![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual
-
- Super Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
- Lokalizacja: Kielce
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual
Panowie, od kiedy remontowałem automatyczną skrzynię, z biegiem czasu coraz bardziej żałuję że to zrobiłem, ale stało się i tyle. Zatem póki mam sprawną skrzynię, chciałbym się dowiedzieć ile wyniesie bilans przekładki. Konkretnie chodzi o to ile wziąłbym kasy za swoje graty na poczet gratów do konfiguracji manualnej. Zatem z tego co się dowiedziałem, ode mnie by wyleciało:
- półosie przednie x2
- komputer skrzyni
- pedał hamulca
- skrzynia (stan bdb)
- konwerter??? (czy razem ze skrzynią się sprzedaje?)
- wał napędowy
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
A wleciałoby:
- półosie przednie x2
- pedał hamulca i sprzęgła
- pompka sprzęgła
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi)
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa)
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
- nówka sprzęgło
To tyle?
Robocizna druga sprawa, to będzie ewentualnie w bilansie nr. 2
Zatem, czy ktoś pomoże mi to wszystko obliczyć?
- półosie przednie x2
- komputer skrzyni
- pedał hamulca
- skrzynia (stan bdb)
- konwerter??? (czy razem ze skrzynią się sprzedaje?)
- wał napędowy
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
A wleciałoby:
- półosie przednie x2
- pedał hamulca i sprzęgła
- pompka sprzęgła
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi)
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa)
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
- nówka sprzęgło
To tyle?
Robocizna druga sprawa, to będzie ewentualnie w bilansie nr. 2
Zatem, czy ktoś pomoże mi to wszystko obliczyć?
I`m the LPG master
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Super Klubowicz
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.Bugalon pisze:Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 607
- Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.adrian949 pisze:Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta/a8-d2-2-5-tdi ... hJ1zz.html
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Które jest na 99% z automatem
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
- Lokalizacja: Rzeszów
Ostatnio na FB wywiązała się ciekawa dyskusja na temat swapa. Chłopaczek przekladał w swojej FL, skrzynia od 2,5tdi A6, sprzęgło rs4 b5, sterownik od S8 manual i niby wszystko śmiga ok. Wał musiał przedlużać do wersji Long. Ktoś inny pisał że można zostawić sterownik od automatu, nie wiem ile w tym prawdy i czy będzie wszystko w porządku. Ps poszukuję nr sterownika silnika od S8 FL manual. Jeśli chodzi o koszty, to swego czasu Guzior oferowal przekładkę za 6tys z częściami, ale niestety już się tym nie zajmuje. Jeśli u siebie zdecyduję się na przekładkę to pewnie będę to robił sam 

Ja jak odpaliłem swoją na sterowniku od A8 silnik AQH, to chodziła ale nie za specjalnie. Po podpięciu sterownika od S8 od automata, też nie chodził za specjalnie było słychać w filtrze powietrza dudnienie i obroty bardzo skakały. Dopiero po skopiowaniu sterownika od manuala wszystko zaczęło chodzić. Może ktoś wie jak podpiąć czujnik sprzęgła, jeszcze tego nie zrobiłem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Super Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
- Lokalizacja: Kielce
Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala. 6 tysięcy z robotą za przekładkę to myślę że niezła cena, tyle że pozostaje kwestia sprzęgła - czy nowe wchodzi w grę. Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić?
Jak bym swoje graty sprzedał za około 4 - 5 tysięcy, to wtedy jak najbardziej bym się zdecydował na taki zabieg.
Jak bym swoje graty sprzedał za około 4 - 5 tysięcy, to wtedy jak najbardziej bym się zdecydował na taki zabieg.
I`m the LPG master
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
A8 2.5tdi nigdy nie występowało w konfiguracji quattro + manual.VAGowner pisze:Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.adrian949 pisze:Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta/a8-d2-2-5-tdi ... hJ1zz.html
W 2.8 była tylko skrzynia 5b -> wał ma inną długość niż przy skrzyni 6b.
Masz S8 czy A8, bo w profilu tego nie ma. Do S8 są na necie wsady ECU od manuala, wystarczy 'przeprogramować' kompa (w preFL nagrać wsad na nową kość pamięci i przelutować ją w ECU). W A8 już nie tak fajnie, bo ABZ na niemodyfikowanym programie od S8 nie chodzi dobrze.emilus143 pisze:Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala.
Four rings to rule them all