[D3 03 4.2MPI/LPG ] Rozładowany akumulator, coś nie tak
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama.
A znam też taki przypadek, że samochód w ogóle nie chciał sie uruchomić, trzeba było rozpiac aku na nowo, zrobić "adaptacje" i poszedł od strzału.
A znam też taki przypadek, że samochód w ogóle nie chciał sie uruchomić, trzeba było rozpiac aku na nowo, zrobić "adaptacje" i poszedł od strzału.
Black Cars Matters
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
No to u mnie chyba nie stąd ten dziwny błąd.dice111 pisze:Mogą być, ale nie muszą. Jeżeli zaraz po podpięciu akumulatora uruchomisz samochód (uda się lub nie), nie czekając nawet na to by zgasły kontrolki (abs, airbag itd) częśc sterowników może załapać błędy. Częsc tych błędów nie skasuje się niestety sama...
Ja mam włączoną pamięć kierownicy... po przekręceniu stacyjki czekam aż kierownica ustawi się w odpowiedniej pozycji a jednocześnie w tym samym momencie zdążą pogasnąć kontrolki... i dopiero po chwili uruchamiam auto.
Świadomie daję czas aby elektronika samochodu odpowiednio zastartowała a komputer porobił sobie testy które są mu potrzebne do poprawnej pracy ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
podepnę się do tematu, bo w rodzinie jest problem w D3 z systemem zarządzania energią - notorycznie akumulator z czasem ulega rozładowaniu (akumulator OK); brak błędów na VAGu.
Prawodopodobnie po wymianie akumualtora nie została zrobiona adaptacja (brak wiedzy na ten temat) - czy brak adaptacji może tak mieszać?
Prawodopodobnie po wymianie akumualtora nie została zrobiona adaptacja (brak wiedzy na ten temat) - czy brak adaptacji może tak mieszać?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tego nie wiem. Natomiast sam uszkodzony moduł może to powodować (jednak w tym przypadku na diagnostyce by coś wyszło (J644))
Cytując za Audi:
Co bym sprawdził - to pomierzyć co ew "kradnie prąd".
Cytując za Audi:
Z ta adaptacja jest jednak tak, jak pisał qww na AKP.Use of battery indicated in parts list is recommended for optimum operation of Energy Management Control Module J644 .
Batteries from Audi Parts Program have a bottom strip-adapter for adapting to different grip channels. Whether and how bottom strip-adapter is used, refer to operating instructions for battery.
Co bym sprawdził - to pomierzyć co ew "kradnie prąd".
Black Cars Matters
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
I moje pytanie- jak adaptacja wyglada w D3? Mozna wykonac ja samemu??dice111 pisze:W D2 wygląda to tak, że po każdorazowym odpięciu aku, przekreccie kluczyk (nie uruchmiaiac silnika) i zostawcie na 2-3 min.
Poprawiłem cytat, bo zjadło Ci BBCode.
Simone331
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 12:45 przez jojo-jar, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wyżej http://www.a8team.pl/topics16/2903.htm#27105jojo-jar pisze:I moje pytanie- jak adaptacja wyglada w D3? Mozna wykonac ja samemu??
Black Cars Matters
W roczniku 2003 prawdopodobnie nie będziesz musiał robić nic... odpinasz, podpinasz ponownie i system zarządzania energią powinien sam wystartować poprawnie.pioter pisze:Odgrzewam kotleta . Z tego co wyczytałem to trzeba robić adaptację po każdym odpięciu akumulatora - dobrze czytam ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-