SenatorS8 pisze:
Chyba nikt nie wspominał o tym, że skrzynia po wrzuceniu na D czy R nabija jakieś ciśnienie.
Wspominałem, że skrzynia nabiera roboczego ciśnienia w kilka sekund po odpaleniu silnika o ile jest sprawna. Kwestia zapinania D czy R to już czysta mechanika, napisałem że właśnie zmiana pozycji pomiędzy N(nieważne czy to P, czy N) a D czy R jest czynnikiem ryzyka. Wachlowanie szybkie czy wolne nie ma znaczenia. Znaczenie ma zapięcie biegu, bądź zmiana kierunku (R,D). I te czynności powinny być wykonywane możliwie rzadko.
To nie znaczy że nie można wrzucać wstecznego, tylko każda zmiana kierunku, bądź zapięcie D, R jest dla skrzyni momentem kluczowym.
Łopatologicznie to jest takie trochę ON/OFF dla pracującego dysku w komputerze. Każde jego uruchomienie oraz wyłączenie zasilania (nawet miękkie) powoduje ryzyko awarii. W momencie pracy dyski raczej się nie psują. Natomiast usterki są związane z przerwaniem ich pracy, bądź rozpoczęciem pracy poprzez uruchomienie.