![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej
[D2 ALL ] Wymiana krzyzaka kolumny kierowniczej
Witam.
Tak jak w temacie,prosze o pomoc i wskazowki dotyczace jak wymienic krzyzak kolumny kierowniczej.
Zauwazylem,ze jest luz w krzyzaku i chce go wymienic.
Co musze zrobic zeby go wymienic.
Prosze o jakis opis i wskazowki,ktore pomoga mi w wymianie tego krzyzaka.
Na pewno musze wypiac go z maglownicy,co zrobic pozniej zeby wyjac go z kolumny kierowniczej i wlozyc drugi krzyzak???
Tak jak w temacie,prosze o pomoc i wskazowki dotyczace jak wymienic krzyzak kolumny kierowniczej.
Zauwazylem,ze jest luz w krzyzaku i chce go wymienic.
Co musze zrobic zeby go wymienic.
Prosze o jakis opis i wskazowki,ktore pomoga mi w wymianie tego krzyzaka.
Na pewno musze wypiac go z maglownicy,co zrobic pozniej zeby wyjac go z kolumny kierowniczej i wlozyc drugi krzyzak???
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Czeka Cię trochę roboty. W skrócie co trzeba zrzucić w kolejności:
- kierownica
- dolna osłona deski
- boczek tunelu od strony kierowcy (niekoniecznie, ale warto)
- obudowa manetek
- manetki
- kanał nawiewu w nogach kierowcy
- zespół regulacji kolumny kierowniczej
- wałek kierownicy z krzyżakiem
Ogólnie przy drugim razie roboty na jakieś 30 minut (bo za pierwszym zeszło z półtorej godziny żeby nic nie urwać
).
- kierownica
- dolna osłona deski
- boczek tunelu od strony kierowcy (niekoniecznie, ale warto)
- obudowa manetek
- manetki
- kanał nawiewu w nogach kierowcy
- zespół regulacji kolumny kierowniczej
- wałek kierownicy z krzyżakiem
Ogólnie przy drugim razie roboty na jakieś 30 minut (bo za pierwszym zeszło z półtorej godziny żeby nic nie urwać

Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Czy trzeba kolumne wyciagnac na zewnatrz zeby spokojnie i dokladnie wlozyc krzyzak?
Probowalem na kolumnie w srodku i nie dalem rady,wyciagnolem na zewnatrz i krzyzak wszedl...ale z pomoca mlotka...
Na pewno musialem zle osadzic krzyzak w kolumnie w poczatkowej fazie wkladania i stad problem zeby spokojnie mogl krzyzak wejsc i swobodnie pracowac w srodku....
Probowalem na kolumnie w srodku i nie dalem rady,wyciagnolem na zewnatrz i krzyzak wszedl...ale z pomoca mlotka...

Na pewno musialem zle osadzic krzyzak w kolumnie w poczatkowej fazie wkladania i stad problem zeby spokojnie mogl krzyzak wejsc i swobodnie pracowac w srodku....
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Moment, bo teraz piszesz o krzyżaku a wcześniej o wieloklinie. Wałek w kolumnę wchodzi bezoporowo tylko dobrze się trzeba ustawić z frezami. Ja sobie demontowałem kolumnę. To tylko cztery nakrętki i ewentualnie cztery wtyczki. Krzyżak nie ma z tym za wiele wspólnego. W razie czego mogę CI nawet filmik nagrać, bo mam gdzieś taki zestaw luzem 

Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.