części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI ] Odłączenie akumulatora

radziu797

Post autor: radziu797 » 04 mar 2017, 21:50

Ok Panowie odłączyłem akumulator od padaczki i po 10h nic złego się nie stało. Kodowanie kluczyka , zegarki i audio do ustawienia reszta nie sprawdzałem. W każdym razie naladowalem aku było 100 procent trochę postal, troszkę audio , lampeczki w dzrzwich podczas sprzatania i się zrobiło 70 także aku myślę do wymiany bo jakiś szit. Aha w kwestii kodowania aku to mój stary pamiętał nie trzeba było go kodowa ponownie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 mar 2017, 21:59

Bo sterownik akumulatora pamięta kodowanie. Podobnie jak inne sterowniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 mar 2017, 13:04

drago_o pisze:Nic złego poza irytacją spowodowaną tym, że znowu tyle rzeczy do ustawienia a już miałem wszystko po swojemu :P
Ja mam sprawny FingerPrint więc wszystkie ustawienia wracają jednym naciśnięciem przycisku Start :)
drago_o pisze:Bo sterownik akumulatora pamięta kodowanie. Podobnie jak inne sterowniki.
Co z tego że pamięta? :)


Moim zdaniem jest tak:

1. Ładowanie bez odłączania aku od samochodu
Prostownik podłączamy przez bolec w sterowniku zarządzania energią. Wtedy sterownik wie, że akumulator jest ładowany i wie jak to ładowanie przebiegło.
Kodowanie sterownika nie znika i nie trzeba ponownie kodować akumulatora.

2. Ładowanie z odłączeniem aku od samochodu
Sterownik nie ma bladego pojęcia, że akumulator jest doładowywany.
Sterownik pamięta kodowanie ale dla poprawnego działania systemu należałoby ponownie zakodować akumulator, tak jakbyśmy założyli nowy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 mar 2017, 14:57

FOSS pisze:Co z tego że pamięta?
Odpowiedź na stwierdzenie, że pamiętał kodowanie. Bo tak po prostu jest, że sterowniki pamiętają kodowania. Kilka razy już o tym pisałem z 2-3 osobami na PW i ich "mechanicy", bo bez cudzysłowia nie wiem czy można napisać, ściągali z nich kasę za ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu go w trakcie naprawy auta :D Nieświadomi zapłacą. A mechanik ma duże pole do popisu bo wiadomo jak to z naszym D3... komputer na kołach.

Jeśli o ładowanie chodzi to masz rację, po ładowaniu poza autem pasowałoby go na nowo zakodować. Bo jest w innym stanie niż był wcześniej i steronik nie wie o co kaman. Chociaż przeszło mi przez myśl, że skoro zna parametry, mierzy jego nałądowanie aktualne itp to powinien się połąpać. Ale życie pokazuje, że lepiej jest jak się go zakoduje po odłączaniu :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 15 cze 2017, 08:30

A ja ładowałem akumulator odpinając klemy, auto stało bez zasilania bo ładował się akumulator około doby bo był rozładowany mocno (coś mi żre prąd na postoju) jak ponownie podpięłem aku, adaptacja itd to okazuje się że w dwóch sterownikach mam błędy typu Component Protection.....i co trzeba z tym zrobić, jak to usunąć?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 15 cze 2017, 08:57

Ponowne kodowanie akumulatora po odłączeniu bez ładowania jest błędem.

Np. jeżeli odłączaliśmy naładowany w 80% akumulator i go zakodowaliśmy od nowa
to dla sterownika będzie ta pojemność traktowana jako 100%.

Jeżeli aku ma 100% naładowania (realnie) i go zakodujemy to nic się nie zmieni
w systemie (tak jakbyśmy założyli nowy akumulator).

Globalnie jest tak jak FOSS napisał kilka postów wyżej.

W zawiązku z częstymi pracami przy autach, gdzie muszę odłączać aku (wymiana altka, poduszki silnika, rozrusznik itp.),
nie koduję ponownie akumulatorów, ponieważ nie wiem czy są na 100% naładowane (a nawet jestem pewien, że nie są).

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 15 cze 2017, 10:08

No tak, tylko czemu wywaliło błędy Component Protection....i jak to przywrócić do stanu pierwotnego?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 cze 2017, 10:11

Wywaliło, bo pewnie nie było to zrobione dobrze. Chociaż w naszych autach elektronika wariuje i dopuki działa to bym się błędem nie przejmował. Sam mam błąd CP na wzmacniaczu, który był zamontowany w aucie od fabryki. Ale wzmacniacz działa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 15 cze 2017, 10:29

Nie działa jak trzeba bo nawet muzyka przerywa, patrzyłem po necie jest jakiś program ARBITES Commander ale nie wiem czy musi być do niego specjalny interfejs czy mój VCDS to ogarnie...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 cze 2017, 11:16

riki76 pisze:No tak, tylko czemu wywaliło błędy Component Protection....i jak to przywrócić do stanu pierwotnego?
Zakoduj oba te sterowniki z powrotem, jest szansa ze błąd zniknie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 15 cze 2017, 13:43

Nie wiem jak <bezradny>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 cze 2017, 15:00

VCDS Ci podpowie jak wskarzesz okienko kodowania. Musisz jedynie znać własne wyposażenie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 15 cze 2017, 18:35

Po prostu mu wpisz to samo kodowanie co masz jesli jest poprawne, bo raczej samo sie nie zmienilo.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 15 cze 2017, 20:26

Ok, jutro będę walczył. Napiszę jak poszło <hmm>

brzozek91
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 26 mar 2016, 19:43
Lokalizacja: Toruń, Kujawsko-pomorskie

Post autor: brzozek91 » 16 cze 2017, 12:31

Ja nie robił bym nowego kodowania bo z tego co się orientuję komputer jakoś sobie przelicza zużycie akumulatora przez jego wiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl