![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów
A niestety niemartin_rs4 pisze:
A tak sobie myślę, żę tą "opcję" samoczynnej zmiany biegów na tipe posiadają chyba tylko wersje 4,2



Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 14:59 przez eed, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Martin. Pisząc, że „uważam to za usterkę” miałem na myśli to, że mi nie trzyma na manualu 2 biegu i przerzuca sobie sam na 3 kiedy chce np. przy 3000 obr. a tak na pewno nie powinno być.
Aby rozwiać listopadowym wiatrem swoje wątpliwości wybrałem się dziś swoim S8 na testy. Testowałem różne formy przyspieszania na trybie manualnym i powiem wam jak jest u mnie.
Wciskam gaz do oporu razem z kickdownem, redukcja i czekam na odcięcie. Dochodzi do czerwonego pola i... ku mojemu ogromnemu zdziwieniu przerzuca bieg wyżej, czyli dokładnie jak na filmiku martina. Testowałem to przy różnych prędkościach i na różnych biegach. Cały czas po dojściu do odcinki wrzuca wyższy bieg. Tak samo dzieje się np. przy ruszaniu na trybie manualnym od 0-200km/h. Przyspieszanie auta nie skończy się na odcince 1 biegu tylko śmiało wrzuca wyższe biegi i dalej przyspiesza.
Wygląda na to, że tak ma być i rzeczywiście jest to forma „zabezpieczenia”. Ale...
Jestem trochę zdezorientowany bo eed napisał, że S8 ma inne kodowanie skrzyni i nie powinien zmieniać. A mój zmienia. Mało tego... Mój zmienia biegi na wyższe nawet jak kickdown nie jest wciśnięty. Wystarczy, że dojdzie do odcinki i zmienia (czyli tak jak opisał puzzel).
Martin piszesz, że „nie powinien przerzucać na wyższe kiedy kickdown nie jest wciśnięty”. Jesteś tego pewien na 100%? Sprawdź bez kickdownu przy odcince czy wrzuci. Nie musi być to autostrada. Może być od 0-100km/h i obczaj czy bez kicka wrzuci dwójkę przy odcince? Mnie przed testami też się wydawało, że będzie trzymać a jednak przerzuca.
Jedyna możliwość jazdy na odcince to ustawić wybierak w pozycji np.2 i wtedy na 3 nie przerzuci. Jedzie na odcince cały czas.
Aby rozwiać listopadowym wiatrem swoje wątpliwości wybrałem się dziś swoim S8 na testy. Testowałem różne formy przyspieszania na trybie manualnym i powiem wam jak jest u mnie.
Wciskam gaz do oporu razem z kickdownem, redukcja i czekam na odcięcie. Dochodzi do czerwonego pola i... ku mojemu ogromnemu zdziwieniu przerzuca bieg wyżej, czyli dokładnie jak na filmiku martina. Testowałem to przy różnych prędkościach i na różnych biegach. Cały czas po dojściu do odcinki wrzuca wyższy bieg. Tak samo dzieje się np. przy ruszaniu na trybie manualnym od 0-200km/h. Przyspieszanie auta nie skończy się na odcince 1 biegu tylko śmiało wrzuca wyższe biegi i dalej przyspiesza.
Wygląda na to, że tak ma być i rzeczywiście jest to forma „zabezpieczenia”. Ale...
Jestem trochę zdezorientowany bo eed napisał, że S8 ma inne kodowanie skrzyni i nie powinien zmieniać. A mój zmienia. Mało tego... Mój zmienia biegi na wyższe nawet jak kickdown nie jest wciśnięty. Wystarczy, że dojdzie do odcinki i zmienia (czyli tak jak opisał puzzel).
Martin piszesz, że „nie powinien przerzucać na wyższe kiedy kickdown nie jest wciśnięty”. Jesteś tego pewien na 100%? Sprawdź bez kickdownu przy odcince czy wrzuci. Nie musi być to autostrada. Może być od 0-100km/h i obczaj czy bez kicka wrzuci dwójkę przy odcince? Mnie przed testami też się wydawało, że będzie trzymać a jednak przerzuca.
Jedyna możliwość jazdy na odcince to ustawić wybierak w pozycji np.2 i wtedy na 3 nie przerzuci. Jedzie na odcince cały czas.
no spoko to jutro sprawdzeIwanV8 pisze:Sprawdź bez kickdownu przy odcince czy wrzuci.

noo ale to szybko i długo sie nie polataIwanV8 pisze:Jedyna możliwość jazdy na odcince to ustawić wybierak w pozycji np.2 i wtedy na 3 nie przerzuci. Jedzie na odcince cały czas.

krzychu22.p1i pisze:Dzisiaj testowo dałem kikdałna na tipie i z 5 zbiło na 2 Krynci się jak warjot
nooo i bajaaIwanV8 pisze:Wciskam gaz do oporu razem z kickdownem, redukcja i czekam na odcięcie. Dochodzi do czerwonego pola i... ku mojemu ogromnemu zdziwieniu przerzuca bieg wyżej, czyli dokładnie jak na filmiku martina.



A dodatkowe pytanie....ma ktoś przekodowaną skrzynie aby Tiptronic się załączał bez przesuwania lewarka tylko po wciśnięciu (wduszeniu, aby Preston mógł zrozumieć


to nie jest zwykły napęd...to
No waśnie ja też mam S zamiast 4,3,2 ...i tu pewnie tkwi różnica. Mogę se wybrać tryb S (sportowy), auto ciągnie do odcinki i zmienia bieg a jak przerzucę na Tipa do już przy odcince nie zmienia ...logiczne bo to przecież Tip (ręczna zmiana)eed pisze: tylko ze on mial skrzynie z literka S zamiast 432

Czyli wynika z tego, że inaczej będzie się zachowywała skrzynia PRNDS na manualnym trybie a inaczej skrzynia PRND432. Ta druga mimo wszystko ma możliwość „darcia na odcinie” na 2, 3, 4 i 5 biegu (za wyjątkiem niestety pierwszego), tylko trzeba używać do tego lewarka operując odpowiednio na D,4,3 lub 2 (przypominam, że właśnie tak działał tryb manualny w Audi V8). Jako, że skrzynia PRNDS nie ma takiej możliwości to zostawili jej możliwość pałowania na „tipie”. Tak sobie myślę.
potwierdzam! Dziś ruszyłem na TIPie od 0km/h ale z gazem wciśniętym nieco ponad połowę (na pewno nie do końca i bez kickdown'a) i ku mojemu zdziwieniu przy odcince asb zaczęła sama zmieniać biegi na 2 i na 3 ....IwanV8 pisze:Sprawdź bez kickdownu przy odcince czy wrzuci. Nie musi być to autostrada. Może być od 0-100km/h i obczaj czy bez kicka wrzuci dwójkę przy odcince? Mnie przed testami też się wydawało, że będzie trzymać a jednak przerzuca.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ciekawie, że co skrzynia to inne opcjedanishow pisze:Mogę se wybrać tryb S (sportowy), auto ciągnie do odcinki i zmienia bieg a jak przerzucę na Tipa do już przy odcince nie zmienia ...logiczne bo to przecież Tip (ręczna zmiana)

to nie jest zwykły napęd...to
dzisiaj też przetestowałem moją i na tipie przy wciśnięciu kicka zrzuca biegi 
ale tak jak wcześniej pisałem jadąc na pierwszym biegu sama mi przerzuca na drugi... teraz to już nawet nie muszę jej ciągnąć wysoko, wystarczy, że na jedynce pojadę tak do 3tys i szybko odpuszczę bieg to wrzuci drugi
wiem, że to awaria skrzyni i jutro jadę usłyszeć wyrok na 100%
dzisiaj troszkę szybciej ruszyłem z miejsca i wskoczyła w tryb awaryjny

ale tak jak wcześniej pisałem jadąc na pierwszym biegu sama mi przerzuca na drugi... teraz to już nawet nie muszę jej ciągnąć wysoko, wystarczy, że na jedynce pojadę tak do 3tys i szybko odpuszczę bieg to wrzuci drugi

wiem, że to awaria skrzyni i jutro jadę usłyszeć wyrok na 100%

dzisiaj troszkę szybciej ruszyłem z miejsca i wskoczyła w tryb awaryjny
A widzisz martin. Nie ma to jak porządnie coś przetestować. Im większa oczywistość, tym większe zdumienie po testachmartin_rs4 pisze:potwierdzam! Dziś ruszyłem na TIPie od 0km/h ale z gazem wciśniętym nieco ponad połowę (na pewno nie do końca i bez kickdown'a) i ku mojemu zdziwieniu przy odcince asb zaczęła sama zmieniać biegi na 2 i na 3 ....
