak mieszać?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 01 lis 2010, 17:49

Tego nie wiem. Natomiast sam uszkodzony moduł może to powodować (jednak w tym przypadku na diagnostyce by coś wyszło (J644))
Cytując za Audi:
Use of battery indicated in parts list is recommended for optimum operation of Energy Management Control Module J644 .

Batteries from Audi Parts Program have a bottom strip-adapter for adapting to different grip channels. Whether and how bottom strip-adapter is used, refer to operating instructions for battery.
Z ta adaptacja jest jednak tak, jak pisał qww na AKP.

Co bym sprawdził - to pomierzyć co ew "kradnie prąd".
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 01 lis 2010, 22:35

Dowiedziałem się, że adaptacja po wymianie była robiona.
System zarządzania energią informuje o 100% naładowanym akumulatorze, a tu okazuje się jednak coś innego.
Alternator został sprawdzony i również jest OK.
"Złodzieja prądu" już elektrycy szukali i niestety nie znaleźli...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 01 lis 2010, 22:56

Z tego by wynikało, że coś jest nie tak z tym modułem (dziwne jednak, że brak błędów)

Obrazek
Black Cars Matters

kukiluki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: kukiluki » 02 lis 2010, 10:27

Dominatorem też mogę adaptować aku?

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 13 mar 2011, 11:46

A u mnie znowu co innego, pali od 1 strzala, a ajk wchodze w poziom naladoania aku na MMI to pokazuje 1 kreske :-(

Awatar użytkownika
club-iguana
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
Lokalizacja: Brzozowa/WGM

Post autor: club-iguana » 14 mar 2011, 12:29

Wyjmij na noc bezpiecznik nr 5 po lewej stronie - INSTRUMENT CLUSTER. Odezwij się po nocy czy aku się rozładowywał czy nie.
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 31 mar 2011, 21:35

dice111 pisze:W D2 wygląda to tak, że po każdorazowym odpięciu aku, przekreccie kluczyk (nie uruchmiaiac silnika) i zostawcie na 2-3 min.
I moje pytanie- jak adaptacja wyglada w D3? Mozna wykonac ja samemu??


Poprawiłem cytat, bo zjadło Ci BBCode.

Simone331
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 12:45 przez jojo-jar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 mar 2011, 21:46

jojo-jar pisze:I moje pytanie- jak adaptacja wyglada w D3? Mozna wykonac ja samemu??
Wyżej http://www.a8team.pl/topics16/2903.htm#27105
Black Cars Matters

EVAN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 15 lut 2011, 12:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: EVAN » 02 kwie 2011, 09:42

Ja sie podepnę do tematu bo to chyba też dotyczy aku.
Mam tak, że co 15-20 odpalenie auta , rozrusznik zakręci raz po czym cisza. Czy to może być wina aku czy raczej rozrusznika?
Efekt jest taki jakby rozrusznik nagle stawał. Kontrolki nie przygasają. :roll:

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 31 lip 2012, 20:00

Odgrzewam kotleta . Z tego co wyczytałem to trzeba robić adaptację po każdym odpięciu akumulatora - dobrze czytam ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 sie 2012, 12:17

pioter pisze:Odgrzewam kotleta . Z tego co wyczytałem to trzeba robić adaptację po każdym odpięciu akumulatora - dobrze czytam ?
W roczniku 2003 prawdopodobnie nie będziesz musiał robić nic... odpinasz, podpinasz ponownie i system zarządzania energią powinien sam wystartować poprawnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl