Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?

Motostacja

[D3 ALL ] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?

Post autor: Motostacja » 04 sty 2017, 22:06

Witajcie,

Mam pytanko, czy u was także opony zuzywają sie bardziej po zewnętrznych stronach ?

Mam 2 gie D3 i w drugim bardziej rabie mi ranty, podobnie ma kolego w swojej D3

To że opony idą jak woda to wiem.

Ciśnienie ok 2.4-2.5 bara, fakt lubie sobie wejść ostrzej w zakręt kiedy można w ów czas bardziej pracuje rant opony.

Geometria ustawiana, bez zastrzeżeń ładnie się wszystko poustawiało.

Zawieszenie miało serwis co trzeba było, było wymienione.

Jedynie wahacze "banany" jakies takie miekkie gumy mają i na OSP Pan zwrócił uwage że mocno sie uginają przy naprężeniach, jednak tam jest tak duża tuleja gumowa że trudno aby sie nie uginała, być może jest zbyt miekka i w zakrętach koła nadmiernie się wychylają?

Zrobiłem jakies 5-6 tyś km i zauważyłem większe zużycie rantów opon choć opony juz się kończą, mają 4-5mm teraz zarzuce nowy zestaw to będzie kiepsko je zakatować ...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 sty 2017, 22:08

Nie
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 sty 2017, 22:14

po pierwsze to gdzie Ci te opony zdziera? na przodzie, tyle czy na wszystkich kołach?

nie każdy zakład potrafi ustawić dobrze geometrie. Wiele razy się o tym przekonałem.

jeśli chodzi o banany to jakby były wybite, czy luźnie to czułbyś to przy hamowaniu, ale musiałbyś mieć mocno wybitą tuleje żeby zciągało i darło opony
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sty 2017, 06:03

Przy obniżonym zawieszeniu TAK, przy standardowym NIE :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 sty 2017, 09:37

Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.

Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sty 2017, 10:06

Przednie opony u mnie są na sezon, max dwa i środkiem widać już strzępy materiału :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sty 2017, 10:50

raftor pisze:Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.

Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy.
Ale ty piszesz o krawędziach zewnętrznych a przy obniżonym zawieszeniu szybszemu zużyciu ulegają krawędzie wewnętrzne :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sty 2017, 11:24

Aaa moj blad... Ja myslalem ze o wewnetrzne chodzi. Moze za duzo na lifcie jezdzisz :D albo zbierznosc na dynamic ustawiana a na comforcie duzo jezdzisz. (Ja tak ustawialem do na dynamic jezdze 99% czasu)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 sty 2017, 15:08

No właśnie ustawiałem na dynamic i to był błąd rozmawiałem z pantonem i jemu ustawiali na komforcie i też był problem żeby po przestawieniu trybów odczyty znajdowały się w zakresie tolerancji, głównie śmigam na komforcie w trasie , miasto często tryb podniesiony/lift .

Dziwna sprawa bo nawet wizualnie widać u mnie że koła po obniżeniu górną częścią są bardziej pochylone do auta o w ten sposób -> / \ na geometri wyszło że i tak ten kąt jest w zakresie tolerancji, zawieszenie mam sportowe obnizone z przódu o 1,5-2cm już nie pamietam dokładnie i tył o 0.5cm auto stoi prosto nic nie opada. Geometria była robiona z założonymi dystansami obecnie mam tylko z tyłu dystanse, jednak podobno nie ma większego wpływu?

Z ciekawości ile robicie na nowych oponach Km ? I przy jakim bieżniku wymieniacie?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sty 2017, 15:25

Ja zrobiłem na przednich oponach półtora sezonu więc mogę powiedzieć, że w granicy 20tys km mogło być. Z tego około 5-7tys już na obniżonym mocno :) Wymiana tak troszkę więcej jak 1mm od słupka na oponie :P

Zbieżność powinna być robiona w trybie AUTO. Czyli na postoju wydaje mi się, że będzie to równoznaczne z Comfort. Zmieniając wysokość nie uniknie się zniamy kąta i zawsze jedna strona będzie lekko przybrana w naszych A8. Chyba, że jeździć ktoś będzie na jednym jedynym trybie :P

Pamiętajmy o tym, że przednie kąty mogą być poprawne tylko dla fabrycznej wysokości auta bo nie mają regulacji.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 05 sty 2017, 16:30

Auto cały czas na Dynamic, nigdy nie zdarzyło się żebym miał opony starte z jednej strony.
Przód minimalnie szybciej się zużywa.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sty 2017, 17:04

Na poczatku jak nie obnizalem to tez sie rowno zuzywaly
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl