Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 15 lut 2017, 14:00

Mam S8, zatem problemu nie będzie. Chyba poradzi sobie z tym nawet średniej klasy tuner, czy ktoś podobny?

Jeśli skrzynia nie pasuje od A8, to w takim razie A6 C5 2.5 tdi quattro chyba najprościej.
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 lut 2017, 14:03

Koszt sprzęgła to koła zamachowego to pewnie 3.5tys - gdybyś chciał nowe , jednomasa oczywiscie do dorobienia
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 15 lut 2017, 14:12

Jeśli kładł bym od 2.5 tdi? Trochę nie rozumiem. Jeśli mam tą skrzynię, to kupuję nowe sprzęgło kompatybilne z nią, ale koło zamachowe inne?

Nowe sprzęgło znalazłem ale do oryginalnej skrzyni S8 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... kowym.html
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 lut 2017, 14:26

Koło zamachowe z 2.5 tdi ma raczej 8 śrub , a Ty potrzebujesz koło na 10 śrub
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

j3drek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: j3drek » 15 lut 2017, 15:05

adrian949 pisze:Tak wszystko jest od S8, kolega pożyczył sterownik oryginał S8 manual, gość mi go skopiował do mojego sterownika. Jak by co wystarczy wysłać mu sterownik i to ogarnie. Nie wiesz czasem gdzie trzeba wpiąć ten czujnik?
Niestety nie wiem, jeszcze nic nie przerabiałem u siebie. To miałeś troche ułatwione zadanie. Pytanie jakby pracowała A8 ze sterownikiem od S8. Która ma inne wtryski, przepływkę, kolektor ssący i pewnie inne rzeczy.
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 lut 2017, 16:03

emilus143 pisze:Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić?
Generalnie w ogóle przestał się zajmować samochodami.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 15 lut 2017, 17:27

Szkoda, bo jak ktoś to robił, to byłoby z głowy odstawić takiemu komuś

Zrobiłem przybliżony cennik elementów:
- półosie przednie x2 --- 80 zł
- komputer skrzyni --- 500 zł
- pedał hamulca --- 10 zł
- skrzynia (stan bdb) --- 2300 zł
- konwerter - 300 zł
- wał napędowy --- 100 zł
- wybierak biegów --- 100 zł
- dyferencjał --- 350 zł
- koło zamachowe --- 50 zł
- łapy skrzyni --- 70 zł
- wiązka skrzyni --- 100 zł

A wleciałoby:

- półosie przednie x2 ---- 300 zł
- pedał hamulca i sprzęgła --- 400 zł
- pompka sprzęgła --- 50 zł
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi) --- 1000 zł
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa) --- 400 zł
- wybierak biegów ---250 zł
- dyferencjał --- 200 zł
- koło zamachowe ---- ???
- nówka sprzęgło ---- 1000 zł
- łapy sprzyni biegów ---- 100 zł
- zabawa z komputerem ---- 150 zł
Ostatnio zmieniony 15 lut 2017, 22:49 przez emilus143, łącznie zmieniany 4 razy.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 lut 2017, 17:55

emilus143 pisze:Chyba poradzi sobie z tym nawet średniej klasy tuner, czy ktoś podobny?
Nawet niekoniecznie tuner..
- ściągasz ori wsad do S8 manual: LINK
- kupujesz kość pamięci z opcją zaprogramowania i wysyłasz im mailem wsad: LINK
- kupujesz do kompletu podstawkę: LINK
- dajesz ECU komuś kto ma stację hot-air i wylutuje Ci oryginalną pamięć i w jej miejsce wstawi podstawkę.
- wkładasz w podstawkę pamięć z wsadem od manuala
- ustawiasz vagiem kodowanie ECU na takie jak powinno mieć S8 w manualu i z opcjami, które Ty masz (np. ESP)
- adaptujesz immo do "nowego" ECU i tyle
emilus143 pisze:A wleciałoby:
- półosie przednie x2 ---- z czego?
Plug&play tylko S8/A8 w manualu (nieważne jaki silnik, zawsze były te same półosie) lub dorabianie na zamówienie wałków
emilus143 pisze:- dyferencjał --- z czego??
A8, niektóre A4 B6 i A6 C6 - trzeba dobrać do przełożenia głównego skrzyni i ten sam typ co jest w A8 (01R)
emilus143 pisze:- koło zamachowe ---- z czego??
Ori S8 manual, S6+ C4, jakieś przeróbki dwumasy od 2.7/3.0TDI lub dorabianie na zamówienie
emilus143 pisze:- łapy sprzyni biegów ---- ???
S8/A8 z 6b manualem
emilus143 pisze:- wiązka silnika ---- ??
Ja jeżdżę na wiązce z automatu, tylko 2 kable od czujnika światła wstecznego musiałem przeciągnąć do skrzynki pod nogami pasażera
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 15 lut 2017, 20:48

Świetnie. Uaktualniłem listę. Powoli zaczyna się to wszystko układać.
Pozostają pytania:
1. Koło zamachowe jesli ma być od S6 to trzeba coś przerabiać rzekomo. Czy ktoś może pamięta jaka była orientacyjna cena takiego czegoś? Albo od s8 albo od s6.
2. Jesli miałoby być nowe sprzęgło i raczej musi, to do czego dobierać?
3. Jaka jest mniej więcej cena za łapy skrzyni?
4. Kiedyś był temat na temat skrzyni 2.5 tdi w a8 4.2 ale nie widzę go. Będzie to fajnie przyśpieszać? Bo przez tą skrzynię podejrzewam że będą długie przełożenia.
5. Czy wał z longa pasuje P&P?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 lut 2017, 22:48

emilus143 pisze:1. Koło zamachowe jesli ma być od S6 to trzeba coś przerabiać rzekomo. Czy ktoś może pamięta jaka była orientacyjna cena takiego czegoś? Albo od s8 albo od s6.
Jak od S6+, to nic nie trzeba przerabiać. Jak od S6 zwykłej, to trzeba dorobić trigger 60-2 do czujnika położenia wału.
600-1300zł
emilus143 pisze:3. Jaka jest mniej więcej cena za łapy skrzyni?
Ja dałem 100zł za 2.
emilus143 pisze:5. Czy wał z longa pasuje P&P?
Nie. Na pewno trzeba go obrócić tyłem na przód, ale czy się zgrają otwory w podwoziu do mocowania podpory z podporą to nie wiem.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 15 lut 2017, 23:43

ten człowiek ogarnie Ci wszystko jak co ;)

https://www.facebook.com/czornycustoms/?fref=ts

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 00:10

Patrzyłem na facebooku przy jakich wozach operuje i chyba tanio u niego nie będzie :)
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 lut 2017, 00:15

Chcesz tanio i prosto, to kup ori S8 w manualu, poprzekładaj co lepsze graty ze swojej i swoją sprzedaj ;)
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 16 lut 2017, 00:38

Nie nie nie :) Aż tak to nie. Za dużo włożone jest w mój wóz aby taki zabieg zrobić. Będę szukał odpowienich części.
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 16 lut 2017, 08:57

emilus143 pisze:Patrzyłem na facebooku przy jakich wozach operuje i chyba tanio u niego nie będzie :)
rozmawiałem z nimi kiedyś i za robotę chcą 2 tys. zł no i wiadomo części musisz doliczyć, ale oni mogą zająć się szukaniem odpowiednich gratów. sami dorobią wybierak czy przeprogramują sterownik no i mają dojścia na dobre ceny części. Chłopak z którym rozmawiałem wspominał ze w około 6tys się zamknie.
w styczniu mieli robić jakąś przekładkę na manual w a8 d2 więc dzwoń, pytaj, a może coś sie uda... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl