![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?
[D3 ALL ] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?
Witajcie,
Mam pytanko, czy u was także opony zuzywają sie bardziej po zewnętrznych stronach ?
Mam 2 gie D3 i w drugim bardziej rabie mi ranty, podobnie ma kolego w swojej D3
To że opony idą jak woda to wiem.
Ciśnienie ok 2.4-2.5 bara, fakt lubie sobie wejść ostrzej w zakręt kiedy można w ów czas bardziej pracuje rant opony.
Geometria ustawiana, bez zastrzeżeń ładnie się wszystko poustawiało.
Zawieszenie miało serwis co trzeba było, było wymienione.
Jedynie wahacze "banany" jakies takie miekkie gumy mają i na OSP Pan zwrócił uwage że mocno sie uginają przy naprężeniach, jednak tam jest tak duża tuleja gumowa że trudno aby sie nie uginała, być może jest zbyt miekka i w zakrętach koła nadmiernie się wychylają?
Zrobiłem jakies 5-6 tyś km i zauważyłem większe zużycie rantów opon choć opony juz się kończą, mają 4-5mm teraz zarzuce nowy zestaw to będzie kiepsko je zakatować ...
Mam pytanko, czy u was także opony zuzywają sie bardziej po zewnętrznych stronach ?
Mam 2 gie D3 i w drugim bardziej rabie mi ranty, podobnie ma kolego w swojej D3
To że opony idą jak woda to wiem.
Ciśnienie ok 2.4-2.5 bara, fakt lubie sobie wejść ostrzej w zakręt kiedy można w ów czas bardziej pracuje rant opony.
Geometria ustawiana, bez zastrzeżeń ładnie się wszystko poustawiało.
Zawieszenie miało serwis co trzeba było, było wymienione.
Jedynie wahacze "banany" jakies takie miekkie gumy mają i na OSP Pan zwrócił uwage że mocno sie uginają przy naprężeniach, jednak tam jest tak duża tuleja gumowa że trudno aby sie nie uginała, być może jest zbyt miekka i w zakrętach koła nadmiernie się wychylają?
Zrobiłem jakies 5-6 tyś km i zauważyłem większe zużycie rantów opon choć opony juz się kończą, mają 4-5mm teraz zarzuce nowy zestaw to będzie kiepsko je zakatować ...
po pierwsze to gdzie Ci te opony zdziera? na przodzie, tyle czy na wszystkich kołach?
nie każdy zakład potrafi ustawić dobrze geometrie. Wiele razy się o tym przekonałem.
jeśli chodzi o banany to jakby były wybite, czy luźnie to czułbyś to przy hamowaniu, ale musiałbyś mieć mocno wybitą tuleje żeby zciągało i darło opony
nie każdy zakład potrafi ustawić dobrze geometrie. Wiele razy się o tym przekonałem.
jeśli chodzi o banany to jakby były wybite, czy luźnie to czułbyś to przy hamowaniu, ale musiałbyś mieć mocno wybitą tuleje żeby zciągało i darło opony
to nie jest zwykły napęd...to
Przy obniżonym zawieszeniu TAK, przy standardowym NIE 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przednie opony u mnie są na sezon, max dwa i środkiem widać już strzępy materiału 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ale ty piszesz o krawędziach zewnętrznych a przy obniżonym zawieszeniu szybszemu zużyciu ulegają krawędzie wewnętrzneraftor pisze:Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.
Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy.

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Aaa moj blad... Ja myslalem ze o wewnetrzne chodzi. Moze za duzo na lifcie jezdzisz
albo zbierznosc na dynamic ustawiana a na comforcie duzo jezdzisz. (Ja tak ustawialem do na dynamic jezdze 99% czasu)

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No właśnie ustawiałem na dynamic i to był błąd rozmawiałem z pantonem i jemu ustawiali na komforcie i też był problem żeby po przestawieniu trybów odczyty znajdowały się w zakresie tolerancji, głównie śmigam na komforcie w trasie , miasto często tryb podniesiony/lift .
Dziwna sprawa bo nawet wizualnie widać u mnie że koła po obniżeniu górną częścią są bardziej pochylone do auta o w ten sposób -> / \ na geometri wyszło że i tak ten kąt jest w zakresie tolerancji, zawieszenie mam sportowe obnizone z przódu o 1,5-2cm już nie pamietam dokładnie i tył o 0.5cm auto stoi prosto nic nie opada. Geometria była robiona z założonymi dystansami obecnie mam tylko z tyłu dystanse, jednak podobno nie ma większego wpływu?
Z ciekawości ile robicie na nowych oponach Km ? I przy jakim bieżniku wymieniacie?
Dziwna sprawa bo nawet wizualnie widać u mnie że koła po obniżeniu górną częścią są bardziej pochylone do auta o w ten sposób -> / \ na geometri wyszło że i tak ten kąt jest w zakresie tolerancji, zawieszenie mam sportowe obnizone z przódu o 1,5-2cm już nie pamietam dokładnie i tył o 0.5cm auto stoi prosto nic nie opada. Geometria była robiona z założonymi dystansami obecnie mam tylko z tyłu dystanse, jednak podobno nie ma większego wpływu?
Z ciekawości ile robicie na nowych oponach Km ? I przy jakim bieżniku wymieniacie?
Ja zrobiłem na przednich oponach półtora sezonu więc mogę powiedzieć, że w granicy 20tys km mogło być. Z tego około 5-7tys już na obniżonym mocno
Wymiana tak troszkę więcej jak 1mm od słupka na oponie 
Zbieżność powinna być robiona w trybie AUTO. Czyli na postoju wydaje mi się, że będzie to równoznaczne z Comfort. Zmieniając wysokość nie uniknie się zniamy kąta i zawsze jedna strona będzie lekko przybrana w naszych A8. Chyba, że jeździć ktoś będzie na jednym jedynym trybie
Pamiętajmy o tym, że przednie kąty mogą być poprawne tylko dla fabrycznej wysokości auta bo nie mają regulacji.


Zbieżność powinna być robiona w trybie AUTO. Czyli na postoju wydaje mi się, że będzie to równoznaczne z Comfort. Zmieniając wysokość nie uniknie się zniamy kąta i zawsze jedna strona będzie lekko przybrana w naszych A8. Chyba, że jeździć ktoś będzie na jednym jedynym trybie

Pamiętajmy o tym, że przednie kąty mogą być poprawne tylko dla fabrycznej wysokości auta bo nie mają regulacji.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na poczatku jak nie obnizalem to tez sie rowno zuzywaly
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG