części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

[D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej

Post autor: Rentek » 16 sty 2017, 19:53

Witam.
Tak jak w temacie,prosze o pomoc i wskazowki dotyczace jak wymienic krzyzak kolumny kierowniczej.
Zauwazylem,ze jest luz w krzyzaku i chce go wymienic.
Co musze zrobic zeby go wymienic.

Prosze o jakis opis i wskazowki,ktore pomoga mi w wymianie tego krzyzaka.

Na pewno musze wypiac go z maglownicy,co zrobic pozniej zeby wyjac go z kolumny kierowniczej i wlozyc drugi krzyzak???

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 16 sty 2017, 20:07

Czeka Cię trochę roboty. W skrócie co trzeba zrzucić w kolejności:
- kierownica
- dolna osłona deski
- boczek tunelu od strony kierowcy (niekoniecznie, ale warto)
- obudowa manetek
- manetki
- kanał nawiewu w nogach kierowcy
- zespół regulacji kolumny kierowniczej
- wałek kierownicy z krzyżakiem
Ogólnie przy drugim razie roboty na jakieś 30 minut (bo za pierwszym zeszło z półtorej godziny żeby nic nie urwać ;) ).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 16 sty 2017, 20:44

Rentek, tu masz caly opis. Fakt faktem po niemiecku ale po rysunkach dojdziesz. No chyba ze znasz niemiecki to bez problemu ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

krajan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2016, 10:56
Lokalizacja: GOŁDAP/GDAŃSK

Post autor: krajan » 17 sty 2017, 10:24

To ten krzyżak się zużywa???
Lord of the rings

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rentek » 17 sty 2017, 11:02

Pewnie tak. ...tak jak wszystko co się eksploatację to się zużywa, u mnie ma luz...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 sty 2017, 11:51

krajan pisze:To ten krzyżak się zużywa???
no dokładnie, podobnie jak na wale napędowym
to nie jest zwykły napęd...to

krajan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2016, 10:56
Lokalizacja: GOŁDAP/GDAŃSK

Post autor: krajan » 17 sty 2017, 13:20

no na wale to on ma co robić a przy kolumnie... hmm
Lord of the rings

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rentek » 17 sty 2017, 15:39

Panowie mam poważny problem bo nie mogę włożyć tego walka z frezem do kolumny.

Co robię nie tak i co mam zrobić żeby żeby swobodnie weszło mi to.

Dodam,że wyciągnąłem krzyżaka bez problemu.

Bardzo proszę o pomoc.

Czy muszę rowno ustawić na frezach żeby swobodnie weszło?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 17 sty 2017, 21:02

Tam jest z tego co pamiętam bardzo drobny wieloklin i trzeba go jedynie dobrze ustawić. Nic go dodatkowo nie blokuje.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rentek » 18 sty 2017, 06:16

Czy trzeba kolumne wyciagnac na zewnatrz zeby spokojnie i dokladnie wlozyc krzyzak?
Probowalem na kolumnie w srodku i nie dalem rady,wyciagnolem na zewnatrz i krzyzak wszedl...ale z pomoca mlotka... <boisie>
Na pewno musialem zle osadzic krzyzak w kolumnie w poczatkowej fazie wkladania i stad problem zeby spokojnie mogl krzyzak wejsc i swobodnie pracowac w srodku....

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 18 sty 2017, 14:47

Moment, bo teraz piszesz o krzyżaku a wcześniej o wieloklinie. Wałek w kolumnę wchodzi bezoporowo tylko dobrze się trzeba ustawić z frezami. Ja sobie demontowałem kolumnę. To tylko cztery nakrętki i ewentualnie cztery wtyczki. Krzyżak nie ma z tym za wiele wspólnego. W razie czego mogę CI nawet filmik nagrać, bo mam gdzieś taki zestaw luzem :)
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rentek » 18 sty 2017, 14:58

Chodzi mi o ten frez na walku krzyżaka który wchodzi w kolumnę, pewnie zle spasowalem i problem powstał z włożenie do środka kolumny, jak mniemam krzyżak z wałkiem ma luźno chodzić w środku?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 18 sty 2017, 17:45

Ma być luźny wzdłuż tak, jak pracuje kolumna wyjeżdżając i się chowając. Lewo/prawo na wieloklinie nie może być luzu.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Rentek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 26 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rentek » 18 sty 2017, 20:32

Rozumiem,jutro zabieram sie za skladanie,przyjdzie kolumna razem z walkiem i bede dzialal... ;)
Bardzo dziekuje za podpowiedzi wszystkim forumowiczom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl