Pczester pisze:Ja tylko chciałem wiedzieć jakie są możliwości techniczne zastosowania dystansow od 15mm w dół
A to ja inaczej zrozumiałem pytanie.
Więc... da się zastosować dystanse mniejsze niż 15mm... nawet te 10mm
Już mi jeden kolega udowodnił tutaj, co przypłaciłem zresztą skrzynką piwa
danishow... pozdrawiam
Jednakże, te 10mm muszą posiadać "specjalną" konstrukcję i kupując takie trzeba na to zwrócić uwagę.
Co do szczegółów to jak dobrze pamiętam szerokość pierścienia centrującego piasty po założeniu tarczy będzie miał jakieś 8mm.
Ponieważ felgi najczęściej otwór centrujący od wewnętrznej strony mają robiony z małym fazowaniem więc dystanse przelotowe bez własnego pierścienia centrującego może założyć do maksymalnie 5mm.
Szersze dystanse mogą powodować to, że felga nie będzie się opierać na pierścieniu centrującym a będzie tylko "wisieć" na śrubach co jest właściwie niedopuszczalne.
W związku z tym nie stosujemy nic w rozmiarach pomiędzy 5 a 10mm.
Te 10mm i szersze to mają już być dystanse z własnym pierścieniem centrującym przy czym, jak już wspomniałem powyżej, na te 10mm trzeba zwrócić szczególną uwagę ponieważ nie wszystkie da się zastosować
Rozmiary 17-20mm i większe można już kupić przykręcane i takie polecam.
Czy 15mm są przykręcane?... Nie wiem, nigdy takich nie miałem
Pczester pisze:Ale ok zawieszenie sportowe seria a koła:
na lato słoneczka 19/40/255 et nie znam
A zimą oryginalne 18/50/235 et nie znam
Słoneczka jak oryginalne od S8 to mają pewnie ET jakieś 45-46
Co do twojego przypadku to jeżeli na tył planujesz założyć 25-30mm to na przód polecam 20-25mm - przy takim zestawie zachowasz ładną symetrię pomiędzy tyłem a przodem
Do felgi na lato i takich opon zestaw dystansów przód 25 i tył 30 będzie całkiem dobrze - koła ładnie wyjdą na zewnątrz ale wciąż pozostaną w obrysie błotników
Co do zimowych 18-tek to ET nie kojarzę więc się nie wypowiem