![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów
[D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów
założyłem ten temat bo jestem ciekaw Waszego zdania o tym, że moja ASB przy lewarku w pozycji Tiptronic, po wciśnięciu Kickdown'a sama potrafi zrzucić odpowiednio 1-2 biegi w dół, natomiast jak obrotomierz dochodzi do końca, to Tip zmienia bieg na wyższy...
Normalny to objaw, czy raczej rzadko spotykany. Ktoś tak jeszcze ma?
zamieszam filmik, który nagrałem jak to u mnie działa :
Normalny to objaw, czy raczej rzadko spotykany. Ktoś tak jeszcze ma?
zamieszam filmik, który nagrałem jak to u mnie działa :
to nie jest zwykły napęd...to
Ale sprawdź z ciekawości i daj znać...może poprzedni właściciel jakieś kodowanie zastosował i tak jest, lub jest to "ukryta" opcja, jak np. wyłączenie kickdown'a o czym nie wiedziałemdice111 pisze:W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2.

to nie jest zwykły napęd...to
w obecnej sytuacji z moją skrzynią nie sprawdzę tego na kickdownie bo mam strach
ale u mnie, jadąc na tipie miałem kilka razy sytuację, że sam sobie wrzucił kolejny bieg kiedy obroty były już bardzo wysoko
najczęściej z 1 na 2 bieg, kiedy już odpuszczałem gaz.
np chciałem trochę poryczeć wydechem gdzieś na mieście
i miedzy budynkami od świateł do świateł chciałem mocno przydusić na krótkim odcinku. ja mu wciskam gaz, jest prawie 7tys, odpuszczam, schodzi do np 4tys znowu pełen gaz do 7tys, odpuszczam, a on mi wrzuca 2 bieg.
chyba, że mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"
Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?


np chciałem trochę poryczeć wydechem gdzieś na mieście

chyba, że mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"

Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?
haha a to dobra nazwa dla tego "zabezpieczenia" aby ASB nie rozwalićkoziolek pisze: mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"

tak u mnie jest dokładnie tak samo.koziolek pisze:Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ?
to nie jest zwykły napęd...to
Moim zdaniem powinno być tak:
Na trybie manualnym (jak to nazywacie tipie) skrzynia ma trzymać zawsze zadane przełożenie, za wyjątkiem dwóch przypadków. Pierwszy to kiedy zwalniamy poniżej prędkości obrotowej dla danego biegu. Np jedziesz na 5 biegu i chcesz się zatrzymać. Hamujesz i skrzynia będzie Ci po kolei redukować aż do 1 biegu. Drugi przypadek to kickdown (czyli wymuszona redukcja przyciskiem pod pedałem gazu. Jeśli kickdown jest włączony (niedawno się dopiero dowiedziałem, że jest opcja wyłączenia) to mocne wciśnięcie gazu z charakterystycznym kliknięciem powoduje redukcję nawet o dwa biegi. Na trybie manualnym po takiej redukcji skrzynia pozostaje na tym zredukowanym przełożeniu i nie powinna sama wrzucić wyższego biegu. Trzeba albo użyć + albo przejść na D. Również nieprawidłowością będzie przerzucenie na trybie manualnym na wyższy bieg np z 1 na 2 kiedy "robisz hałas". Ma trzymać jedynkę choćby nie wiem co. U mnie trzyma wszystkie biegi za wyjątkiem 2 (przerzuca sobie na 3) i uważam to za usterkę.
Na trybie manualnym (jak to nazywacie tipie) skrzynia ma trzymać zawsze zadane przełożenie, za wyjątkiem dwóch przypadków. Pierwszy to kiedy zwalniamy poniżej prędkości obrotowej dla danego biegu. Np jedziesz na 5 biegu i chcesz się zatrzymać. Hamujesz i skrzynia będzie Ci po kolei redukować aż do 1 biegu. Drugi przypadek to kickdown (czyli wymuszona redukcja przyciskiem pod pedałem gazu. Jeśli kickdown jest włączony (niedawno się dopiero dowiedziałem, że jest opcja wyłączenia) to mocne wciśnięcie gazu z charakterystycznym kliknięciem powoduje redukcję nawet o dwa biegi. Na trybie manualnym po takiej redukcji skrzynia pozostaje na tym zredukowanym przełożeniu i nie powinna sama wrzucić wyższego biegu. Trzeba albo użyć + albo przejść na D. Również nieprawidłowością będzie przerzucenie na trybie manualnym na wyższy bieg np z 1 na 2 kiedy "robisz hałas". Ma trzymać jedynkę choćby nie wiem co. U mnie trzyma wszystkie biegi za wyjątkiem 2 (przerzuca sobie na 3) i uważam to za usterkę.
bardzo możliwe, że to jakaś usterka bo tak jak pisałem wcześniej mam coś nie tak ze skrzynią... wiem, że muszę wymienić przepustnice bo umarła i mam cichą nadzieję, że gdzieś z nią wiążą się problemy ze skrzynią i skończy się ewentualnie na wymianie jakiejś tylko pierdoły
jak nie to chyba zmieniam na manual...

koziolek pisze:bardzo możliwe, że to jakaś usterka
u mnie skrzynia chodzi od 4 lat nienagannie, nie mam błędów, olej wymieniany już drugi raz i ASB chodzi tak od samego początku kiedy je kupiłem i wątpię aby to była usterka, ponieważ....IwanV8 pisze: uważam to za usterkę.
jeśli asb na tipe przy osiągnięciu max obrotów wrzuci wyższy bieg, co zapobiega nadmiernemu chwilowemu przeciążeniu i zużyciu skrzyni to nie uważam aby to mogło nosić miano usterki, gdyż bardziej zapobiega niż psuje...
Jeśli wcisnę gaz w podłogę, nie wciskając przy tym kickdown'a, to asb na tipe będzie trzymać każdy bieg przy maximum i nie przerzuci go sama. Mogę zrobić to wtedy ja manualnie na kierownicy bądź lewarkiem. W momencie wciśnięcia kicka biegi idą zarówno w dół jak i w góre same

to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości