[S8 D3 07 ] Wymiana filtra kompresora zawieszenia
[S8 D3 07 ] Wymiana filtra kompresora zawieszenia
Po wyciągnięciu filtra z nadkola zauważyłem na nim strzałkę w odwrotnym kierunku w stosunku do kierunku zasysania. Jakiś błąd w fazie składania samochodu czy tak ma być?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tetek, łącznie zmieniany 1 raz.
Żadnego numeru niema poza firmą MANN FILTER.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:13 ]
Są tam jeszcze jakieś nadruki ale powycierane wyblakłe nieczytelne.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:18 ]
Zapomniałem dodać że nie było grzebane, wszystko w oryginale. Wiem bo właścicielem jestem od paru lat a auto kupiłem od pierwszego właściciela który nawet wycieraczki wymieniał w serwisie, wszystko w książce serwisowej.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:32 ]
[ Dodano: 2016-11-14, 00:13 ]
Są tam jeszcze jakieś nadruki ale powycierane wyblakłe nieczytelne.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:18 ]
Zapomniałem dodać że nie było grzebane, wszystko w oryginale. Wiem bo właścicielem jestem od paru lat a auto kupiłem od pierwszego właściciela który nawet wycieraczki wymieniał w serwisie, wszystko w książce serwisowej.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:32 ]
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
W dziale ogłoszen mam zestawy filtra + przekaźnik - napewno warto zmienić - koszta nie duże .
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 19:54 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Tetek, dzięki
nr filtra to WK32/6
dla potomnych: https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/ ... /WK%2032~6
michalwruszak, biere
nr filtra to WK32/6
dla potomnych: https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/ ... /WK%2032~6
michalwruszak, biere
Tylko gdzie go założyć jak wcale go nie mam?? Rozumiem że jest on przy kompresorze nie w środku?? Jak na razie wychodzi na to że od kwietnia do tej pory jeździłem bez filtra kompresora.
Mało tego teraz mam tak że za każdym razem gdy przekroczę 40km/h włącza się na około minutę. Zaznaczam że auto po nocy stoi prosto, przekaźnik nie jest sklejony...
Mało tego teraz mam tak że za każdym razem gdy przekroczę 40km/h włącza się na około minutę. Zaznaczam że auto po nocy stoi prosto, przekaźnik nie jest sklejony...
Kompresor dobija zasobnik po przekroczeniu 40 paru km/h. Tak mówi instrukcja
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
W kilku autkach (wszystkie, które przeszły przez moje ręce, więc próba nieduża) zauważyłem, że ten filtr jest zainstalowany "odwrotnie", czyli przepływ powietrza odbywa się przeciwnie do wskazania strzałki. Być może to "pomyłka" i mogłem mieć tyle szczęścia, że na te wszystkie pomyłki trafiłem. Ale wydaje mi się, gdyż nie znalazłem żadnych innych informacji na ten temat, że ten filtr jest filtrem paliwa (etyliny), bardzo podobnym, jakie kiedyś były montowane np. przy silnikach dwusuwowych w motorowerach. Stąd taka moja skromna teoria, iż w przypadku cieczy powinna ona płynąć zgodnie ze strzałką, aby filtr działał, natomiast do oczyszczania powietrza - powietrze ma przepływać w kierunku przeciwnym. Logika taka, że trafiające do filtra razem z paliwem pęcherzyki powietrza mają być zatrzymywane przez filtr, więc aby przechodziły do naszych kompresorów przepływ musi być odwrotny (przeciwnie do wskazań strzałki) wówczas pozostaną zanieczyszczenia z powietrza. Może to pokrętne, ale tylko to mi przychodzi do głowy. Ja kierunku nie zmieniałem, aczkolwiek gdy dmuchniecie w filtr, przepływ powietrza jest w obie strony.
Bądź dobry jak chleb.
Zakłada się odwrotnie więc zalozyleś dobrze, zresztą jak by chciał ktoś założy zgodnie z kierunkiem to się nie da gdyż są różne średnice grubości wężyków przed i za filtrem więc nie pasowało by to ni w ząbTetek pisze:Niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi odnośnie filtra, kierunku założenia. Zakładam filtr tak jak było czyli odwrotnie względem kierunku zasysania powietrza. Skoro kompresor wytrzymał 309 tysięcy km. To znaczy że chyba tak ma być.