części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stukanie w silniku

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 07 lut 2017, 19:23

Ale czy ja mogłem coś popsuć czy po prostu głupi zbieg okoliczności?
I to ciśnienie 11-13 Bara jest na obrotach jałowych?
Jeszcze takie pytanie: czy sprawdzając kompresję na jednym cylindrze np 8, to pozostałe z danej głowicy czyli 5-7 powinny też pracować czy mogę z nich wymontować cewki?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2017, 20:40

Kompresję sprawdzasz kręcąc silnik rozrusznikiem.
Wszystkie świece wyciągnięte.
Odłączasz bezpiecznik pompy paliwa.

Zawsze sprawdzasz inne cylindry niż te co podejrzewasz o awarię.
Chodzi o sprawdzenie działania miernika. Trzeba zobaczyć ile pokaże na dobrym cylindrze.

Czy coś mogłeś zrobić nie tak podczas ściągania pokrywy...
Nie wpadło nic do środka?

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 07 lut 2017, 20:53

Kurcze to ja źle zrobiłem pomiar. Człowiek uczy się przez całe życie.
Wykręciłem tylko świecę od podejrzanego cylindra i uruchamiałem auto tak jak zwykle.
Pozostałe 7 cylindrów normalnie pracowało tzn. były zamontowane świece i cewki.

Wszystko sprawdzałem przed montażem pokrywy i niczego nie znalazłem tak samo wszystkie narzędzia i nasadki są w komplecie.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 lut 2017, 21:24

Kręcąc rozrusznikiem pomiar pokaże tylko mniejszą wartość czyli stanowczo za małą.

Można jeszcze wykonać pomiar z dolewką oleju (próba olejowa).

Ściągnięcie czapki dopiero pozwoli na 100% diagnozę.

Mam nadzieję, że nie okaże się uszkodzony blok.

Obrazek

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 08 lut 2017, 13:49

Posprawdzałem jeszcze raz wszystko i na każdym jednym cylindrze mam 12 Bar.
Ściągnąłem jeszcze raz pokrywę żeby zobaczyc czy w środku niczego nie ma i nic nie znalazłem.
Takie pytanie: czy można uruchomić silnik bez założonej pokrywy?
Czy bardzo będzie chlapało olejem?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 08 lut 2017, 17:07

Wszędzie równo po 12 bar?
Jeszcze nigdy nie spotkałem silnika, który równo miałby na wszystkich garach.

W czym jest problem:

problem polega na tym, iż pisałeś, że dźwięk występuje dopiero po pewnym czasie,
czyli mierząc prawidłowo (na rozruszniku) może problem z ciśnieniem nie wystąpić.

Zmierz jeszcze raz inny cylinder na chodzącym silniku i zobacz jakie ciśnienie pokaże.

Co do odpalenia bez pokrywy. Najwięcej oleju zacznie uciekać przy łańcuszku.
Podłożyć niżej szmatki. Będzie trochę chlapać ale czasami dla diagnostyki tak się odpala.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 08 lut 2017, 17:59

Ciekaw jestem co to się stało i przede wszystkim jaki był tego powód. Bardzo dziwne gdyby stracił nagle kompresje przy okazji wymiany uszczelki

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 08 lut 2017, 18:19

Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar

Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 08 lut 2017, 19:50

I popychacze

[ Dodano: 2017-02-08, 19:46 ]
W miejscu wytarcia wałka.

[ Dodano: 2017-02-08, 19:50 ]
Nie wiem czy dobrze widzę ale na ósmym też coś na tym wałku jest ruszone.

Awatar użytkownika
tomdro666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2010, 08:22
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: tomdro666 » 11 lut 2017, 10:54

Problem ze stukaniem rozwiązany:-)
Tylko się nie śmiejcie. :> :>
Jak ściągałem pokrywę, to musiałem odchylić listwę LPG i przy ponownym montażu zsunął się wężyk od gazu na 8 cylindrze.

Co do odpalania silnika bez założonej pokrywy, to tak jak kolega "marekp750" wspominał, chlapie olejem równo z okolic łańcuszka.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 11 lut 2017, 11:38

To dlatego od początku tego hałasu nie miałeś. Dopiero jak się zagrzał i przełączył się na LPG zaczynał hałasować. Dobrze, że pierdółka się okazała.

Co do wałków. Przyjrzyj im się dobrze, takich uszkodzeń nie powinno na nich być.
Jak wyglądają krzywki wałków, czy są całe.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 lut 2017, 16:02

tomdro666 pisze:Jutro go uruchomię bez pokrywy i zobaczę czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu.
Ciśnienie na dwóch cylindrach ( 3 i 5 ) było troszkę mniejsze ale mieściło się w przedziale 11-12 Bar

Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?
Tu jest początkowa faza zacierania się silnika. Wałki są wytarte tylko na jednym miejscu. Jeżeli jest przetarte trochę na innych cylindrach czego nie widać na zdjęciach to prawdopodobnie pompa oleju traci wydajność bądź kanaliki są pozapychane i nie podaję tyle ile potrzeba oleju na górę silnika. Ja u siebie zatarłem całą górę do tego stopnia że zrobiły się wióry metalowe a jeden z popychaczy tak napierdalał że nie dało się już jeździć. Silnik miał kompresję, normalnie kręcił, zapalał, spalanie miał na bardzo dobrym poziomie tylko co z tego jak do wymiany były: wałki rozrządu, pompa oleju, dźwigienki popychaczy a po dokładnej diagnozie doszły panewki korbowodowe (koszt części w serwisie około 10 tys zł). Koszta przewyższyły kupno kolejnego silnika. Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 lut 2017, 17:03 przez Gecio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lut 2017, 16:37

tomdro666 pisze:Zauważyłem jeszcze to wytarcie na wałku (cylinder nr 7)
Czy wałek już jest do wymiany?
Gecio pisze:Tu jest początkowa faza zacierania się silnika.
Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze. Pozdrawiam
Coś jest na rzeczy w tym co Gecio napisał.
Ale...
Gecio pisze:Jakbyś chciał się bawić w naprawę to mam z tamtego motoru głowice bez wałków rozrządu i dźwigienek popychaczy czyli głowice + zawory + popychacze.
Za jakieś 3 tygodnie powinienem mieć zarówno komplet dźwigienek popychaczy jak i komplet wałków rozrządu do BFMa właśnie więc zanim z silnikiem coś więcej się wydarzy to może jednak dasz radę skompletować części i to zrobić :) o ile się na to zdecydujesz :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 lut 2017, 17:01

Ja opisuje zawsze dokładnie to co przy aucie jest robione. Zwłaszcza po tym jak A8 stało się 1 samochodem w którym musiałem wymienić silnik gdyż w żadnym innym tego nie robiłem :) Tak więc koledze wyżej proponuje naprawić dopóki jest dobry moment bo zaraz skończy się na wymianie silnika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl