Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 ] Wspomaganie kierownicy ciężko chodzi

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 28 wrz 2016, 22:28

michalwruszak pisze:Jedzie ekspresem już - 4L do wymiany i płukania :)
Wiadomo :) pewny sprzedawca hehe
Apophis pisze:A nie pisałem :P
Poczekaj <onienie> Przyznam Ci rację jeśli po wymianie będzie lepiej :]

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 wrz 2016, 07:46

1. Ile kosztuje ori ?
2. Ile potrzeba na wymianę ?
3. Jak często powinno się wymieniać ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 29 wrz 2016, 07:48

Ori około 45zl/1L

Lekko ponad 1L na wymianę , ja zmieniam u siebie co rok .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 paź 2016, 23:01

No więc jestem po wymianie płynu, i jest masakra.

Po pierwsze jak na czerwonym ciężko kręciło się przy +3 to dzisiaj nie szło przy +15 do tego zaczęła się kleszczyć kierownica w lewo, a na czerwonym tego nie było. Jazda w trasie to jakaś masakra jak próbuję wyprzedzić kogoś to w lewo mam strach kierą ruszyć.

Gość

Post autor: Gość » 02 paź 2016, 23:08

widac masz trefna ta pompe...jesli rzemiesnik regenerował pompe na jakis dziwnych gratach i pod czerwony płyn a reszta ukłądu wymaga zielonego OE to jak to ma chodzić?? Stracony czas i pieniądze. Możesz wrócic do czerwonego ale zima za pasem i kolejne problemy bedą razem z chłodami.

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 03 paź 2016, 09:43

A magiel ? Ja obstawiam że on umiera.

Xavier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 22 wrz 2016, 11:16
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: Xavier » 28 sty 2017, 20:11

Panowie, potrzebuje małej pomocy. Czy moglibyscie mi podac numery OEM pomp pasujacych do mojego A8 D3, 2004, 3,7. Z gory dziekuje. Dzisiaj w ruch poszła kamera Gopro i krecenie bączków na asfalcie . zachciało sie nagrywania . ..... pompa zakonczyła żywota. Dojechalem do domu z gwizdem pompy pod machą i z sikającym płynem serva :( ot tak sie konczą durne zabawy na skręconych kołach .

Znalazłem numer mojej pompy . 4e0145155N
Czy pompa o numerze 4e0145156B rowniez bedzie pasować? lub inne z koncowka 56?

[ Dodano: 2017-01-28, 20:11 ]
Dodam jeszcze ze kiedy poczułem ze nie mam wspomagania pompa zaczela glosni pracowac a płyn sie zagotował (plyn serva) po jakims czasie kiedy skreciłem lekko kierownice z baniaka wytryskiwał płyn pod cisnieniem. Czy raczej na 100% powinienem stawiac na uszkodzoną pompę czy może to być rownież jakis zaworek przed pompą (czy inne ustrojstwo) . Prosze o porade jak za to sie zabrać . Czy zamawiac pompe w ciemno?
A8 2004

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 sty 2017, 21:19

Pompa do wymiany napewno + płukanie układu z opiłków z pompy , czym prędzej tym lepiej
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Xavier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 22 wrz 2016, 11:16
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: Xavier » 30 sty 2017, 21:18

Cala noc poszukiwan ;) i znalazłem cos dla potomnych.
Zamiast pompy o numerze 4E0145155N dla Audi A8 D3 3.7 , 4.2 mozna zastosowac rowniez pompy o numerach

OEM : 4E0145156C
4E0145155N
4B0145156R
4B0145169R

oraz pompy innych producentow o numerach :

DSP1387
JPR731
2859.301
2859.101
ZF2859.101
ZF2859.301
2682701
7697.955.128
7697955128

[ Dodano: 2017-01-30, 21:18 ]
Pompa zamówiona. Mam tylko ostatnie pytanie. Czy udało się komuś wymienić pompę w 3.7 D3 bez zdejmowania przodu. Miejsce na rękę jest ale nie wiem czy pompa wyjdzie. Słyszałem gdzies że wystarczy odchylic przód do pozycji serwisowej ale jak to zrobić? Czy któryś z kolegów przerabial temat? Chciałbym zrobić to sam..... czy będę w stanie odkręcić wentylator u góry i trochę go odchylic?
A8 2004

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 sty 2017, 21:37

Xavier pisze:Czy udało się komuś wymienić pompę w 3.7 D3 bez zdejmowania przodu. Miejsce na rękę jest ale nie wiem czy pompa wyjdzie. Słyszałem gdzies że wystarczy odchylic przód do pozycji serwisowej ale jak to zrobić?
Jedno przeczy drugiemu.
Nie da się odchylić przodu do pozycji serwisowej bez zdejmowania zderzaka czy rozpinania układu chłodzenia.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Xavier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 22 wrz 2016, 11:16
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: Xavier » 31 sty 2017, 18:18

Pisząc "odchylić" miałem na myśli odchylenie chlodnicy z miejsc mocowania. Tam brakuje nie wiele aby wyciągnać pompe wspomagania. Reka z kluczem wchodzi bez problemów :) ale czy pompa wylezie?
A8 2004

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 03 lut 2017, 08:39

Mi się udało po wyjęciu lampy . Przodu nie ruszałem ale ciężko było .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Xavier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 22 wrz 2016, 11:16
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: Xavier » 20 lut 2017, 18:47

Witam,
Zauważyłem ze po mymianie pompy ze zbiorniczka wycieka troche plynu. nie wiem dokladnie skad, ale widze ze pod zbiorniczkiem jest mokro. Po wymianie pompy wszystko dokładnie wymyłem chemią, wiec to jest nowy płyn po remoncie.

Czy to normalne ze jak otworze zbiorniczek i krece kierownicą to w zbiorniczku płyn bulgocze ?
Moze nie jak gotująca sie woda ale szaleje ;)

Nowa pompa chodzi prawidłowo. Nie wyje. Wszystko jest w normie.
A8 2004

damianpuchalski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 20 lis 2017, 10:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: damianpuchalski » 28 lut 2018, 23:06

Hej,

Mam ten sam problem co kolega wyżej. Chyba przez mrozy które przyszły pojawiły się problemy.

W zbiorniczku bulgocze tak:


Do tego rano na zimnym strasznie wyje wspomaganie. Po godzinie jeżdżenia albo jak po prostu w komorze silnika się rozgrzeje to ucicha. Wcześniej problemu nie było, pojawił się dopiero jak mrozy przyszły. Albo przynajmniej to wycie musiało być dużo bardziej ciche.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 24 cze 2018, 11:40

Witam. Ja z kolei chcę napisać że objaw mam chyba taki jak inni. Czyli zdarza się że manewrowanie w miejscu jedną ręką jest trudne. Czy niski poziom płynu może mieć na to wpływ? Chodzi o to że po wykręceniu korka na bagnecie nie widać śladu oleju nawet poniżej minimum. W zbiorniczku nie jest pusto ale nie jest go na tyle by sięgał nawet do dolnej części bagnetu. Druga rzecz że nie wiem jaki mam tam zalany olej. Wsadziłem kawałek białego ręcznika papierowego by nasączył się i wyszło takie coś jak na foto. Jaki olej to powinien być by wyrównać jego stan do wartości max? Pompy wspomagania nie słychać. Mam kapcie 255 szerokie ale to raczej wpływu nie ma. Dla odmiany dzisiaj przejechałem się swoją A4 B5 która stoi na 225 i kierownica chodzi tak lekko że myślałem że ją wyrwę :). Kiedyś w tej A4 miałem podobny problem, na postoju ciężko kręciło się kierownicą, po dodaniu gazu chodziła lekko. Po wymianie na używkę nadal chodzi a minęło już chyba z 6 lat od wymiany. Więc po objawach sądzę że tutaj może być podobnie. Ale czy tak jest w istocie... Jak więc poprawnie zweryfikować czy to wina pompy?
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 13:02 przez denveco, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl