o usługach, nawet tu na forum ktoś sie wypowiadał, ale teraz tego nie mogę znaleźć...
znalazłem tylko taki wpis:
http://www.a8team.pl/odradzam-aso-warsz ... =teomotors
[D2 96 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni
już od pół roku jeżdżę tylko na tipie i nie uruchomiłem jeszcze przycisków na kierownicy, więc w sumie to już prawie manual już tak się przyzwyczaiłem, że kilka razy jak nie przełączyłem na tipa to podczas jazdy wrzuciłem "N"danishow pisze:No nie gadaj, że i Ty chcesz gałą wahlować?!koziolek pisze:...ale jednak czekam, aż mi sie rozsypie i zmieniam na manual
a tak na poważnie to załamuje mnie fakt, że na konkretne zrobienie asb trzeba dać ponad 10tys i wcale nie oznacza to, że za miesiąc sie nie wys...a bo mamy tu na forum kilka przykładów, że jednak padła. Z manualną skrzynią też nie ma 100% pewności, ale jest duuużo większa szansa, że wydam te 5/6tys i pojeżdżę w spokoju.
ja sobie główkowałem tak:)
plusy manuala:
- mniejsza awaryjność skrzyni
- mniejsze koszty naprawy jeśli jednak się zepsuje
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi
minusy manuala:
- nie będzie już tak jak wyszła z fabryki > mam trochę takich przeróbek i planuje więcej więc to mi nie przeszkadza
- mniejsza wygoda zmiany biegów > to punkt, który nie jest do przeskoczenia u większości, ale mi osobiście to naprawdę nie przeszkadza pisałem o tym wyżej
- przód auta pójdzie trochę w górę > to mnie bardzo boli ale planuje air więc spoko
to takie moje rozumowanie i rozumiem, że możesz się nie zgodzić
No, nie godzę się . W sumie jedynym powodem dlaczego ludzie zmieniają na manuale to koszty naprawy automata, proponuję więc samemu rozkręcić skrzynię i luknąć co w niej nie gra. Wszelkie info na temat rozkręcania i napraw bez problemu znajdzie się w necie. Swoją skrzynię latem rozbierałem, za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro. Więc zakasaj rękawy i do dzieła, nie taki diabeł straszny jak go malują
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
no to ja nie wiem jak to się ma do cen u nas skoro za konwerter wołają około 2tys + jeden kosz i już masz więcej, a gdzie uszczelki, olej i filtr chociażbydanishow pisze:za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro
może Michał W się wypowie jak tu zajrzy
i druga sprawa to zabawa ze skrzynią. Wiem, że sam tego nie zrobię bo nawet kanału nie mam porządnego, ale jeśli jest tak jak mówisz i nie jest to takie trudne to dlaczego u tylu osób te skrzynie siadają po remoncie ? u Teodora Myszkowskiego "mistrza skrzyń" jeden człowiek był 4 razy na poprawkach gwarancyjnych, aż do momentu gdzie skończyła się gwarancja i pojechał do innego serwisu.
a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ?
Mnie kosztował coś 330 euro prosto z magazynu ZFkoziolek pisze:za konwerter wołają około 2tys
Trochę lepsze przyspieszenie bo skrzynka szóstka i jest krótsza, jak Ci na tym zależy to wystarczy wymienić główne przełożenie w automacie i też będzie lepiej ganiać ...w sumie mam to w planiekoziolek pisze:a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Konwerter ZF do D2 trochę tańszy jednak niż 2K - ale nie dużo około 1.5K - 1.7K
danishow Wszyscy się cieszymy ze masz umiejętności by samodzielnie to wymienić , ale jednak większość z nas tego sama nie zrobi - nie możesz mówić ze to proste - tak jak wymiana głównego przełożenia w skrzyni .
Gdybyś chciał nawet swoją skrzynię zrobić kompleksowo w PL 5hp19 koszt byłby niewiele niższy niż w przypadku 5hp24 czyli około 10K
Przebiegi w tych autach rosną i nawet elementy niezniszczalny jak układy planetarne już się sypią w tych skrzyniach - dlatego naprawy są drogie .
Ja też przesiadam się na manual - nawet nie z racji tego że nie byłoby mnie stać na naprawę skrzyni tylko to z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca by zrobić to raz a porządnie
danishow Wszyscy się cieszymy ze masz umiejętności by samodzielnie to wymienić , ale jednak większość z nas tego sama nie zrobi - nie możesz mówić ze to proste - tak jak wymiana głównego przełożenia w skrzyni .
Gdybyś chciał nawet swoją skrzynię zrobić kompleksowo w PL 5hp19 koszt byłby niewiele niższy niż w przypadku 5hp24 czyli około 10K
Przebiegi w tych autach rosną i nawet elementy niezniszczalny jak układy planetarne już się sypią w tych skrzyniach - dlatego naprawy są drogie .
Ja też przesiadam się na manual - nawet nie z racji tego że nie byłoby mnie stać na naprawę skrzyni tylko to z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca by zrobić to raz a porządnie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044