Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[D3 03 4.2MPI ] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę

Post autor: elmagico » 22 lut 2017, 18:51

Witam wszystkich forumowiczów . Ostatnio moje Audi przeszło remont silnika , uszczelki pod głowicami planowanie, szczelność,nowa odma wymiana nastawnika na lewej głowicy oraz slizgów nastawników ,łańcuszków na obu głowicach.

Po złożeniu wszystkiego do kupy auto pracuje równo lecz świeci raz mruga raz kompletnie gaśnie Check Engin . do tego od czasu do czasu wyrzuca błąd EPC auto przechodzi w tryb awaryjny , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu EPC znika i auto pracuje jak należy ( check Engine cały czas świeci).

VCDS pokazuje błędy :

P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji - Czujnik zakładany NOWY błąd po skasowaniu nie znika . czujnik również przekładałem stronami błąd zostaje na lewej głowicy.

Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .

ręce mi już opadają proszę o jakieś wskazówki .


Następnym razem przy zakładaniu tematów używaj tagów

Pozdrawiam .
pioter .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elmagico, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lut 2017, 18:59

elmagico pisze:P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji
sprawdź kabel i wtyczke, może tu problem leży.
elmagico pisze: Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .
a jaki nastwanik założyłeś? ori czy zamiennik? Sprawdzałeś jak ten nastawnik chodzi w blokach pomiarowych? od źle pracującego nastawnika też mogą zapłony wypadać.
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 lut 2017, 18:59

Sprawdz parametry w grupach 90 i 93 - może rozrząd jest nieprawidłowo ustawiony
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: elmagico » 22 lut 2017, 19:04

Nastawnik założony używany ori w pełni sprawny . Kable wtyczka sprawdzona z tym że dziwina sprawa na lewej głowicy wtyczka daje prąd 20v a na prawej 12v

[ Dodano: 2017-02-22, 19:03 ]
Jakie mają być wartości w tych grupach 90 i 93 ?

[ Dodano: 2017-02-22, 19:04 ]
Ma ktoś schemat prawidłowego ustawienia rozrządu?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 lut 2017, 19:05

NA wolnych obrotach wartości muszą być najbardziej zbliżone do zera . Rozrząd był ustawiany na blokady ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: elmagico » 22 lut 2017, 19:14

Czy wartości minusowe są dopuszczalne ? Mechanik ustawial rozrzad nie wiem czy robił to na blokadach.

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:12 ]
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem

[ Dodano: 2017-02-22, 19:14 ]
Na jakich blokach pomiarowych sprawdzić nastawnik i jakie mają być wartości.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 22 lut 2017, 19:20

elmagico pisze:Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: elmagico » 22 lut 2017, 19:24

mkbewe pisze:
elmagico pisze:Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
Możliwe później sprawdzę na kompie

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lut 2017, 20:54

mkbewe pisze:no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
mój mechanik robi bez blokad ;) ma wiedze i mu ufam i wszystko chodzi wiec ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 22 lut 2017, 21:56

Na dobrych blokadach nie na badziewiu. Nie na oko, nie na pędzelkach, nie na markerach.

[ Dodano: 2017-02-22, 21:56 ]
Ostatnio wymieniałem rozrząd na prostszym silniku AVF (diesel) ale użyłem blokad. Synchronizacja wyszła 0,0. Na znaki można patrzeć ale ideału nie będzie. Chyba, że sie uda.

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: elmagico » 22 lut 2017, 22:12

Obrazek

[ Dodano: 2017-02-22, 22:07 ]
Tak to wygląda na kompie. Prosze o wskazówki

[ Dodano: 2017-02-22, 22:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 2017-02-22, 22:12 ]
Czujnik na lewej głowicy wcale nie widoczny na prawej -3

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 22 lut 2017, 23:15

Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lut 2017, 23:39

No jak mechanik nie mial pojęcia ile oczk się ustawia na lewej glowicy to nic dziwnego ze jest jak jest <faktycznie>

Jak dobrze pamiętam lewa strona ustawiana jest na 15 oczek/ogniw a prawa na 16.
to nie jest zwykły napęd...to

elmagico
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:18
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: elmagico » 23 lut 2017, 07:39

Chłopaki dzieki wielkie za powoc prosiłbym jeszcze o dokładne instrukcje co do ustawienia rozrządu.

[ Dodano: 2017-02-23, 00:53 ]
Chodzi mi dokładnie o ustawienie walkow ile oczek na lewej głowicy ile na prawej .

[ Dodano: 2017-02-23, 07:39 ]
I prosiłbym o info na którym kanale mam sprawdzić napinacz i jakie mają być wartości.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 lut 2017, 09:11

szeryfisch pisze:Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.
Tak jak piszesz - rozrząd na tyle źle poskładany, że wypada poza zakres odczytów.
Kolega mechanik się nie popisał :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl